En bild på skitungen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu var det längesen jag skrivit nåt här!
Joella blir 8 månader om 10 dagar, tiden går så sjukt fort. Och jag kan lova att det är fullt fart här hemma med storasyster också som blir 2 i Januari.
Ang. dagisplats ser det mörkt ut för oss. Har satt äldsta i kö, men finns TIDIGAST ledigt nästa höst. Jag vet inte hur länge till jag klarar på mina föräldradagar, försöker ta ut så lite som möjligt och varvar med lågdagar på äldsta. Jag vill ut och jobba igen, men blir ännu krångligare som arbetssökande och inte kunna tacka ja till jobb om vi inte har dagisplats. Lite moment 22 över de hela.
Jobbade dock under hösten 2 månader så var sambon hemma på fl.
Hur långt i utveckling/motorik har era barn kommit nu? (skriv gärna ålder också, minns inte när alla är födda)
Joella kryper i racerfart, klättrar och står vid allt hon kan komma åt, går med stöd (gåvagnen). Tycker det är för tidigt?!!
Hon HATAR allt som har med påklädning och blöjbyten att göra. Hon har absolut inte tid eller ro att vara stilla och ännu mindre ligga på rygg. Hon är helt galen i mat och kan trycka i sig stora mängder när hon äter själv, men är inte lika glad i att bli matad längre.
Tyvärr börjar hon rata burkmaten (smidigt de tillfällen de är stressigt eller om man är iväg) och vill helst äta samma som syster. Det funkar ju inte alla gånger och jag har dålig fantasi att komma på vad ja ska laga åt Joella istället.
Hur ser era matrutiner ut nu? Och hur sover de?
Vad bra era barn äter. Har daglig ångest över att I inte äter mer än han gör
Är HAN nöjd så räcker väl det?
Han dippar väl inte för mycket på viktkurvan?
Stor kille som sagt var men en galen dipp på viktkurvan när han började äta mat. Då hade han en period då han INTE kunde amma på dagtid för allt var roligare. Försöker peta i smör och olivolja i maten.