Ska verkligen försöka bättra mig på att uppdatera oftare! Inte ofta man får sitta helt ostört vid datorn :P
Här har de hänt MASSOR sen sist. Joella har nyligen fyllt ett år, vilket firades med dagisstart för både henne och storasyster. Hann gå två dagar sen blev hon magsjuk. Fick lov att ställa in helgens kalas och vi höll barnen hemma från dagis en vecka. (Spydde bara natten mellan fre-lörd, men magen kom inte i balans förrän en vecka efter. Tror hon fick tillfällig känslighet mot mjölk för hon blev bra när jag tog bort de under en period).
Idag är första "hela" dagen jag lämnat (15tim barn då jag är arbetssökande). De har varit en väldigt okomplicerad iskolning och de verkar trivas bra. Hon har ett jäkla humör och igår hade hon blivit arg på fröken som sa åt henne att sitta ner på samlingen :P De är en dam med väldigt bestämda åsikter
Hon började gå vid ca 8 månader. Nu springer hon efter sin syster och kör jaga med varandra. Lärde sig gå ute med skor för ca 1 månad sen.
Men kan säga att på sätt o vis är det jobbigt att hon började gå så tidigt. Hon körde lite över sin förmåga och har gjort några rejäla vurpor
Storasyster började gå senare och var mycket mer försiktig av sig. För en månad sen ca gjorde Joella en vurpa med en leksak i munnen så hon slog ett jack i tandköttet så man kunde skymta tanden (hade inte fått sin första tand än då), så in till tandläkare och kolla upp. De såg bra ut som tur va. Några dagar efter så sprack den tanden igenom.
Förra veckan sprang hon inne och ramla och slog upp ett jack ovanför ögonbrynet så vi fick in och limma och tejpa
Kan säga att nu är VARENDA hörn skyddat, men skulle inte förvåna mig om hon lyckas ramla o slå i kanten på bord eller tv-bänk istället.
Hur är det på era dagis? Hur många barn är de på avdelningen? Stora grupper?
Vi fick inget dagis här vi bor, det var fullt fram till iallafall augusti. Så sökte i grannkommunen och fick plats på en nyöppnad avdelning. De är i gamla dagislokaler som stängdes förut så allt har renoverats och alla leksaker, inredning osv är nytt. Endast 15 barn och det är max vad som får plats där. Det är 4 olika pedagoger och alla är verkligen toppen! Sa till de vid inskolningen att det var så lugnt i barngruppen och fick till svar "nu är det stökigare än vanligt i och med alla inskolningar den här veckan" haha
Jag har hoppat in och jobbat extra på dagis via resursen för några år sen på olika förskolor och har ALDRIG vart på ett ställe där de är så lugnt! Så nu känns inte inskolningen lika jobbig och det känns skönt att barnen inte har stökigt omkring sig om dagarna.