Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Dottern gick inte heller upp speciellt snabbt och det tog 9-10 dagar innan hon kom upp i sin födelsevikt igen, men min bvc var inte speciellt stressade över de alls? Hon mådde bra i övrigt.
När hon var 20 dagar låg hon 300g över sin födelsevikt. Nu minns jag inte hur gammal din A är?

Han är 12 dagar idag. Hans stora viktdipp kom när vi slutade sondmata och gick över på amning vilket känns helt normalt.

Jag är inte särskilt orolig eftersom han är så nöjd och glad. Vore skillnad om han verkade hungrig/missnöjd... Hon från BVC är den som stressar känns det som, på neo betonade de att det viktiga var att han går upp öht.

Saint__Anger: hur går det för dig? Några känningar?

*kl*

Jag hade ju BF i måndags, här händer ingenting än så länge. Var hos BM i dag & bebis är där han ska och tycks ha hälsan - bara att vänta...

Nä har inte haft nå sammandragningar alls senaste dagarna och idag har jag känt mig ovanligt pigg så passat på att laga lite mat att frysa in. Skönt att ha lite färdigt sen när bebis kommer.
Men förra gången så startade värkarna efter att jag haft en energi dag, så vi får väl se om de händer något de närmsta dagarna nu. Kanske ska passa på att städa klart de sista här hemma också? Eller baka lite (fyller år den 27:e).
Som de är nu skulle ja kunna köra på hela natten och fixa saker haha.

Ni har inte pratat nåt om igångsättning eller hinsvepning? Tänkte eftersom du gick över så länge förra gången så kanske du har anlag för överburenhet?

Hur är det annars? Piggare nu eller känner du dig likadant fortfarande?

Det gäller att passa på när energin kommer :)

För mig var det precis tvärtom, jag kände mig jättesjuk dagen innan det satte igång. Kändes som jag hade 40-graders feber och sov hela dagen. På kvällen hade jag en oroskänsla i kroppen och kunde inte sova.

Idag är dagen vi skulle ha plockat ut A. Är så glad att vi inte behövde vänta utan att han fick komma när han gjorde :)

Vilken fin vagn! Jag har insett att vi behöver en syskonvagn de dagar som storebror inte är på dagis, han somnar absolut lättast i vagn... Vad är det för vagn du köpt?

Senast ändrad:

Tack :) Det är en bumbleride Indie Twin. Har inte funnits i Sverige så länge så finns tyvärr inte så mycket på begagnatmarknaden än. Sen ville jag ha just den här färgen så fick lov att beställa från tyskland :p:o Sverige får in i Svart och Lotus Blue bara.

Ni har inte pratat nåt om igångsättning eller hinsvepning? Tänkte eftersom du gick över så länge förra gången så kanske du har anlag för överburenhet?

Hur är det annars? Piggare nu eller känner du dig likadant fortfarande?

Ja, pigg är jag. Det är inga problem. :-)

Det blir UL torsdag eller fredag nästa vecka om inget har hänt innan dess. Hoppas att han har vett att komma av sig själv men jag börjar ställa in mig på igångsättning den här gången också. Hinnsvepning hade ingen effekt med storebror.

Jag satt på en häst igår!! :) 5,5 vecka efter förlossning,
Men jag skrittade bara två varv, två varv trav och ett halvt varv galopp. Mest för att äntligen få känna på det, fick ju foglossning i april och inte ridit sen dess. Ska se om jag kan upprepa det i helgen.

Idag var jag hos sjukgymnast för att få hjälp med mon kropp efter foglossningen det var som jag misstänkte katastrof så nu ska jag börja med försiktig träning. Känga promenader och seg ingen löpning på länge utan bara styrka i kroppen. Skulle jag gjort efter förra barnet om jag varit smart...

Och min häst är betäckt så jag själv inte ska börja rida för tidigt. För där kan jag inte bromsa mig...

Underbart, Jag längtar tills jag kan rida också. Jag hade tänkt vänta ca 8 veckor...men jag funderar på att tjuvstarta lite före,,,typ börja skritta när det gått 6 veckor om det känns bra. Min är ju bara 144 i mkh och har inga stora gångarter, så man tycker ju att det borde vara lite snällare mot kroppen än en större häst med mer gång.

Vet inte när jag tänkt börja rida igen. Vill att avslaget ska försvinna helt först så det har läkt inne i kroppen. Sist fick jag ju problem med höften för att jag förmodligen satte igång och träna hästen för tidigt. Började rida så smått efter någon månad och var i full gång efter tre månader tror jag.

Just nu känner jag mig alldeles för trött för att orka motionera hästarna också. Plutten, som ska heta Gustav för övrigt, håller oss ibland vakna på nätterna. Igår så hade han nog ordentligt med magknip och gnällde och stretade och stånkade. Sedan släppte han en fjärt kl 01 i natt och blev från en stel pinne till en säck potatis och somnade. Jag hade ätit en hel del torkade aprikoser för att motverka förstoppning från järntabletterna. Jag var puttrig i magen kan jag säga och jag vet att när jag proppat i mig massor med vindruvor när jag ammade store sonen så fick han magknip.

Plutten har gått upp lite. Var på BVC i förrgår och då hade han ökat från födselstorlek 51 cm och 3335 g till 54,5 cm och 4162 g. Idag är han tre veckor.

jag blöder inget alls längre, betyder det då att det läkt redan? jag tänker dock inte kasta mig upp på hästryggen ännu...

knapplån
Va på BVC idag, sonen är nu 55,5 cm och hade gått upp 500 g sedan förra veckan. Jag ammar fortfarande, gör lika ont ännu som innan och bad dom kolla ev svamp som nämnts i tråden att det kan orsaka smärta, men det fanns inget sådant. Kom fram till att jag helt enkelt bara får ont av att amma.

Är det ont i brösten eller bröstvårtorna? Jag smörjer med purelan då bröstvårtorna är ömma. Räknar kallt med att det kommer sluta göra ont snart. :meh::meh:

Tycker det är både och...men främst bröstvårtorna. Känns som knivstick när man ska amma. Kan faktiskt sitta och storgråta rätt ut ibland. Smörjer också med purelan imellanåt. Testat amningsnapp också. Och han tar rätt (och väldigt fint) tag enligt bvc. Tydligen har jag extremt känsliga bröst helt enkelt när det gäller amning. BVC frågade om jag kommer fortsätta amma. Jag vill ju för hans skull då han är så himla nöjd när han ammas. Han blir väldigt avkopplad och sover bra efter det. Men det finns en gräns på hur länge man står ut själv. Tack vare att det gör så ont att amma så gör det väldigt ont även när han inte ammas, så jag har ont dygnet runt. Nu skulle jag smörja med hydrokortison och testa.

Har du pump så kan du eventuellt pumpa ur och ge flaska för att låta brösten vila. Det gör jag emellanåt. :)

Vet inte om de är nåt på g här eller om jag börjar bli sjuk eller nåt.( V. 38+3)
Mår tok illa, kallsvettig, hemsk halsbränna och krypningar i kroppen. Känns som magen kommer göra uppror när som helst. Känner inga värkar alls, har bara ilat till neråt ibland.

Kollade dom dig eller bebisens mun (svampen alltså)? För att kunna utesluta svamp på dig måste det tas prover, det behöver inte synas alls att man har svamp. Man kan t ex ha inne i bröstet utan att det syns utanpå.
Hade jag varit du hade jag testat att smörja med svampsalva på bröstvårtorna några dagar, 3ggr/dag (tvätta av innan amning) och se om det blir bättre. Om det inte blir bättre så vet du ju det, och blir det bättre så är det ju toppen! Smärtan du beskriver låter PRECIS som den smärta jag hade nät jag hade svamp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka