Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Usch jag måste verkligen försöka skärpa mig med mitt ätande. Igår åt jag min frukost som gjorde mig illamående hela dagen och sen åt jag en varm champinjonmacka sent igår kväll. Mådde inte så bra när jag vaknade imorse, alldeles skakis o jävlig. Men fick i mig lite frukost o sen dess vill jag mest bara dö :(
Är SÅ redo för den andra trimestern när man ska må så bra O_o:D

Testat frukt? Jag äter väldigt mycket varierad frukt nu. Det mår jag väldigt bra av och känner inget illamående. Värre med fet och söt mat, det är de jag är mest sugen på men då mår jag illa en bra stund efter.

Frukost : äpple, banan och hallon tillsammans med turkisk yoghurt. 2 knäckebröd med keso.

Mellanmål: en frukt, vanligtvis melon/passionsfrukt/päron.

Lunch: kött/fisk/kyckling och spagetti eller potatis.

Mellanmål: tyvärr oftast något onyttigt som en kaka eller femton haha!

Middag: Soppa eller kött/fisk/ kyckling beroende på vad jag ätit på dagen.

Sen äter jag tyvärr ofta nattetid också haha, men förösker orka göra något nyttigt eller bara ta en banan. Men ett tag va det nutella på barkis ><

Senast ändrad:

Jag har testat frukt och äpple är det enda som går någorlunda bra, allt annat bara växer i munnen :crazy:

Klarar bara av väldigt neutrala smaker, som typ en macka med bara lite smör (har varit extremt sugen på varma korvbröd med smör på O_o har dock inte gett efter på det suget :meh: )

Men jag måste försöka få nån slags rutin på det hela, för jag mår INTE bättre av att inte äta även om man mår illa...suck, man längtar ju till att man bara kan få njuta av knyttet i magen

Testa grönsaker?
Jag har ätit mängder med paprika, gurka och morot. Har fördelen att det inte blir lika sött som frukt.

Suck, jag har testat allt i salladsform, men det slutade med att bara jag tänker på det nu så knyter det sig i magen :banghead:
förhoppningsvis släpper det snart och jag kan börja äta någorlunda normalt igen, men tills dess är det väldigt enkelsmakande mat och smörgåsar som gäller :meh:

ska prova soppa imorgon! :)

min stora matsorg är att jag knappt klarar av att ens tänka på tacos och grillmat längre, är annars höjdpunkterna i matväg liksom O_o

usch man blir så fixerad vid just maten nu, blir inte bättre av att jag går hemma hela dagarna heller, haha!

För övrigt så klämde jag lite nere vid "kvinnomagen" idag, tyckte det kändes mycket mer spänt än vad det brukar, och jag dog :nailbiting::p tror inte att det är nån bäbismage än, men bara känslan o tanken på att det trots allt nog kommer vara det snart var lite överväldigande :D

Jag mår också illa hela tiden. Klarar knappt av doften från grillat eller kryddad mat. Jag börjar jobba tidiga mornar och måste få i mig ngt innan jag jobbar, vilket inte är lätt kan jag säga. Min räddning är vanlig fil eller ibland jordgubbsfil. Det går iallafall ner. Ibland får jag i mig ett frukostknäcke med lite smör också.

Jag har haft svårt för vanlig mat i flera veckor och varje dag är "vad ska vi äta idag?" ett jäkla bekymmer för allt känns äckligt. Potatis verkar gå bra, potatismos...ja typ..det är det.Äter mkt grönsaker också men vissa dagar funkar inte ens det.

Godis känns aldrig gott men kexchoklad kan jag få i mig ibland.

Däremot kan jag äta smörgåsar dagtid när jag inte klarar av matdoft...inte mängder men det går ner så jag iaf fått ngt i magen. Tvingar i mig lite frukt också.

Usch, allt är bara jobbigt. haft kraftiga yrselanfall några dagar. Går och sover några timmar mitt på dagen för man är så orkeslös! tvingar mig själv att rida för att hålla mig aktiv men har dragit ner på ridningen en del.

provade soppa idag o det var gött! :p mår ju alltid illa efter jag ätit, men nu var det riktigt gott både innan och medans jag åt! weee

Vad bra :D Själv har jag blivit knäpp och börjat baka. Har aldrig gjort det innan men nu bakar jag bröd/kakor/bullar osv. Hormoner :p v.13 idag :bump:

haha, jag är också jättesugen på att baka bullar! har dock varit alldeles för varmt o jag har inte varit på topp så än så länge har jag skippat det :D

haha, jag skulle förmodligen äta o sen må apa i vanlig ordning :D

en vecka kvar till inskrivning idag! börjar faktiskt kännas lite pirrigt, poletten kanske trillar ner en liten bit till, att vi faktiskt ska ha en bäbis :nailbiting::D

Hihi! Visst är det underbart :D jag tog ett gravtest igår igen haha bara för att kunna sitta och le och inse att : JA jag ska bli mamma :bump:

Har inskrivning den 19:e på min 25 årsdag. Känns lite roligt, kommer man ju minnas om inte annat :)
Har det dock väldigt jobbigt på jobbet. Tungt fysiskt och jag har fått rejäla känningar i korsryggen :/

Jag var på inskrivning igår. Jag jobbar fortfarande med tanken att bli mamma. jag har alltid sagt att jag inte ska ha barn så det är en omställning :p men det blir bra. man vänjer sig mer o mer.

Vad görs på en inskrivning? :)

Om jag inte mins helt fel så fick jag svara på en enkät med hälsofrågor, mätte blodtrycket, tog HB-värde och vikt. Sen fick jag tid för att ta ett blodprov (?). Det var som sagt över tre år sedan jag var på inskriving så jag jag kan ha missat något.

*KL*

Gick igår in v 8 igår och är fruktasvärt trött hela tiden. Jag sover så länge jag bara kan på morgonen, sover middag på dagen när dottern sover och somnar tidigt på kvällen.
Än så länge inget illamående förutsatt att jag kommer ihåg att äta när jag ska :D
Snart är det dags att ringa till BM och boka tid för inskrivning också :)

Okey :)

Kl
V 14 på torsdag. Klarar snart inte av jobbet längre vilket tynger mig. Mitt bäcken är snett, jag är överrörlig och jag har skolios = mitt ryggslut mår skit av att jag är gravid :( Efter 1 h på mitt jobb med tunga lyft och mycket stress/spring så har jag så ont så jag gråter. Måste ta upp detta med BM imorgon :(

Kl

Nu hoppar jag in i tråden oxå :)
Vi vet inte hur långt gången jag är men kanske 11-15 veckor?
Det märker vi på torsdag då det blir VUL :)
Sambon och min kollega tror dock att jag är längre gången för magen syns...

Symtomer:
Illamående
Gråt attacker (grät senast på jobbet igår)
Svullna bröst
Svullet tandkött
Fruktansvärt ont i ishias *vet inte hur det stavas...
Svullen mage

Tur jag är ledig från jobbet i två veckor nu :)

Med min son mådde hag toppen under hela graviditeten och jag kände
Mej verkligen inte gravid. Så det är väldigt olik min första graviditet :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 780
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024