Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag vet exakt när sista mensen var, första dagen på den var den 2a mars. CL digital visade 1-2, alltså ca vecka 3-4 om jag förstått det rätt? Så det är ett spann däremellan på 5-6 veckor O_o

Har som jag skrev haft väldigt ojämna menscyklar, senaste var på 59 dagar, innan dess 34, innan den 44 osv, så inte så lätt att räkna liksom.
Har även denna cykel tagit 28 ägglossningstest som inte visade nåt, ändå lyckades vi pricka in så jag blev gravid, vilket jag är lite imponerad av :D

Sådärja, då var första BM-besöket inbokat! Blir inte förens den 29e, men det känns bara spännande, och nervöst (!) att nåt är bokat öht :D

BM jag pratade med i telefon sa att det mest troligen blir ett VUL för att fastställa hur långt jag gången just eftersom spannet är så stort för mig, så det kändes skönt att de inte bara skrev mig gravid från senaste mensens första dag bara för att det är så man gör :)

Fy vad jobbigt, stackare! Såg bara hur min syster mådde förra sommaren o jag hoppas verkligen jag slipper :(

Jag känner inget speciellt än mer än att jag är trött, men det kan jag än så länge leva med! Kommer väl ångra att jag sagt det när den riktiga gravidtröttheten slår mig med en klubba i huvudet O_o

Haha, kan du leva med tröttheten så vänta tills den slår till ordentligt som sagt ;) jag verkar få allt tidigt för i söndags va jag vaken 6 h på hela dagen :crazy:

Haha, jo det är väl det jag har fått förklarat för mig också :D
Hoppas dock jag inte däckar totalt då jag jobbar inom industrin och därmed femskift med nätter

Har de senaste timmarna haft lite molvärk på vänster sida av livmodern, eller nånstans i närheten ivarjefall, så jag tar tillbaka att jag inte känner så mycket symtom, hoppas att det inte är nån anledning att noja över O_o har ju dock självklart googlat ihjäl mig och det är ju förmodligen växtvärk. Har ju liksom inte gjort det här förut så man har ju inte en j***a aning om hur det ska/inte ska kännas, haha!

Jag har också googlat sönder allt som finns om graviditet. Det är ju ändå en vanlig fråga som ställs och sällan det är något negativt att man känner mycket :)

Ja Google är verkligen ens bästa vän just nu :D
lillasyster som blev mamma i februari har redan glömt/förträngt så mycket, som typ när hennes symptom kickade igång på allvar, så hon är inte mycket till hjälp, haha!

Börjar bli lite bekymrad över hur min jobbsituation kommer se ut, har för tillfället ett vikariat på ett industriföretag till den sista augusti. Har dock arbetat på företaget sedan 2008 och har av de 5 år som gått sen dess jobbat 3 (hoppas ni förstår hur jag menar :p)
Det som oroar mig är dels min fortsättning där, Hur attraktiv kommer man liksom va som först gravid o sen småbarnsförälder...För att inte tala om oron man har över mammpenningens storlek när man jobbat som man gjort!
+ att stället jag jobbar på nu är extremt skitigt och bullrigt med väldigt mycket damm och avgaser :crazy:

Så jag har lite huvudbry här hemma, ligger nämligen sjukskriven efter en arbetsskada, har stukat ihjäl ena foten i princip...

Lite allmänna funderingar sådär en solig torsdagsförmiddag

Har ungefär 30 test från testlagret kvar, så roade mig nyss (igen) med att ta ett, och 10 sekunder efter jag doppat stickan såg den ut såhär

DSC_0074_zps5a0284bf.jpg

Inte nån större tvekan om vad som pågår :p

Visst är det underbart att det kommer upp så tydligt :D Skitsmidigt när man blir osäker att bara testa och få svart på vitt att man faktiskt har en anledning till varför man mår som man gör!

Hur är det annars? Jobbigt med arbetssituationen men arbetsgivaren får ju faktiskt inte diskriminera dig!
Själv är det en lång uppförsbacke här, trött och illamående. Allt luktar apa och hunden står jag inte ut med :( låter hemskare än det är, han luktar så jävla illa just nu bara (min näsa tycker det, ingen annan).

Känner mig som världens värsta när jag kör bort honom men jag spyr nästan när han andas på mig. Samma med en tvål vi har hemma. Den luktar säkert jättegott egentligen men jag klarar inte av den!!! Får kväljningar bara jag ser den :rofl:

Hur härligt som helst! :D

Nej de får ju inte det, men eftersom jag inte har en fast anställning så känns allt ganska osäkert just nu. Saker brukar alltid ordna sig på ett eller annars sätt, jag får ta fasta på det helt enkelt! Ska till företagshälsovården på fredag och prata om arbetsplatsen jag är på är lämplig osv

Annars mår jag bra, börjar bli riktigt trött bara! Förutom det så känner jag inte så mycket än, är glad att jag än så länge inte är så känslig mot lukter och annat :D
Jo, kom på en sak till jag inte riktigt känner igen med mig själv, hormonerna spelar lite spratt i form av gråt i halsen konstant, krävs INTE mycket för att jag ska gråta, tex en blöjreklam, tror det är Libero, tjuter jag till varje gång :o

V 11 idag då. Illamåendet har stannat av, lite orolig att det är något fel men får försöka att inte tänka för mycket på det. :(

Hör hemma i höstföräldrar, men har en novemberbebis i magen så läser hos er ibland också :D

Tänkte bara säga att jag också hade en vecka (10 tror jag det var) då mitt illamående försvann. Jag får erkänna att jag njöt. Illamåendet har dock kommit tillbaka och bebis fortsätter att må bra, enligt alla undersökningar som har gjorts, och nu är det snart vecka 17. Efter vad jag har hört är det rätt vanligt med "spökveckor".

Okey, skönt att höra :D Har ju kvar tröttheten, tyngdkänslan i magen och ömma bröst så... Vill bara att tiden ska gå så man får göra ultraljud :)

Eller ja, hade hellre varit utan illamåendet helt men om det är vad som krävs för att bebis ska stanna kvar levande i magen så kan jag va illamående några veckor till!

*KL*

Jag hoppar också in i den här tråden. Plussat idag med bebis nr 2, har en dotter född mars -11 sedan tidigare. Enligt snabba internet beräkningar så blir det ett syskon i början av februari -14 :)

knapplån

jag får väl också hoppa in i tråden. Troligen vecka 7. Vet inte exakt.
Har mått jätteilla alla veckor, denna vecka har jag mått riktigt bra. Har lite svårt för att gå in i mataffärer, känna dofterna. Matlusten kommer och går. Idag har jag haft matlust och har passat på att äta!! vissa dagar får man ju knappt i sig ngt alls. Är det ngn mer som har ett jäkla tryck i ländryggen?

Alla jag pratat med har inte mått illa alls under sina graviditeter. Jag är avundsjuk...fy, jag har mått pyton.

Alla jag pratat med har inte mått illa alls under sina graviditeter. Jag är avundsjuk...fy, jag har mått pyton.

Jag kan bara relatera till mig själv, men med dottern (född -11) så mådde jag illa/kräktes hela tiden tills ungefär mitten av graviditeten, därefter lugnade det sig lite. Men blev inte helt fri från illamåendet förräns hon var ute.

Än så länge med 2an så är det enda jag känner av spända/svullna/ tuttar :D ;) Men å andra sidan är jag inte så långt gången så illamåendet kommer väl snart som att brev på posten :p

Grattis :) trycket i ländryggen har jag med! Har riktigt ont i korsryggen i mellan åt :/

Kl
Jag mådde riktigt dåligt till v 11 (är i nu). Nu mår jag bra men är trött och lite yr. Ingen illamående iaf :):)
Men det kommer säkert tillbaka :/ börjar bli tjock med haha! Äter jämt! Får snart lägga in bilder för ser ut att va i vecka 20 istället för 11 :p

jag har ätit hur mkt som helst igår och idag. Förvånad över mig själv.
Kan bara bli helt total hungrig, fick ringa efter sambon i stallet så han fick komma dit med en banan :o och så tänker man på dom dagar man knappt får i sig ngt, möjligen lite fil eller yoghurt typ.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka