Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Lyckades fånga några småsparkar i dag,annars så brukar han sluta direkt när jag griper tag i kameran! :p

http://http://www.youtube.com/watch?v=_NaTbV3Etx8&feature=youtube_gdata

:D Dock var detta den väldigt milda varianten,brukar se ut som om han är på väg ut genom magen! :eek:

En bild också,29+2 i dag:

308836_4233064499086_619317184_n.jpg

Insåg att det är den 5/11 :O Bara två månader kvar :eek:

-------------------

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 1 full dag (v31+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 5 jan 2013
Du har 61 dagar kvar till beräknad förlossning.

Åh vilken underbart fin magbild!! :D

Såg filmen också... hahha precis så ser min mage också ut när lilltjejen kör igång där inne, helt galet! :) Men jag har aldrig lyckats få me det på film, så fort jag sträcker mig efter mobilen så slutar hon! :p

Jag fick höras häromdagen att om man äter godis, sötsaker m.m så finns det stor risk att bebisen blir stor eller fet... ??! :o

Någon som hört samma eller att det inte stämmer? :angel:

Vart lite orolig över att min mage kommit igång att växa så nu, visst jag äter ju inte mycket sötsaker, någon gång då och då men den har verkligen växt, är i vecka 27 nu.

Nu fungerade de :) Mysigt när bebis sparkar och buffar sådär.:love: Jag har aldrig lyckats få det på film när lillan sätter igång, hon lyckas alltid sluta när jag får tag på mobilen :p

Uhm, med min första åt jag sötsaker i mängder :D . Han vägde 3520 gram och var 51 cm lång när han kom ut. Nu som snart 3 åring ser han ut som en "liten 6 åring" (lång och smal). Så det vette tusan om det stämmer ;)

Jag har heller aldrig lyckats,han brukar som sagt sluta så fort man rör på sig,men nu hade jag kameran på bordet,visst så lugnade han ner sig betydligt,för annars så brukar hela magen hoppa,men jag fick iallafall några rörelser på bild! :love:

Hihi guud va gulligt!

Jag börjar märka att bebin har lite mindre plats i magen nu, är i vecka 32 (31+2 tror jag) och istället för hårda snärtiga sparkar börjar det bli lite mer som en långsam jordbävning i magen när bebin rör på sig, känns typ som en valross modell mindre som vänder och vrider på sig där inne :o och man kan känna bebin tydligt när man klämmer lite på magen :)

Jag ÄLSKAR att tvätta, inte... men skönt när det är gjort :)

Min mage känns mindre, eller ja, den har förflyttat sig något neråt. 31+2 idag och bäbis känns fortfarande inte särskilt stor. Mjuka rörelser, ibland så känner man en kroppsdel tryckas ut. Väldigt trevlig & lugn liten tös, hoppas det håller i sig utanför magen också. Isaac var ju huligan no 1 i magen och superlugn första året, för att sen bli rätt energisk :crazy:

Pojknamn är numer också klart, utifall om att ;) . Allt börjar falla på plats och det är SÅ skönt :)

Fin mage och härlig film :love: Har också lyckats filma en kort snutt på min vildbase i magen :)

westernsuzie: Exakt så känns det på mig med! Jag försöker klura ut hur han ligger i magen, men det är inte så lätt. Fast man känner ju tydligt på magen ATT där är en bebis, frågan är bara vad som är upp och ner :p När han hickar vet jag ju dock var huvudet är, avslöjad! :D

Jag sover som en klubbad säl, så jag har ingen aning! :D Jag märker inte ens när dottern kommer tassande och lägger sig hos oss, imorse fick jag en chock när jag vände mig om och hon låg där haha!

*kl*
Det där med barnvakt osv har vi redan löst, farmor och farfar har jour och kommer ta storasyster medan vi åker in. Beroende på NÄR det drar igång så kommer någon av dom hit (nattetid) och är det under dagen så kör sambon storasyster till dem alt. lämnar på fsk och så hämtar dom henne där.
Min förhoppning är ju att det ska ta lite kortare tid den här gången (första förlossningen tog 18,5 timmar från första värk) och att vi kan åka hem efter 6 timmar. Lätt att sitta och spekulera i hur det kommer bli nu, sisådär 10 veckor innan - eller hur?! ;)

Jag gör! Ofta helt sjuka drömmar. Flera gånger under graviditeten har jag drömt att sambon lämnar mig, och det är så verkligt att jag är ledsen när jag vaknar :(

Jag! Sjuka drömmar!
De gör inte direkt att man känner sig utvilad när man vaknar om man säger så.

Å andra sidan har 3-åringen fått nattskräck, vilket gör att hon skriker 5-30 minuter vid 1-snåret på natten och eftersom hon egentligen sover så går det inte att trösta henne heller, det enda som inte förvärrar är att stryka henne över ryggen, så god sömn är hårdvaluta här ;)

KL
Hur ofta går alla till barnmorskan egentligen?
Jag har bara varit där på inskrivningssamtal och är ju i vecka 25 nu, så jag funderar på om jag missat en tid :confused:

Jag var på inskrivningssamtal samt provtagning, sedan RUL och så hade jag ett besök inbokat i v. 25+1. Nästa besök i v. 28+4, mest bara för att SF-måttet var så lågt vid första mätningen.
Nu har jag besök nästa vecka, då i v. 32+1, sen blir det väl varannan vecka efter det antar jag.

Är det inte så att man har ett besök i typ v. 22 med första barnet också, som vi omföderskor inte har?

Såå äntligen har nya bilen fått komma hem! :D Det vart en Volvo v70, årsmodell 2010, 2,4 Diesel och 175 hästar. Så nu ska nog bebis kunna åka bra.

404612_10151168340328163_925646709_n.jpg

Jag drömmer också jätte mkt!! :crazy:

Och precis som dig att min sambo lämnar mig eller att han är otrogen eller likande.. haha känns jätt elöjligt för min sambo är verkligen ärligheten själv, så har verkligen inget att vara orolig över.... men dt är väl graviditeten som spelar en ett spratt nattetid. Men drömarna är så verkliga.... :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 328
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar