Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

kl

Det är med blandade känslor jag skriver detta meddelande. Var på vårat ultraljud idag på morgonen och fick veta att min bebis har vätska i sina njurar:cry:. Enligt barnmorskan är detta inte helt ovanligt för pojkar (för vi fick veta att det var en pojke!) men vi ska ändå på ett extra ultraljud i vecka 25 för att se så att vätskan försvunnit. I övrigt var han en livlig krabat, sparkades och fäktades mest hela tiden under undersökningen och inga övriga anmärkningar som vi fick veta. Men det är klart man blir orolig ändå, trots att dom försöker lugna en och säga att det inte är någon fara :cry:

Försöker se det positivt. Om det nu går över av sig själv får vi ju i alla fall ännu ett ultraljud så vi får se den lille parveln en gång till innan förlossningen. Som för övrigt blev mycket tidigare än jag trodde, 11 december ska jag ha! Så nu är jag 19+2. Knasigt när man trodde man var i 17 :D

Hoppas att allt är ok, ändå skönt att dom ska hålla koll på det och jag håller tummarna över att allt är som det ska vid nästa UL! :)

*kl*

Undrar om jag inte fick en sammandragning idag, var lite obehagligt men gjorde inte ont. Däremot var magen inte hårdare än vanligt, den är stenhård för jämnan nämligen... :crazy:

Annars får jag kramp i ljumskarna när jag vänder mig, reser mig osv, något enerverande då det inte alltid släpper på en gång, någon annan som har samma? Det går lite i perioder, men just nu är det så flera gånger per dag...

Ja jag har också så, speciellt om jag suttit en stund och reser mig för snabbt.
Kan även få ont på sidan av magen ibland, men det går oftast över på en gång igen.

kl

Börjar väl bli dags för mig att hoppa in i den här tråden.
Jag och min man kommer få vårt första barn i mitten av januari (prel)

Och jag har mått kasst sen vecka 4, jag spyr till och ifrån hela dagarna, har fått den receptbelagda medicinen men den hjälper inte speciellt mkt.. :(
Vad ska man äta egentligen? Jag har hittills gått ner 14 kg, så det har verkligen gått nedför snabbt och vår läkare var inte alls nöjd sist vi var inne (speciellt inte med tanke på att jag inte ville ligga kvar över natt, vi skulle ju till seminstationen med ett av stona :angel:) Jag har varit sjukskriven en del, men har börjat jobba igen lite smått, det fungerar, jag får ha med mig en massa påsar till jobbet :grin:
Jag hoppas det ger med sig snart, för det börjar bli riktigt jobbigt! :crazy:

Usch va jobbigt att må så illa och att du rasat så mkt i vikt. Får du i dig nånting nu eller kommer allt upp? Även om du bara äter något litet och lätt? Du verkar vara en envis en iaf! Men det är bra envishet kommer man långt på även om jag tycker du lär ta och lyssna på din kropp också!

Välkommen till tråden iaf!! :)

Tack :D

Jo, jag kan bara äta små måltider, hinner knappt få ner det innan det kommer upp igen... :( Nått om dagen brukar jag få behålla. Äter en hel del frukt, proviva drycker/youghurtar, vitt rostat bröd. Kex i form av smörgås rån och liknande. Riktig lunch brukar bara vara något lättare i form av lite kött och pasta eller potatis. Men det blir oftast inte mkt alls.. Jag har varit enormt sockerberoende tidigare, och ätit en hel del godis per dag, men det suget har bara försvunnit, jag mår dåligt av att bara tänka på godis och choklad.. Men tror att det har en del med viktraset att göra, jag har ju dessutom lite reservlager kvar att ta av ifall det skulle behövas ;)

Må-bra-i-magen-dryckerna och även naturdiets färdigblandade drycker brukar jag få behålla. Det märkliga är att jag spyr till och ifrån även om jag inte ätit, och det är väldigt sällan med någon galla utan bara en massa genomskinligt slem? Vatten är det som brukar sätta igång kräkningarna, mår jag illa efter att ha ätit något och sen dricker lite vatten så tar det inte ens en minut innan det är igång :confused: Jag har nästan börjat fundera på om det är någonting annat som gör det, och att det inte har med graviditeten att göra? Jag har haft två missfall tidigare ett i 12.e veckan och ett i 8:e, men ingen av dom gångerna har jag mått direkt illa, mer än lite illamående på morgonen. Förvisso kan det ju vara annorlunda från gång till gång..

Usch, jag hoppas verkligen det släpper snart för din del, kan inte alls vara roligt att ha det sådär. Jag har tyvär inga tips, en kompis levde på glass då "det smakade likadant påvägen upp som ner" men har inga personliga erfarenheter då jag sluppit att ens må illa.

Välkommen till tråden iaf!

Låter jättejobbigt att ha det så.
Illamående är ju verkligen inte kul alls.
Kan inte bm göra något för att lindra?
Kanske skriva ut något eller så, kan åksjuketabletter hjälpa?
Hoppas det ger sig snart så du får må bra istället.

Men grattis ändå till bebis och välkommen till tråden:)

*kl*
Har följt tråden ett tag nu och kan inte hålla mig längre!
Är i vecka 13+4 nu om jag räknat rätt:o:D
BF beräknat till 24jan i dagsläget, men ska in på UL i slutet av augusti:banana:
Det blir första barnet för oss och det är fruktansvärt spännande och nåt så in i *piiiiiip* skrämmande:D
Har haft turen att må oförskämt bra hitills, de första 1-2månaderna kunde jag till och från känna som om man har mensvärk, men då jag har kunnat ha ganska rejäla mensvärkar innan så var de här liksom ingenting:angel:
EN gång har jag spytt, ironiskt nog samma dag som vi skulle på inskrivning!
Jag har fått lära mig att äta långsamt annars vänder det tillbaka och kommer upp lika fort, var det som hände den morgonen, lite stressad och kastar i frukosten sen fick jag lov att låsa in mig på toan ett tag:cool:

Vi är båda helt övertygade att det är en flicka så det skulle inte förvåna mig om det är en pojk bara för det;)
Hoppas vi får veta på UL! spelar så klart ingen roll vad det är så länge det är friskt!

Vad roligt! Grattis :)

*kl*
Nu ska vi iväg på festival, och jag ska tycka lite synd om mig själv som aldrig brukar ha något problem att vara nykter är nu ohälsosamt sugen på en god drink :o Men jag ska nog överleva ändå :)

delvis kl

Har mått lite bättre nu dom senaste dagen, spyr bara på morgonen, vilket är väldigt skönt!
Jag har ju fått tabletter som jag ätit i ungefär 2 veckor, men märkte ingen direkt skillnad..

Simba_112: Kul, vi borde få bäbis ungefär samtidigt :D

Skönt att det är bättre, hoppas det fortsätter så :)

Nu känner man rörelser tydligt och börjar kunna känna svagt med handen om jag ligger på rygg. Sambon har inte känt något än dock.

Här känner jag också fosterrörelser mest hela tiden. Inbillar mig också att det känns när man håller handen på magen, men än så länge så svagt så det är svårt att avgöra om det är önsketänkande. Magen ändrar form hela tiden, ibland ser den ut som en trekant och ibland mer "jämntjock", men syns mest gör den när man ligger ner. Har hittills gått upp 5 kilo.

Kl

V 14+4, kräks fortfarande, men aldrig efter jag har ätit,mest bara galla alltså.
Just nu är jag i en svacka och mår ständigt illa och har ingen matlust, men ju mindre jag äter ju mer illa mår jag. Men vad gör man?? Jag har gått ner nåt kg sista veckorna.

Förlåt för allt gnäll, kul att ni andra verkar må bra!! Jag skulle kanske bara ligga lågt här tills jag har nåt positivt att dela med mig av! :-o

Här känns det på utsidan och insidan flera gånger om dagen! Sparkar och när den bökar runt. Även sambon har kännt båda sakerna! :) halvtid imorgon och har gått upp 3kg nu. Va någon dag sen jag vägde mig så kan ju hända att det krypit sig på något mer kilo. Annars så mår jag kalas.

Måste komma ihåg att ringa barnmorskan nästa vecka och boka in första besöket efter ul:et. Skulle bli i v24 eller något sånt. :)

Just ja, ringa barnmorskan måste jag också göra.
Vet inte riktigt hur mycket jag gått upp men tror inte det
är så mycket.

Idag har jag gått och impulsshoppat en vagn :o Vet att det är ganska tidit ännu, men vad sjutton... Hade ju eg tänkt gå och köpa en ny, men så dök det upp en fin begagnad till ett bra pris i stan, så då for vi och köpte den istället. Annat att lägga pengarna finns det ju alltid, och man vet ju inte ens om liten tycker om att åka vagn, eller om man vill byta sort efter ett tag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 070
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar