Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är vidrigt verkligen, nässpray har jag inte provat men läste att man bör undvika det när man är gravid. Men det beror väl på hur mycket man tar kanske. Hjälper inte att snyta sig heller, är bara på morgonen jag är snorig nog för att kunna göra det. Annars är jag bara täppt och tungandad. Asjobbigt!
Värt ett försök då kanske, vore skönt att slippa nästäppan.Jag har långtidsmedicinerat med Nezeril båda gångerna. Nezeril är klass 1 på janusinfo och utgör ingen (idag känd) risk för fostret. Sen finns det väl en risk för beroende utveckling i slemhinnan. Det var dock inga problem förra Gången, en vecka efter förlossningen var min nästäppa borta. Så jag har nedräkning nu!
Jag red 3-4 dar i veckan fram till v.37, sen började magen ta emot framvalvet på sadeln så jag kände att det fick räcka.Värt ett försök då kanske, vore skönt att slippa nästäppan.
Tränar ni något nu medan ni är gravida?
I så fall vad?
Ja det var något sådant de sade när jag ringde, minns fasen inte vad han sade. Idag är det en sådan där dag när allt bara krånglar. Måste ha tag i lönekontoret och få uppgifter på exakt hur många timmar jag jobbade när jag var sjukskriven, jag hade tydligen räknat fel på det. Ringer dit bara för att upptäcka att numret inte funkar. Gaaah!@Mirre Kan det vara så att FK har brytdag mitt i månaden och inte hela kalendermånader (1-30/31)?
Nej, tyvärr inte mycket träning här. Promenerar rejäla promenader fortfarande men har tyvärr inte tid med mer och efter att ha varit "däckad" av illamendet sisådär 30 veckor är det svårt att komma igång med ytterligare träning nu, även om jag mår rätt bra nu Sprang iofs till bussen idag, några hundra meter. Räknas det? Blir spännande att se vad fogarna säger i morr...Värt ett försök då kanske, vore skönt att slippa nästäppan.
Tränar ni något nu medan ni är gravida?
I så fall vad?
Inte roligt med illamående, skönt att du mår bättre Det räknas absolutNej, tyvärr inte mycket träning här. Promenerar rejäla promenader fortfarande men har tyvärr inte tid med mer och efter att ha varit "däckad" av illamendet sisådär 30 veckor är det svårt att komma igång med ytterligare träning nu, även om jag mår rätt bra nu Sprang iofs till bussen idag, några hundra meter. Räknas det? Blir spännande att se vad fogarna säger i morr...
Grattis skönt att höra att allt har gått braTack hörni! Kejsarsnittet gick bra, och jag är lite glad att jag valde snitt för ut kom en tjej på 54cm och 4,6kg. Alldeles för stor för sin ålder. Moderkakan vägde 1,2kg mot vanliga 500 gram! Så hon hade nog kunnat bo kvar där inne länge till, och bli ännu större. Hade väldigt mycket fostervatten också, så sammantaget är det inte konstigt att jag varit stor och tung
Lilla fröken vrålade redan innan hon ens kommit ut helt, och var väldigt pigg redan från början trots storleken. Sen dippade hon, vilket tydligen är vanligt med stora barn. Vi låg inne på neonatal i två dagar, hon låg med cpap och tillmatades en massa. Sedan låg vi på BB en dag för säkerhets skull och så kom vi hem i onsdags eftermiddag. Nu börjar jag våga landa i att hon faktiskt mår bra. Idag ska vi tillbaka till mammot och väga fröken. Hoppas all amning gett resultat, för äta gör hon!
Grattis!Tack hörni! Kejsarsnittet gick bra, och jag är lite glad att jag valde snitt för ut kom en tjej på 54cm och 4,6kg. Alldeles för stor för sin ålder. Moderkakan vägde 1,2kg mot vanliga 500 gram! Så hon hade nog kunnat bo kvar där inne länge till, och bli ännu större. Hade väldigt mycket fostervatten också, så sammantaget är det inte konstigt att jag varit stor och tung
Lilla fröken vrålade redan innan hon ens kommit ut helt, och var väldigt pigg redan från början trots storleken. Sen dippade hon, vilket tydligen är vanligt med stora barn. Vi låg inne på neonatal i två dagar, hon låg med cpap och tillmatades en massa. Sedan låg vi på BB en dag för säkerhets skull och så kom vi hem i onsdags eftermiddag. Nu börjar jag våga landa i att hon faktiskt mår bra. Idag ska vi tillbaka till mammot och väga fröken. Hoppas all amning gett resultat, för äta gör hon!