Nej, tack och lov bara Johns gråt. Stackare, måste vara skitjobbigt att reagera på all gråt!
Jag ropade hej lite för tidigt, när vi hade 15 min kvar vaknade bebis och blev panikledsen. Inga av dom ”vanliga” knepen dög så då drog jag till med något jag tidigare sagt att jag inte skulle göra - jag satte på babblarna på telefonen. Fungerade utmärkt, så jag slapp panikångesten och han slapp gråta.
Jag tänkte mycket på det där med att det funkar olika idag. Det blir så otroligt tydligt för mig när jag är runt John och någon annan av hans nära, t.ex. hans pappa, att han vänder sig till mig när han upplever att han inte blir förstådd. Stora underhållningen just nu är att titta/pilla på lysknappar. Ber han pappa gå till en sån och pappa inte ”lyssnar” (vilket pappa ganska ofta inte gör för att han tycker att det är bra där dom är eller likande) då tolkar John det som att han inte blir förstådd. Han vänder sig då till mig och ber om samma sak, och jag gör nästan alltid det han vill = skitnöjd bebis. Det är liksom inte till mig han vill, han vill bara få gehör och upplever sannolikheten som störst med mig.
Jag väljer att tolka det som något positivt, även om jag får lite gliringar från släkten. Fick en bok i julklapp som heter ”när barnen tog makten”.
Jag har börjat läsa lite i den, älskar ju allt som har med barnpsykologi och barnuppfostran att göra, men inser redan efter några sidor att den nog inte kommer ändra min syn på barnuppfostran särskilt radikalt.