Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackars digNya rutinerna med två sovstunder som standard är
Sovit 1,5 timme på förmiddagen idag och nu drygt två timmar på eftermiddagen. Och eftersom han behöver en napp inpetad då och då "måste" jag ju ligga här bredvid och vila
Japp, det kom ganska automatiskt. Lägger vi (sambon, jag är dålig på det) ner i sängen när han somnat sover han som igår, i sele hela tiden eller i bil blir det ofta 1,5 timme iallafall.Stackars dig
Har han själv förlängt sovstunderna? Verkar ju onekligen praktiskt med färre långa än många korta.
Hur gick det för pappan och bebis? Och för dig?Imorgon ska jag börja hundkurs. På kvällen, mitt i nattningen. Känns jättejobbigt att lämna pappan med det, samtidigt som det ska bli så skönt.
Vi får se ikvällHur gick det för pappan och bebis? Och för dig?
Håller tummarna för engångsföreteelse! Skönt att ni fick sova inattJapp, det kom ganska automatiskt. Lägger vi (sambon, jag är dålig på det) ner i sängen när han somnat sover han som igår, i sele hela tiden eller i bil blir det ofta 1,5 timme iallafall.
Sen, efter nattens dryga 3 timmar vakentid med vakna för dagen klockan 04:50 funderar jag på om det är läge att begränsa dagssömnen. Igår sov han ju 4 timmar på dagen, 2,5-3,5 är ju vanligast för honom annars... Eller så var det en engångsföreteelse pga magknip. Får se om det upprepas.
Jättebra ju! Sov hon lugnare än när du ligger bredvid?
Här hade jag sett fram emot sömnen efter en lång dag med massa jobb. Men kottekonspiratören vaknade 10 minuter efter att jag lagt huvudet på kudden, bälgade i sig 350 ml ersättning (tänkte han var hungrig...) och var sen klarvaken Något som stör honom men ingen aning om vad. Kanske tand eller magknip, han var gnällig innan läggdags också...
350 var extremt, därför jag misstänker att något störde honom. Men en normal kvällsvälling äter han 330ml och på natten runt 250. Det krävs mycket mat för att driva runt en sån härjig liten kroppVet ej då jag sov i annat rum. Tyvärr har bedriften inte upprepat sig!
Herregud, lilla F slukade 120 ml vilket är mycket för henne. Tror hon ätit 180 ml på en gång som rekord.
Fortsatt hos mina föräldrar, och jag är helt slut! Det är prylar ÖVERALLT. Av typen farligt att äta för bebis (typ batterier liggande i en skål på golvet...), eller kul att dra i och få över sig (typ tung vas på duk på hög och lite ranglig möbel, eller bordslampa med fritt hängande sladd) och jag kan inte slappna av en sekund. Hemma kan ju kotten härja loss och det värsta som händer är att han råkar klämma sig i en låda, men han kan ändå leka själv utan punktmarkering. Här kan jag inte lämna honom öht... Sambon jagar älg så jag har varit ensam, riktigt slitigt!
Önskar också att vi kunde vara ute mer i det fina vädret men kotten stoppar verkligen allt i munnen och jag är inte riktigt chill nog att låta honom hållas. Han äter alla löv, grenar och kvistar han kommer över och sitter ju inte direkt där man sätter honom...
Hur gör ni andra? Är dom ointresserade av att äta grejer (vissa blir ju upptagna av napp istället men kotten har bara napp när han sover), låter ni dom hållas, eller stannar ni på säker mark?
Ja, ekollon hade jag också varit försiktig med. Vi har också enormt mycket halvrutten fallfrukt som känns sådär om han stoppar i sig... Men kvistar och löv kanske inte gör så mycket nej. I bästa fall kommer han på själv att de inte är speciellt goda.Puh, det låter ansträngande! Lilla F har ingen napp och tar upp kvistar och löv vilket känns ok att ha i munnen med översikt. Men ekollonen är jag rädd för! Vi har såklart flera ekar vid huset som släpper ekollon över hela altanen.
Hade helt glömt bort denna tråden (ja, glömt hela buke ). Kan ni inte uppdatera lite? Bilder, vad händer, vad gör era bebisar mm. Någon mer som börjat jobba? Sigrid är född 17/1 och jag jobbar nu 50%, jättekul att jobba men så jobbigt att va borta från henne Hon ställer sig mot allt just nu och kryper snabbt. Kan säga "mamma", "babba", "sigji" (okej gjort en gång) och "vavva" som betyder hund. Såhär ser hon ut nu;Visa bifogad fil 20503Visa bifogad fil 20503
Välkommen tillbaka!Hade helt glömt bort denna tråden (ja, glömt hela buke ). Kan ni inte uppdatera lite? Bilder, vad händer, vad gör era bebisar mm. Någon mer som börjat jobba? Sigrid är född 17/1 och jag jobbar nu 50%, jättekul att jobba men så jobbigt att va borta från henne Hon ställer sig mot allt just nu och kryper snabbt. Kan säga "mamma", "babba", "sigji" (okej gjort en gång) och "vavva" som betyder hund. Såhär ser hon ut nu;Visa bifogad fil 20503Visa bifogad fil 20503
Hade helt glömt bort denna tråden (ja, glömt hela buke ). Kan ni inte uppdatera lite? Bilder, vad händer, vad gör era bebisar mm. Någon mer som börjat jobba? Sigrid är född 17/1 och jag jobbar nu 50%, jättekul att jobba men så jobbigt att va borta från henne Hon ställer sig mot allt just nu och kryper snabbt. Kan säga "mamma", "babba", "sigji" (okej gjort en gång) och "vavva" som betyder hund. Såhär ser hon ut nu;Visa bifogad fil 20503Visa bifogad fil 20503
Ja ALLT ska stoppas i munnen här. Det är jätteroligt att vara ute och pilla med vissna löv och kvistar och stoppa dem i munnen. Försöker säga till honom att inte stoppa löv i munnen, mest för att förebygga så han inte stoppar i sig mer olämpligt ute. Går sådär, är ju ibland det roligaste som finns när mamma säger till. Svårt att motstå honom när han skrattar och busarFortsatt hos mina föräldrar, och jag är helt slut! Det är prylar ÖVERALLT. Av typen farligt att äta för bebis (typ batterier liggande i en skål på golvet...), eller kul att dra i och få över sig (typ tung vas på duk på hög och lite ranglig möbel, eller bordslampa med fritt hängande sladd) och jag kan inte slappna av en sekund. Hemma kan ju kotten härja loss och det värsta som händer är att han råkar klämma sig i en låda, men han kan ändå leka själv utan punktmarkering. Här kan jag inte lämna honom öht... Sambon jagar älg så jag har varit ensam, riktigt slitigt!
Önskar också att vi kunde vara ute mer i det fina vädret men kotten stoppar verkligen allt i munnen och jag är inte riktigt chill nog att låta honom hållas. Han äter alla löv, grenar och kvistar han kommer över och sitter ju inte direkt där man sätter honom...
Hur gör ni andra? Är dom ointresserade av att äta grejer (vissa blir ju upptagna av napp istället men kotten har bara napp när han sover), låter ni dom hållas, eller stannar ni på säker mark?
Det gick bra! Det var "inte helt enkelt", men hon sov gott när jag kom hem. Och hon hade somnat i sängen, det lyckas jag aldrig med. Så han fick göra om det ikväll, lite ledsen var hon (och det gör så ont i mig), men hon somnade på en halvtimme! Tror han får fortsätta ta kvällarnaHur gick det för pappan och bebis? Och för dig?
Nu kanske ni snart är på väg hem igen, men det går inte att bebissäkra ett rum så du inte behöver vara på helspänn hela tiden? Typ plocka upp batterierna från golvet När jag lagar mat brukar L få springa i sin gåstol, då kan hon inte ställa till med så mycket men förstår om ni inte har med er en sånFortsatt hos mina föräldrar, och jag är helt slut! Det är prylar ÖVERALLT. Av typen farligt att äta för bebis (typ batterier liggande i en skål på golvet...), eller kul att dra i och få över sig (typ tung vas på duk på hög och lite ranglig möbel, eller bordslampa med fritt hängande sladd) och jag kan inte slappna av en sekund. Hemma kan ju kotten härja loss och det värsta som händer är att han råkar klämma sig i en låda, men han kan ändå leka själv utan punktmarkering. Här kan jag inte lämna honom öht... Sambon jagar älg så jag har varit ensam, riktigt slitigt!