Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget av mina barn har själv öppnat någon blöja någonsin. Inser att jag borde vara tacksam
Bevis #1 på att du håller på att bli en sån där barnet bara sover, helt plötsligt.
Hepp. Nu är föräldraledigheten officiellt slut. Imorgon ska jag in till jobbet för att lite snabbt uppdatera mig och samla ihop lite papper och bilnyckel för på kvällen bär det av söderut. Jag ska vara borta i tre dygn och det känns ändå (just nu) rätt okej men jag fasar för reaktionerna när jag kommer hem. Det brukar inte bli som man tänker med små barn och jag lär bli ledsen om de inte blir glada
Living on the edge!Vågat av dig att skriva det här i tråden för konspirerande bebisar (och tvättmaskiner )
Usch!...
Tur vi har börjat med pyjamas igen, sov ju i bara blöja här under sommaren också, men börjat med pyjamas igen nu för några dagar sen bara
Värsta är ju att jag har hört/sett han ligga och skrapa med naglarna på blöjan och tänkt tanken att "tänk om han öppnar den"
De där med sömn, blir inte klok på våran unge här.
Har en liten här som skriker och gråter i sömnen, ibland har han vaknat och ser helt livrädd ut, men många gånger så ligger han och andas häftigt och gråter, gnyr och skriker vet inte helt vad man ska göra då det händer, hände för ett tag sen nu ikväll och testade stryka på han, hålla handen och prata med han men han slutar inte gråta och vaknar inte, vet inte om det är mardrömmar eller nattskräck och vad ska man göra?
Lilla vännen .
1177 säger såhär om skillnaden mellan nattskräck och mardrömmar:
- Mardrömmar är vanligast senare på natten, medan nattskräck oftast kommer i början av natten.
- Efter en mardröm blir de flesta barn klarvakna, men efter nattskräck är barnet ofta förvirrat och svårt att få kontakt med.
- Barn som har drömt en mardröm kan ibland ha svårt att somna om, medan barn som får nattskräck brukar kunna somna om ganska snabbt.
- Det brukar vara ganska lätt att trösta ett barn som har drömt en mardröm, medan barn med nattskräck ofta inte vill bli tröstade.
- Barn som har drömt en mardröm brukar komma ihåg det som har hänt, medan barn som får nattskräck ofta inte kommer ihåg något från situationen.
Min erfarenhet är att våra barn när de drömt mardrömmar oftast lugnar sig fortare med kroppskontakt, den som har/haft nattskräck får istället (ännu mer) panik om man rör honom.
Mardrömmar är väl ofta intryck som behöver bearbetas, om det är yttre intryck så kan man ju prova att minska på det och se om det gör någon skillnad!
Får försöka hålla koll på när det börjar och vad som händer, men mest hoppas jag han ska slippa
Tack!@Positron
Hoppas återgången till jobbet går bra för både dig och övriga familjen!
Hoppas din hjärna är med på noterna!Tack!
Jag har lyckats sova i 7 h med ett uppvak och har tagit mig igenom frukostbuffén, tufft liv!
Nu börjar utbilningen om en liten stund och det ska bli spännande att se om hjärnan hänger med
Jag och pappan är väldigt överens om att det är lättare att jobba än att vara den hemmavarande föräldern! Bara att man faktiskt får riktiga pauser och att det är omväxlande gör mycket.Hoppas din hjärna är med på noterna!
De gånger jag var iväg med jobbet under min heltids-FL blev jag långt tröttare än av en dag hemma. Då var det iofs högt tempo med planeringsdagar och studiebesök, plus det där med att prata med alla en inte sett på länge. En vanlig dag på jobbet nu är som en promenad i parken jämfört med en dag hemma
Låter jobbigt..Jag och pappan är väldigt överens om att det är lättare att jobba än att vara den hemmavarande föräldern! Bara att man faktiskt får riktiga pauser och att det är omväxlande gör mycket.
Som tur är för mig så är det en väldigt grundläggande utbildning som bara ska göras och borde ha gjorts för några år sedan.
Rapport hemifrån var tyvärr inte så munter, inte så mycket beroende på barnen som mannens egna problem. Hoppas han är vettig nog att ta hjälp av sina föräldrar.
Vi upptäckte i morse att han har lärt sig en ny SKIThäftig grej...
Blöjor går tydligen att öppna helt själv, man behöver alltså inte vänta på att mamma och pappa ska kliva upp och upptäcka att man har bajsat ovanligt tidigt så dom kan öppna blöjan, så då man fått upp den så kan man ju passa på att smeta in sig och sängen i bajs och krypa runt i det
Så vi startade morgonen med att ta barnet till duschen och sanera barnet från bajs
Blev dyr dag eftersom de där med vattentätt lakan/plastad frotté varit ett återkommande "köper det nästa gång" nu är det inköpt iallafall, tillsammans med ny madrass och nytt spjälskydd
Hepp. Nu är föräldraledigheten officiellt slut. Imorgon ska jag in till jobbet för att lite snabbt uppdatera mig och samla ihop lite papper och bilnyckel för på kvällen bär det av söderut. Jag ska vara borta i tre dygn och det känns ändå (just nu) rätt okej men jag fasar för reaktionerna när jag kommer hem. Det brukar inte bli som man tänker med små barn och jag lär bli ledsen om de inte blir glada
Inget hembesök? Det har vi på 8 månaderskollen i början av oktoberImorgon har vi 8månaderskoll på BVC