Här har vi förutom hus, bebis och kattungar (i den ordningen) även skaffat häst (!). Eller egentligen lånar vi två ston över sommaren men trivs dom och allt funkar så blir dom antagligen kvar hos oss. Med andra ord blir det inte så mycket tid över att skriva på forum, men jag läser ändå allt i denna tråd. Folk tycker nog att vi är galna som tagit på oss så mycket men jag tycker att det går väldigt bra och mest är roligt. Angående barnvakt så bor vi på samma gård som svärföräldrarna och det är, enligt mig, en enorm tillgång. Igår var jag och sambon ute och red medan farfar vaktade bebis. Hon hade skött sig jättebra och ridturen var helt fantastiskt mysig
Det beror ju självklart på vad man har för relation med barnets mor- och farföräldrar, men för mig känns det väldigt naturligt att ta dom till hjälp (så länge dom tycker att det är roligt och vill hjälpa till, såklart). Vi har medvetet flyttat till ett generationsboende och är nog lite mer inne på "it takes a village" än bara kärnfamiljen. Så
@Sofie_B jag tycker ni gör helt rätt med farmor som barnvakt, vi är som sagt likadana! Jag är även inne på precis samma spår som du med att följa bebis: hon sover mellan oss och jag tycker att det är så smidigt. Jag kan liggamma, och jag och pappan kan hålla hennes hand eller krama om henne om hon blir orolig i sömnen vilket brukar få henne att slappna av igen och somna om. Vi alla sover för det mesta jättebra. Varför ändra på ett fungerande koncept, tänker jag? När jag slutar amma kommer vi antagligen försöka med egen säng men innan dess känner jag faktiskt ingen motivation att ens testa.
Midsommarafton ska vi spendera hos mormor och morfar, därefter ska vi åka till vänner på midsommardagen och stannar till måndag. Antagligen kommer vi att tälta hos vännerna men jag väljer faktiskt hellre det än att sova i en 90-säng och ha bebis på golvet eller dylikt. Så länge man klär på henne och bullar upp med filtar så går det nog bra. Jag älskar dessutom att tälta
. Vi har gjort en del långa bilresor med bebis (4-5 h) och det brukar gå jättebra. Hon sover mycket i bilen och planerar man bara för ett amnings- och blöjbytesstopp så har det inte varit några problem alls. Vi är väldigt lyckligt lottade med en okomplicerad bebis, jag gissar att vi kanske inte orkat eller velat ha så många projekt och resor som vi har gjort den här våren annars.