Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på lönesamtal på jobbet och känner mig helt fulltankad med energi! :bump: Men efter att ha varit hemifrån i nästan 4 timmar var instinkten stark att springa in till huset från garaget eftersom jag längtade så mycket :o

"Stackars" sambon mötte mig i hallen och frågade lätt desperat om han aldrig sover på förmiddagarna :rofl: Han hade nog inte insett att när jag säger att kotte är som klistrad vid bröstet och jag är fast i fåtöljen så är det sant. Lillskiten hade klämt i sig ganska mycket ersättning under tiden jag var borta och sambon hade inte kunnat jobba, vilket han nog räknat med :D
 
Så roligt att läsa om allas små .

Här har det hänt jättemycket på ett par dagar.
Hon har hittat sina fötter. Så himla gulligt när hon ligger och tittar eller försöker få tag på dem.
Hon håller upp huvudet länge när hon ligger på mage. Står liksom på händerna. Benen sprattlar i desperat försök är trasig fram. Och arg blir hon när hon inte lyckas. Men så söt .
Hunden är verkligen underbar mot henne. Vill vara med och ha kolla men är så försiktig.

Hur lägger jag upp bilder Här?
 
Vad synd att det inte kändes klockrent med dom andra föräldrarna! Hoppas att du lär känna någon rolig sen när ni hänger där.

Apropå det här med amning offentligt - jag har inte ammat grodan någon annanstans än hemma eller hos familj då vi helt enkelt inte rört oss i andra miljöer än, men gud vad obehagligt bekväm jag är med att hala fram brösten och amma inför folk? Försöker inte skyla mig och tänker liksom inte ens att det är ett bröst, för mig blev det automatiskt typ lika oladdat som att ta fram en flaska och ge honom. Det är skönt att känna så men lite förvånande då jag innan vad lite obekväm med att visa mig lättklädd, speciellt inför folk jag känner.

För att inte tala om hur obrydd man går runt hemma :D Jag kommer på mig själv att gå runt med brösten bara mest hela tiden, vi har till och med fått stoppa oss i sista sekund från att skicka iväg bilder till bekanta där jag sitter med bara bröst för att vi slutat reflektera över det :o

Jag är dock lite för pryd för att sitta så med besök, så med andra närvarande skyler jag mig lite mer :p
 
Så roligt att läsa om allas små .

Här har det hänt jättemycket på ett par dagar.
Hon har hittat sina fötter. Så himla gulligt när hon ligger och tittar eller försöker få tag på dem.
Hon håller upp huvudet länge när hon ligger på mage. Står liksom på händerna. Benen sprattlar i desperat försök är trasig fram. Och arg blir hon när hon inte lyckas. Men så söt .
Hunden är verkligen underbar mot henne. Vill vara med och ha kolla men är så försiktig.

Hur lägger jag upp bilder Här?

Du trycker på den gröna knappen ladda upp en fil. :)
 
1 dag gammal
20171213_102056.webp
 
Har varit på lönesamtal på jobbet och känner mig helt fulltankad med energi! :bump: Men efter att ha varit hemifrån i nästan 4 timmar var instinkten stark att springa in till huset från garaget eftersom jag längtade så mycket :o

"Stackars" sambon mötte mig i hallen och frågade lätt desperat om han aldrig sover på förmiddagarna :rofl: Han hade nog inte insett att när jag säger att kotte är som klistrad vid bröstet och jag är fast i fåtöljen så är det sant. Lillskiten hade klämt i sig ganska mycket ersättning under tiden jag var borta och sambon hade inte kunnat jobba, vilket han nog räknat med :D

Härligt med en energiboost! Och ja, det är svårt att föreställa sig till vilken grad man kan sitta fast med en bebis innan man själv gjort det :D
 
:heart

Tur att det både är Andra chansen och Vasaloppet nu i helgen! (Jag som normalt sett aldrig ser på tv :D)
Jag tror fortfarande att du behöver äta semlor:D
Skidor är för mig väldigt rofyllt att titta på, tyvärr finns det inte riktigt utrymme till det i mitt liv just nu:p
Men så hanterade jag värkarbetet med stora barnet. Tittade på längdskidor och stickade, som den tant jag är:D:p
 
Jag tror fortfarande att du behöver äta semlor:D
Skidor är för mig väldigt rofyllt att titta på, tyvärr finns det inte riktigt utrymme till det i mitt liv just nu:p
Men så hanterade jag värkarbetet med stora barnet. Tittade på längdskidor och stickade, som den tant jag är:D:p

Kan inte du äta lite semlor åt mig? :D

Vi skulle titta på skidor i väntan på att mellanbarnet skulle komma, minns jag. Men från att värkarna startade så att jag kände dem var jag inte i tittbart skick :o

Problemet med att hinna titta på längdskidor med barn är ju att det oftast tar ett tag (längre än deras tålamod :p). Jag brukar försöka köpa mig lite Vasaloppsfrid med blåbärssoppa och grötbröd :d
 
Här har vi inte gett ett udden oss sedan 14 idag Knölsovit, tvångsmatade en sovande bebis nyss. Men jag vill försöka hålla henne lite vaken nu men det går verkligen inte.

Första riktiga natt/kväll som sambon jobbar och han slutar 03 inatt,är hemma runt 05 (brukar alltid fastna i något när han jobbar kväll). Själv med två barn var av den ena inte sover så bra då hon är vrålförkyld...
 
Kan inte du äta lite semlor åt mig? :D

Vi skulle titta på skidor i väntan på att mellanbarnet skulle komma, minns jag. Men från att värkarna startade så att jag kände dem var jag inte i tittbart skick :o

Problemet med att hinna titta på längdskidor med barn är ju att det oftast tar ett tag (längre än deras tålamod :p). Jag brukar försöka köpa mig lite Vasaloppsfrid med blåbärssoppa och grötbröd :d
Nej jag kan ju inte det med tanke på mjölken :(

Tänk att det är så olika hur man påverkas av värkarna! Fick du värkstimulerande dropp då?
 
@pollex hur har det gått med namndiskussionerna? Jag är ju nyfiken med tanke på din tråd!:)

Tja, vi har en lista... och lär ta fram ytterligare en lista när bebisen kommer ut och kan vara med i diskussionen om vad den vill heta... så i nuläget är vi fortfarande rätt clueless. Det finns inga överenskomna alternativ :D. Dessutom vill barnen gärna tycka till! (Fast det får de inte ;))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 924
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 393
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 412
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp