Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så smart att använda en vattenbalja. Vi har inget badkar men nu vet jag hur jag ska lösa det när tösen blir såpass gammal

Det är toppen. Det enda bökiga är att tömma den, men man får göra det försiktigt bara. Men baljan älskas av fru skumtomte :love:
 

Bifogade filer

  • IMG_20180301_182756.webp
    IMG_20180301_182756.webp
    72 KB · Visningar: 42
Gedigen låter så... gediget :D, men jag har en master i ett samhällsvetenskapligt ämne så det får väl kanske räknas till kategorin :). Och så hör jag till kategorin människor som gladeligen skulle plugga hela livet :o
En master får väl ändå höra till kategorin gediget;)

Som ja då:) hade jag vunnit en stor summa pengar skulle jag bara ägna mig åt studier!
Som tur är har jag ett jobb där man verkligen kan grotta ner sig i minsta detalj i många olika ämnen:up:
 
@Positron hur går det med den lilla? Har det blivit nån skillnad på magen?
Det går bra! Bvc ville att jag skulle vänta med att ge laktulos tills i onsdags då jag skulle dit men det kände jag inte för så hon har fått 2 ml varje morgon sedan i måndags. Dag 2 med laktulos släppte det ordentligt och efter det har hon kunnat bajsa på egen hand och det är normal bebiskonsistens:up:
Jag är glad att jag hade bildbevis för bvcsköterskan verkade skeptisk till vad jag berättade:meh:

Bebis verkar inte ha ont längre och bilesorna börjar bli bättre. Om det är en slump eller om det triggat obehag i magen har jag förstås ingen aning om:)
 
Vi har haft vår första bajsolycka... Hon bajsar mest när vi pottar men idag kom en rejäl laddning i blöjan när hon satt i selen och det hade runnit bajs längs hela ryggen. Ingen aning hur hon lyckades och vore skönt om det inte upprepades :P
 
Det går bra! Bvc ville att jag skulle vänta med att ge laktulos tills i onsdags då jag skulle dit men det kände jag inte för så hon har fått 2 ml varje morgon sedan i måndags. Dag 2 med laktulos släppte det ordentligt och efter det har hon kunnat bajsa på egen hand och det är normal bebiskonsistens:up:
Jag är glad att jag hade bildbevis för bvcsköterskan verkade skeptisk till vad jag berättade:meh:

Bebis verkar inte ha ont längre och bilesorna börjar bli bättre. Om det är en slump eller om det triggat obehag i magen har jag förstås ingen aning om:)

Så skönt! Tänk så olika det kan vara, på min bvc var det självklart att ge lactulos. Men vi var som sagt på akuten en sväng också pga totalt stopp...
 
Då har jag klickat hem en bärsele också :D
Vi har en bärsjal vi använt ganska flitigt ändå och som hon nästan alltid somnar direkt i, men upplever att det blir för varmt efter ett tag och då vill hon inte mer. Så tänker att en sele kanske blir svalare, för hittills funkar sjalen bara korta stunder eftersom hon är väldigt varm av sig själv

Tycker också att det blir så himla varmt i sjal? Min bebis klagar förvisso inte, men efter 30 min är det alldeles blött mellan oss trots att han bara har blöja och jag ingenting. Är det verkligen tänkt att det ska bli så? :confused:
 
John är nog inne i sitt första utvecklingssteg nu och har blivit mycket mer mammig. Vill vara ”på” en hela tiden och har mycket svårare att komma till ro på egen hand. Vill gärna att man fokuserar på honom till 110 %. Och det vill jag också.. på ett lite oskönt sätt. :o Vill helst bara sitta med bebis i famnen och är inte intresserad av så mycket annat. Blir lite störd på mannen när han vill gosa och känner totalt ointresse för allt som inte är bebisrelaterat. Det här har kommit senaste dagarna och mannen kommenterade på det ikväll. Det värsta är ju att jag verkligen njuter av att bebis är så mammig, även fast jag förstår att det inte är det bästa i längden. Men samtidigt tänker jag att det hör fasen till och att man inte direkt kan göra något åt det, att han är så liten än?
 
Tycker också att det blir så himla varmt i sjal? Min bebis klagar förvisso inte, men efter 30 min är det alldeles blött mellan oss trots att han bara har blöja och jag ingenting. Är det verkligen tänkt att det ska bli så? :confused:

Jag har verkligen ingen aning, men känns ju inte bra när det blir så varmt för dem.. speciellt när hon klagar på det. Så jag hoppas verkligen det är svalare med sele
 
Stökig natt. Undervärderade bebis aptit och fick mata i flera omgångar. Nu sover hon äntligen men då kan inte jag komna till ro. :arghh:
 
Här äter vi ofta om nätterna nu. Vi har gått från äta var 4e timma till varje/varannan. Han har sovit med min tutt i munnen i princip :angel:

Aja, han är nöjd. Jag sover väldigt ytligt eftersom han sover så nära och vaknar ofta men får ta igen det dagtid.
 
Usch, gårdagens jobbiga eftermiddag upprepar sig idag. Bebis är tokhungrig men totalvägrar att amma, äter dock flaska istället. Och mamman känner sig kass och uppgiven...
Om det ska fortsätta imorgon när jag är ensam hemma vet jag inte vad jag gör... :crazy:
 
Usch, gårdagens jobbiga eftermiddag upprepar sig idag. Bebis är tokhungrig men totalvägrar att amma, äter dock flaska istället. Och mamman känner sig kass och uppgiven...
Om det ska fortsätta imorgon när jag är ensam hemma vet jag inte vad jag gör... :crazy:

Låter lite som tuttförvirring, att bebis föredrar det ena och då ratar det andra... Tror Amningshjälpen har lite tips om det. Hoppas det går bättre imorgon! :heart
 
Låter lite som tuttförvirring, att bebis föredrar det ena och då ratar det andra... Tror Amningshjälpen har lite tips om det. Hoppas det går bättre imorgon! :heart
Mm, funderade också på det. I fredags var jag ju borta hela förmiddagen och då åt han ganska mycket flaska, vet inte om det kan bidra till att det kommit nu. Trodde lite naivt att vi skulle slippa det eftersom amningen gått bättre och bättre och vi ändå klarat oss såhär "långt"...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 924
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 392
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 412
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp