Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
PREVENTIVMEDEL!
Jag har insett att det nog börjar bli dags att fundera på ordentligt.
Jag är fortfarande delad till att sterilisera mig, samtidigt som jag är 200% att bebisfabriken härmed är nedlagd.
Verken mannen eller jag är något större fan av kondom, även om jag blir lite mindre känslig då. Vilket iof inte hade vart fel, ibland :p
men då jag inte ammar bör det snart vara dags att ta tag i det. Men vad tusan ska man välja? Det är ju en djungel!
PREVENTIVMEDEL!
Jag har insett att det nog börjar bli dags att fundera på ordentligt.
Jag är fortfarande delad till att sterilisera mig, samtidigt som jag är 200% att bebisfabriken härmed är nedlagd.
Verken mannen eller jag är något större fan av kondom, även om jag blir lite mindre känslig då. Vilket iof inte hade vart fel, ibland :p
men då jag inte ammar bör det snart vara dags att ta tag i det. Men vad tusan ska man välja? Det är ju en djungel!
Här blir det spiral. Mindre mängd hormon än med p-stav. Samt verkar längre än staven
P-piller går bort eftersom jag jämt glömmer dem
 
Och så hör jag till kategorin människor som gladeligen skulle plugga hela livet :o

Samma här :D Men har inte mycket CSN kvar... men funderar på att läsa in franska eller spanska nån gång och bli behörig i fler ämnen, bli renodlad språklärare :p (Har behörighet för förskola och F-6 nu, + upp till åk 9 i engelska).
Hade jag vetat att L skulle bli en sån lugn och trött bebis hade jag kanske kunnat läsa lite under tiden jag är f-ledig. Men jag var inställd på en till huligan :D
 
PREVENTIVMEDEL!
Jag har insett att det nog börjar bli dags att fundera på ordentligt.
Jag är fortfarande delad till att sterilisera mig, samtidigt som jag är 200% att bebisfabriken härmed är nedlagd.
Verken mannen eller jag är något större fan av kondom, även om jag blir lite mindre känslig då. Vilket iof inte hade vart fel, ibland :p
men då jag inte ammar bör det snart vara dags att ta tag i det. Men vad tusan ska man välja? Det är ju en djungel!

Jag hade p-ring innan jag blev gravid och trivdes jättebra med det. Smidigt att slippa komma ihåg att ta piller, mer "lokalverkande" hormon än piller och jag kände inte av den. Går att ta ut vid sex om man själv eller partnern störs av den, vi hade den i många gånger utan problem.
 
Innan första barnet hade jag Cerazette som p-medel, vilket funkade super. Mellan barnen använde vi inget alls eftersom vi visste att vi ville ha en till hyfsat tätt och jag har lite svårt att bli gravid. Nu har jag börjat med Cerazette igen, förhoppningsvis slipper jag mens helt (hade det så när jag använde dem innan barnen).
 
Jag behöver också fundera på preventivmedel. Och ta tag i vad det här med endometrios innebär för min del. Blää. Inte sugen på något av det. :meh:
 
Dagens sköldpadda :heart:heart
20180302_095313.webp
 
Våra chanser att bli gravida naturlig väg är små, men jag behöver ändå använda något hormonellt prevetivmedel för att försöka undvika att få mens framöver pga min endometrios. Gillar inte alls hormonpreparaten, men överväger spiral. Har tidigare haft kopparspiral, det är tydligen det sämsta jag kunde ha haft med endometriosen pga ökade blödningar :down:
 
Jag fixar inte hormoner öht i preventivmedel, har dålig erfarenhet också av lokalt verkande som p-ring. Vet inte om sånt kan förändras efter graviditet?

Lutar åt att antingen fortsätta med kondom eller testa typ kopparspiral,vet inte om det finns fler hormonfria alternativ?
 
Jag skulle också tro att det spelar in mycket - om den person man träffar kan ”känna in” hur man uttrycker smärta relativt hur andra gör det.

Just det, det var det där med att andas också... :D

Min man och jag fick höra hur bra jag tog varje värk och vilken kroppskontroll jag hade. Själv ville jag bara dö och svimma av smärtan, men det var bara min man som såg det. De tre ur personalen märkte inget på min smärta. Ibland är det inte bra att dölja för mycket. :p
 
Ang preventivmedel kommer vi troligtvis inte ha något alls. Dels tog det två år att skapa Vidar så vi känner väl båda att "blir det så blir det" även fast att jag helst vill att ett nytt plus dyker upp hösten 2021 så blir det lagom till att jag pluggat färdigt.

Känner att jag efter så många månader med ägglossningskontroll har rätt bra kläm på när jag absolut inte ska ha sex. Sen beror det på vad läkaren som gjorde snittet säger, antar att det inte är bra om jag blir gravid för snabbt heller om det skulle bli så mer tanke på snittet.
 
Ang preventivmedel kommer vi troligtvis inte ha något alls. Dels tog det två år att skapa Vidar så vi känner väl båda att "blir det så blir det" även fast att jag helst vill att ett nytt plus dyker upp hösten 2021 så blir det lagom till att jag pluggat färdigt.

Känner att jag efter så många månader med ägglossningskontroll har rätt bra kläm på när jag absolut inte ska ha sex. Sen beror det på vad läkaren som gjorde snittet säger, antar att det inte är bra om jag blir gravid för snabbt heller om det skulle bli så mer tanke på snittet.
Dom har inga restriktioner vid barn nr 2. Det är vad de sa till mig. Något jag märkte efter Havanna är att kroppen inte är ett dugg lik, menstruationerns såg inte alls likadana ut verken tillägnad eller mängd.
 
Vi har precis varit ute på längsta barnvagnspromenaden hittills, en halv mil blev det. Ganska kallt men hon låg väl inbäddad, begränsades mer av att mina bristningar började göra ont. Skönt att få komma ut en stund iaf. Hade planer på att ta en dusch när vi kom hem men blev fast med bebis på bröstet.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 924
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 393
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 412
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp