Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
PREVENTIVMEDEL!
Jag har insett att det nog börjar bli dags att fundera på ordentligt.
Jag är fortfarande delad till att sterilisera mig, samtidigt som jag är 200% att bebisfabriken härmed är nedlagd.
Verken mannen eller jag är något större fan av kondom, även om jag blir lite mindre känslig då. Vilket iof inte hade vart fel, ibland :p
men då jag inte ammar bör det snart vara dags att ta tag i det. Men vad tusan ska man välja? Det är ju en djungel!
 
Det är verkligen inget lätt jobb de har!
Finns en anledning till att jag jobbar med hårda icke-levande prylar:o:p

Ja det kan vara en god idé att andas;)

Jag skulle inte heller passa inom vården :o - även om jag efter ett gäng år inom den akademiska medicinska världen (inte i en akademisk medicinsk roll :D) insett att det finns väldigt mycket spännande saker som man kan göra där som jag absolut hade kunnat tänka mig att pyssla med om jag vaknat upp en morgon med en läkarutbildning i bagaget :p
 
Här har vi varit hungriga inatt. Med 1,5-2 h intervall har V vaknat för att ta sig en slurk :p Trött idag. V är jättepigg och har lite morgonsprattel. Gav gubben sovmorgon idag så hoppas att jag kan få det imorgon efter pluttens morgonmål :)
 
Jag skulle inte heller passa inom vården :o - även om jag efter ett gäng år inom den akademiska medicinska världen (inte i en akademisk medicinsk roll :D) insett att det finns väldigt mycket spännande saker som man kan göra där som jag absolut hade kunnat tänka mig att pyssla med om jag vaknat upp en morgon med en läkarutbildning i bagaget :p

Jag måste dock ge min bild av vården (jobbat inom vård och omsorg i ca 10år) men är för dagen utbildad behandlingspedsgog inriktat på barn och missbruksproblematik.

Det är otroligt roligt att jobba med människor. Svårt, men kul. Ingen människa är den andra lik och man måste anpassa sitt bemötande efter individen man möter.
Man får extremt mycket skit, som man oftast inte förtjänar, både av anhöriga och folk som inte har en aning. Jag har blivit både spottade på, slagen så jag fått hjärnskakning, fått otroligt mycket "fula" ord kastade på mig. Men man gör allt sådant med ett leende och går sedan ut och spyr galla till sina kollegor.
Men var människa är unik alla har olika erfarenheter och situationer i bagaget och dagligen får man anpassa sig själv o h lära sig nya grejer för att det ska funka.

Jag trivs grymt med Att jobba med människor.
 
När sambon kom hem vid 5 i natt hade jag vart vaken sedan 2, mest pga Havanna som inte ville komma till ro ordentligt. Vart inne hos henne säkert 5 gånger i natt, hon brukar sova hela nätter, med max 1 uppvak.

Jag bröt ihop lite lätt är Ronja vaknade och vägrade somna om så han fick hjälpa mig :love:
 
Spiral går bort, även stav tyvärr. Här ska de då inte få skära i mig bara sådär :p
Spiral är jag livrädd för, då jag har många bekanta som haft mycket problem med sina.

Haha då är det p-ring, p-piller, minipiller, plåster eller kondom kvar :D

Jag har haft kopparspiral. Fick ökade blödningar och mensvärk men det var lätt värt det för att slippa må som en påse skit av hormonerna alla veckor utom en efter mens.
 
Screenshot_20180303-082122.webp


Hunden har nu adopterat bebisen. Så nu är vi alla nöjda över tillskottet :D
 
Haha då är det p-ring, p-piller, minipiller, plåster eller kondom kvar :D

Jag har haft kopparspiral. Fick ökade blödningar och mensvärk men det var lätt värt det för att slippa må som en påse skit av hormonerna alla veckor utom en efter mens.

Jag har under många år ätit cerazette. Vilket har funkat toppen, tills efter första graviditeten. Jag blev ett praktpucko och ilsk som jag bet inte vad :eek: provade i flera omgångar men det gick verkligen inte.

Därför gick vi över till kondom, men det är sååå tradigt. I vart fall när man lever i en fast relation. Det spontana dör ut lite :p
Vi får se vad mvc säger på återkollen, så får vi väl köra kondom fram tills dess. För det är ganska skönt att sexlusten tillbaka samt att jag inte får ont i 3 dagar efter.
 
Jag måste dock ge min bild av vården (jobbat inom vård och omsorg i ca 10år) men är för dagen utbildad behandlingspedsgog inriktat på barn och missbruksproblematik.

Det är otroligt roligt att jobba med människor. Svårt, men kul. Ingen människa är den andra lik och man måste anpassa sitt bemötande efter individen man möter.
Man får extremt mycket skit, som man oftast inte förtjänar, både av anhöriga och folk som inte har en aning. Jag har blivit både spottade på, slagen så jag fått hjärnskakning, fått otroligt mycket "fula" ord kastade på mig. Men man gör allt sådant med ett leende och går sedan ut och spyr galla till sina kollegor.
Men var människa är unik alla har olika erfarenheter och situationer i bagaget och dagligen får man anpassa sig själv o h lära sig nya grejer för att det ska funka.

Jag trivs grymt med Att jobba med människor.
Det är bra att det finns människor till alla yrken:)

Många hade nog tyckt att mitt jobb är tråkigt, tungt och skitigt. Men jag älskar det:heart det är så omfattande, särskilt anläggningen jag jobbar på, att man aldrig kommer att bli fullärd och det passar mig perfekt!
 
Jag skulle inte heller passa inom vården :o - även om jag efter ett gäng år inom den akademiska medicinska världen (inte i en akademisk medicinsk roll :D) insett att det finns väldigt mycket spännande saker som man kan göra där som jag absolut hade kunnat tänka mig att pyssla med om jag vaknat upp en morgon med en läkarutbildning i bagaget :p
Visst har du en gedigen utbildning i bagaget? Eller så har jag bara inbillat mig det:)
 
Om du är upptagen med lillasyster i ett annat rum i 2min. Se då till så att den permanenta pennan du märkte gummistövlarna med igår, inte ligger så storasyster kommer åt den.. Hur får man bort den från soffan när whiteboard penna inte funkade?
 

Bifogade filer

  • IMG_20180303_084225.webp
    IMG_20180303_084225.webp
    178 KB · Visningar: 86
Om du är upptagen med lillasyster i ett annat rum i 2min. Se då till så att den permanenta pennan du märkte gummistövlarna med igår, inte ligger så storasyster kommer åt den.. Hur får man bort den från soffan när whiteboard penna inte funkade?

Hoppsan! Har inga bra pennborttagningstrix tyvärr (men till slut blir man så van vid sina fläckar att man inte längre ”ser” dem, har jag hört :angel:)
 
Hoppsan! Har inga bra pennborttagningstrix tyvärr (men till slut blir man så van vid sina fläckar att man inte längre ”ser” dem, har jag hört :angel:)

Jag är glad att det på fönsterbrädan och fönstret gick bort. Men min stackars soffa som är från 1920 talet :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 924
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 393
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 412
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp