Det hörs på dig att du anstränger dig för att se det från hans sida! Är han lika bra på att göra detsamma för dig så tror jag att ni kommer att hitta en väg!
Sedan tänker jag att det ändå är en fördel att de äldre syskonen är så pass stora - de har ju trots allt skola och (gissar jag) fritidsaktiviteter, vilket förhoppningsvis ger dig lite space?
Tack! Vi har pratat massor idag och det känns jättemycket lättare nu. Skönt att bara få ventilera hur man känner.
Det är en jättefördel att dom är så stora! Det går ju också att prata med dom på ett helt annat sätt än med yngre barn. Vi insåg dock idag att vi måste prata med dom om det här med bebisen, för dom är väldigt sådär att dom "äääälskar bebisar", men dom har ju aldrig träffat en sån liten som den vi kommer komma hem med. Det är ju inte så att han kommer vara mottaglig för att man gör roliga grimaser och bara ligga där och se sockersöt ut och så kan vi hela familjen krypa upp i soffan och äta popcorn och titta på film. Och jag kommer nog läcka både det ena och det andra.. Så det är kanske schysst att ge dom en liten heads up om vad som väntar.