Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars A har fått en bråkande mage, vissa dagar är allt bra och vissa har hon ont och skriker. Fy vad jobbigt det är för henne och jag känner mej hemsk som inte kan trolla bort det onda.
Jag försöker tänka på om jag ätit något speciellt men kan inte komma på något, äter ofta ganska lika varje dag (snabbt o enkelt) och hon har inte jobbigt varje dag, tack o lov.
Vi ska till doktorn på måndag så tänkte ta upp det då.
Just nu kör vi magmassage och pumpa benen vilket hjälper men ska gå till apoteket o se vad de har också.

I övrigt så har A haft en riktigt bra natt, somnade före 10 och sov till 2 sen var det så roligt att va vaken en stund efter maten då hon låg o skrattade till 3 sen sov hon till strax före 7, måste ju vakna för att vinka till pappa när han åker på jobbet, och nu sover hon igen och borde sova till 9 :banana: glad mamma som får sova :D

Jag är tydligen expert på att somna när vi liggammar under nätterna, så John sover ganska mycket bredvid mig just nu.

Det är verkligen urmysigt, men inte direkt enligt planen kanske...

Jag är tydligen expert på att somna när vi liggammar under nätterna, så John sover ganska mycket bredvid mig just nu.

Det har blivit lika hos oss, läskigt känns det men jag är extremt lättväckt så jag tröstar mig med det.

Det har blivit lika hos oss, läskigt känns det men jag är extremt lättväckt så jag tröstar mig med det.

Jag tycker inte att det är så läskigt, är van att sova med små hundar i sängen.
Däremot vill jag att han ska vara van att sova i egen säng. Snart är han för stor för vaggan och ska flytta till spjälsängen = eget rum. (Eftersom den inte får plats i vårt sovrum.)

Min bebis sover första passet i spjälsängen bredvid mig och sedan efter amningen så sover han bredvid mig. Liggamma fungerar inte alls denna gång så jag sitter och ammar :( i alla fall... Oftast sover han på min arm i min famn resten av natten men i natt sov han jämsmed min kudde och hamnade inte i famnen förrän kl 6 där han sedan sov till 7.40 :)

Det är både mysigt och nyttigt att tanka närhet på dt viset :)! Vi har samsovit utan babynest i mer än 2 veckor nu, gör underverk för både hennes och min sömn när vi kan liggamma och hon kan sträcka sig efter mig och mysa om hon vaknar och sen somna om utan att behöva väcka mig. Har slutat vara i zombiemode sen jag tog bort nestet.

Vi kommer samsova så länge hon vill, och sova i eget rum känns väldigt långt fram i tiden.

Så gjorde jag med äldsta dottern. Hon började att sova i eget rum när hon var halvåret och det var aldrig problem. Har bäbis under armen hela nätterna (vissa undantag) nu också och tror nog hon lär sig sova själv tillslut hon också :) Jag som antagligen kommer få nån mer bäbis njuter till max med att ha henne nära så mycket :o:D

Det är både mysigt och nyttigt att tanka närhet på dt viset :)! Vi har samsovit utan babynest i mer än 2 veckor nu, gör underverk för både hennes och min sömn när vi kan liggamma och hon kan sträcka sig efter mig och mysa om hon vaknar och sen somna om utan att behöva väcka mig. Har slutat vara i zombiemode sen jag tog bort nestet.

Vi kommer samsova så länge hon vill, och sova i eget rum känns väldigt långt fram i tiden.

Håller med, vi liggammar och somnar hela tiden och det är så mysigt :) speciellt när han vaknar och rör vid mig lite lätt och somnar om...:heart

Lite jobbigt är det när han måste sova på armen , lagom är bäst!

Han kommer få eget rum nu när vi köpt radhus,5 sovrum,så det blir både lek- och sovrum :p Men jag tror inte det blir något ensamsovande på länge! Tror på närhet och trygghet de första åren

Elvira sover i regel helt i egen säng nu. Vaknar oftast 2 gånger per natt och vill ha mat och sedan lägger vi henne i hennes säng igen. Ibland, som i morse så fick hon ligga kvar...

Nu fick jag ändan ur och bokade tid för efterkontroll och insättning av spiral i nästa vecka. Vi har levt lite (med betoning på lite ;)) on the wild side och kört oskyddat. Känns inte som om risken (chansen) är så stor för en graviditet med tanke på hur svåravlat det varit tidigare men safe känns sådär lagom så det blir spiral.

Hur tänker ni andra?

Mvh Miks

Korsa axelremmarna när du bär på mage, så gör jag som har t-rex armar och aldrig når bak på ett bra sätt.

Då behöver jag spänna ut axelremmarna max innan jag sätter på mig den antar jag? Jag tycker ffa när jag använder den där extra "sitsen" att det är lite krångligt att få på mig selen. Jag kan åtminstone inte få på mig den utan att sitta ner då (går bra med en större bebis) så att korsa axelremmarna känns som ett helt projekt :o

Nu fick jag ändan ur och bokade tid för efterkontroll och insättning av spiral i nästa vecka. Vi har levt lite (med betoning på lite ;)) on the wild side och kört oskyddat. Känns inte som om risken (chansen) är så stor för en graviditet med tanke på hur svåravlat det varit tidigare men safe känns sådär lagom så det blir spiral.

Hur tänker ni andra?

Mvh Miks

Vi är klara med barnalstarandet så min man ska faktiskt knipsa sig, fram till dess använder vi kondom.

Hur tänker ni andra?

Mvh Miks

Vi har också kört LITE på the wild side, haha... typ... lyckats fullföja 3 samlag... bebis blir onöjd såfort vi börjar bli nöjda :P. Men satte i en kopparspiral igår! Själva isättandet gjorde inte alls ont, men några minuter efter det kändes det exakt som en överjävlig mensvärk, och lite yrsel/illamående på det. Mycket bättre idag.

Hur tänker ni andra?

Mvh Miks

Just nu kondom, jag tål inte hormoner och kroppen försöker stöta bort spiraler :/

Det blir sannolikt sterilisering av någon av oss vartefter.

Hmm tja jag blev ju av med livmodern så slipper ju ens fundera på det, å andra sidan så var jag ju steriliserad innan så här gjorde vi barn på burk ;)

Skämt å sido, men seriöst det är jättejobbigt att vara av med livmodern, jag har alltid lidit av pms och nu åker humöret bergodalbana, bara det att jag har ingen koll längre på var i hormoncykeln jag befinner mig. Pms och mensvärk osv gick hand i hand = oftast från ägglossning fram till mensstart. Nu har jag ju ingen aning och det är mentalt jättejobbigt. Kan ju tillägga för den snabbtänkte att ja men det kan ju inte vara så svårt att räkna ut.. att mina cykler alltid varit sjukt oregelbundna.

Hmm tja jag blev ju av med livmodern så slipper ju ens fundera på det, å andra sidan så var jag ju steriliserad innan så här gjorde vi barn på burk ;)

Skämt å sido, men seriöst det är jättejobbigt att vara av med livmodern, jag har alltid lidit av pms och nu åker humöret bergodalbana, bara det att jag har ingen koll längre på var i hormoncykeln jag befinner mig. Pms och mensvärk osv gick hand i hand = oftast från ägglossning fram till mensstart. Nu har jag ju ingen aning och det är mentalt jättejobbigt. Kan ju tillägga för den snabbtänkte att ja men det kan ju inte vara så svårt att räkna ut.. att mina cykler alltid varit sjukt oregelbundna.
Men ska du inte få hormoner? Har förstått det som att man hamnar i klimakteriet när livmodern försvinner och om man är ung så får man medicinsk hjälp med biverkningarna av att ta bort den.

Hur tänker ni andra?

Mvh Miks

Nu är jag vårförälder men svarar ändå. Hade återbesök igår hos bm, 6 veckor efter förlossningen. Fick piller utskrivna igen. De har funkat bra för mig innan så kör på det igen. Får väl se om jag väljer nåt annat senare men nu får det vara så. Jag har ganska nyligen slutat blöda så vi har inte haft sex än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka