Det där såg mycket smidigare ut än min ergobaby-sjal!Hon sitter ju inte optimalt här men däckade gott iaf :P. Och nu "outar" jag mig för dom som hänger i samma grupp på FB och råkade se inlägget med bilden där ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där såg mycket smidigare ut än min ergobaby-sjal!Hon sitter ju inte optimalt här men däckade gott iaf :P. Och nu "outar" jag mig för dom som hänger i samma grupp på FB och råkade se inlägget med bilden där ....
Trikåsjal? Jag tycker det är lättare m vävd, min egensydda ringsjal går varm just nu...
Jag har en Baby K'tan – oerhört smidig!
Så skönt att slippa knyta och krångla...
Den där har jag kikat lite på! Vad har du för storlek på din? Kan maken använda samma eller hade han behövt en storlek större? Skiljer ju 20 cm mellan mig och karln och vi har väldigt olika kroppsbyggnad, funderar på om det överhuvudtaget är möjligt för oss att använda samma storlek.
Jag köpte en M, men skulle nog ha köpt en L egentligen... M motsvarar typ storlek 38. Det fungerar fint i alla fall, både jag och John får plats
Storlek M innebär att min man EGENTLIGEN inte kan ha den, även om han knör in sig i den ibland ändå. Vi har en vanlig Babybjörn också, så den använder han mest.
Vilken fin sjal @skiesabove
Är ringsjal lättare att använda än en som man knyter?
Jag har aldrig förstått mig på sjalar utan är lite lat och har en manducasele istället
Japp trikå och en ganska mjuk, fungerat super, skulle kanske stäckt den mer efter tvätt. Har en till av annat märke men den är lite tjockare i tyget och stelare och det klarar inte min kropp (förbaskade bindvävssjukdom). Så vet inte om jag vågar satsa på en vävd som är lite styvare i tyget. Ringsjal går också bort då jag måste belasta lika, annars far alla möjliga leder i min kropp ur led..
Just kikat runt lite efter sådana. Får bolla med sambon, för han blir för varm av sjal och bär i sele, men trivs inte riktigt med selen. Jag ska snart börja jobba, så frågan är om det är värt en investering i ännu en sjal tänker jag.. -Lite kluven där.Ajdå . Men en hybridsjal då, alltså en mjuk trikåsjal som har en vävd ryggplatta för barnet?
Jag är lite sugen på sjal jag med, har en baby björn nu som vi vänjer oss vid men dom ska ju tydligen inte vara så jättebra för bebisen.
Var är bäst att köpa? Ebay? Vill ju att det ska va äkta och rejäla grejor, har sett program med mycket fake varor bl.a selar.
@Blueberry den du har behöver man alltså inte knyta? Är det typ som en tröja men drar på sej? Tror jag sett nått liknande på ebay.
Jag har en Baby K'tan – oerhört smidig!
Så skönt att slippa knyta och krångla...
Jag tittade på youtube! En sån skulle ju tom jag klara av
Men hur blir viktfördelningen för dig som bär? Ligger den mest på axlarna?
I känguruställningen är det mest axlar och skuldror, sen använder man bältet och då belastas det jämnare över hela ryggen.
Med det lilla bandet går det att höja och sänka belastningspunkten på ryggen.
Det finns riktigt bra budgetmärken som Yaro (slingomama.nl) och Littlefrog.pl, och begagnatgruppen på FB är lysande.Jag är lite sugen på sjal jag med, har en baby björn nu som vi vänjer oss vid men dom ska ju tydligen inte vara så jättebra för bebisen.
Var är bäst att köpa? Ebay? Vill ju att det ska va äkta och rejäla grejor, har sett program med mycket fake varor bl.a selar.
@Blueberry den du har behöver man alltså inte knyta? Är det typ som en tröja men drar på sej? Tror jag sett nått liknande på ebay.