Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjaaa januari-februari nångång så hade vi -28 förra vintern :angel:

Men då är också frågan, hur kallt är det? Uppe i norr har man ju mycket torrare luft som gör att -28 inte känns så olidligt som det i mitt (forna) öländska väder huvud tycker att det borde vara. Där det blåser som tusan och är så fuktigt att luften fryser till is. -10 där är ju inte som -10 i norra Sverige (om det inte ligger vid kusten antar jag). Så jag tycker det är jättsvårt det där, hur kallt blir det i en vagn liksom.

Sen ja, -28 är kallt det säger jag inte emot :D
 
Men då är också frågan, hur kallt är det? Uppe i norr har man ju mycket torrare luft som gör att -28 inte känns så olidligt som det i mitt (forna) öländska väder huvud tycker att det borde vara. Där det blåser som tusan och är så fuktigt att luften fryser till is. -10 där är ju inte som -10 i norra Sverige (om det inte ligger vid kusten antar jag). Så jag tycker det är jättsvårt det där, hur kallt blir det i en vagn liksom.

Bor iofs vid kusten, dessutom med flera hektar stort fd industriområde nedanför som går ner till älven så såklart öppet på andra sidan där, både kallhål och blåst.

Är dock mer orolig över att det ska bli ostadigt väder än själva kylan, senaste vintrarna så har det varit blandat plusgrader, kyla, regn och snökanoner så är några lager blåis överallt, i våras var det fryst snömodd så att det skrapade på undersidan av bilen om man hamnade i hjulspåren på vissa vägar för kommunen drar in på snöröjningen så enormt, nu har vi skaffat en högre bil :up:
 
Har haft lite minskade rörelser senaste dagarna så var hos BM idag och lyssnade hjärtat - allt fint :heart

Har även fixat en rejäl och säker familjebil - en splitterny subaru forester, vilken körkänsla - en rejäl pjäs :love: Gissa om jag längtar tills den kommer..

Även börjat kika på vagn, favoriten hittills är
https://www.silvercrossbaby.com/our-products/prams-and-pushchairs/wave/Sable/
Gillar även Stokke trailz och Bugaboo Buffalo. Någon som har några åsikter om dessa vagnar?
 
Åh, nu ska jag beklaga mig lite, hoppas att det är okej.. :angel:

Jag är SÅ trött! Hela tiden, fullständigt golvad. Jag kan fastna i bilen på parkeringen i timmar och bara inte orka kliva ur den för att sätta fart. Sitter vid skrivbordet på jobbet och bara känner att jag inte kan jobba, att allt jag vill är att krypa ner i hundens korg och vila (har hänt någon gång :o). Det är säkert en kombination av att jag håller ett väldigt högt tempo (intensivt på jobbet, åker till hästen och rider den och visar den för kunder på kvällarna, kommer hem jättesent och måste då äta = sen i säng och lite sömn) att jag har jobbat 4 helger i rad samt i veckorna, att jag bara hade 2 veckors semester i sommar, syr ihop det sista inför bröllopet som är mindre än en månad bort, stress över att hästen ska säljas och mycket känslostormar kring det, sover oroligt osv osv. Samt kanske att mitt järnvärde är lite lågt, har läst att det är väldigt vanligt vid den här tiden (är i vecka 19 nu). Vet någon om man kollar det på RUL?

Jag önskar att jag bara kunde stänga av omvärlden helt och checka ut i en vecka eller två, och bara totalslappa. Herregud vad det vore skönt.
 
Det gjorde vi redan för 3 veckor sen (tror jag det blir) då vi kollade privat men dubbelkollade och den hade inte bytt kön så blir en liten pojke :)

Ah, i vecka 16 typ eller? Jag försökte få kolla då (inte privat), men BM vägrade att säga något. :p

Vad mysigt! Har ni börjat fundera något på namn?
 
Ah, i vecka 16 typ eller? Jag försökte få kolla då (inte privat), men BM vägrade att säga något. :p

Precis, eller 17 trodde vi ju då men enligt måtten 16 ;) Meh! Va inga problem alls, trodde det skulle vara tidigt att se men tydligen gick det fint :D

Mellannamnen är nog rätt klara, förnamnet håller jag lite öppet men vi har ett som vi båda gillar och som vi båda av en händelse nämnde som "gillar det pojknamnet" redan då vi började träffas men vill inte bestämma helt 100 fören han tittar ut :)
 
Precis, eller 17 trodde vi ju då men enligt måtten 16 ;) Meh! Va inga problem alls, trodde det skulle vara tidigt att se men tydligen gick det fint :D

Mellannamnen är nog rätt klara, förnamnet håller jag lite öppet men vi har ett som vi båda gillar och som vi båda av en händelse nämnde som "gillar det pojknamnet" redan då vi började träffas men vill inte bestämma helt 100 fören han tittar ut :)

Jag visade mig vara i vecka 17 när vi var där, trodde 16, men hon blev närmast irriterad på mig när jag ville veta. :mad:

Ah! Skönt när det är så! Jag och min sambo har lite olika smak vad gäller namn, vi har några vi båda gillar för båda könen, men inga av mina favoriter får vara kvar på listan. :cry:
 
Jag visade mig vara i vecka 17 när vi var där, trodde 16, men hon blev närmast irriterad på mig när jag ville veta. :mad:

Ah! Skönt när det är så! Jag och min sambo har lite olika smak vad gäller namn, vi har några vi båda gillar för båda könen, men inga av mina favoriter får vara kvar på listan. :cry:

Va tråkigt, visst att det inte finns någon anledning att kolla kön rent medicinskt men det är ju ändå kul att veta, om man vill veta

haha min sambo har dragit upp alla möjliga tjejnamn tidigare som jag bara skrikit nej om så kanske bra det är en kille ;) svåra med namn tycker jag är vad man själv har för upplevelse av olika namn så har man träffat någon som är skitjobbig med ett namn så blir det bara neeej då man hör det
 
Va tråkigt, visst att det inte finns någon anledning att kolla kön rent medicinskt men det är ju ändå kul att veta, om man vill veta

haha min sambo har dragit upp alla möjliga tjejnamn tidigare som jag bara skrikit nej om så kanske bra det är en kille ;) svåra med namn tycker jag är vad man själv har för upplevelse av olika namn så har man träffat någon som är skitjobbig med ett namn så blir det bara neeej då man hör det

Ja. Tror att hon inte ville berätta på grund av risken att hon skulle se fel så pass tidigt, men hoppas att vi får veta på RUL på fredag! :)

Ja, så är det ju verkligen. Min man är polis och jag har tydligen en förkärlek till "kriminella" namn :o:p:D
 
Ja. Tror att hon inte ville berätta på grund av risken att hon skulle se fel så pass tidigt, men hoppas att vi får veta på RUL på fredag! :)

Ja, så är det ju verkligen. Min man är polis och jag har tydligen en förkärlek till "kriminella" namn :o:p:D

Håller tummarna för att ni får veta :D

Haha kan tänka mig att han verkligen får dåliga erfarenheter av vissa namn :angel:
 
Ja. Tror att hon inte ville berätta på grund av risken att hon skulle se fel så pass tidigt, men hoppas att vi får veta på RUL på fredag! :)

Ja, så är det ju verkligen. Min man är polis och jag har tydligen en förkärlek till "kriminella" namn :o:p:D

Conny, Ronny, Johnny osv? :p
Enligt min man blir man kriminell med de namnet (men jag vet i mååånga fall då det inte stämmer) :p
 
Var på RUL igår, allt såg mycket bra ut och en lillasyster väntas runt den 8/2 :)
Det var svårt att få bra bilder då det rörde på sig väldigt mycket och rörelsemönstret är väldigt likt Havannas (storasystern). Så vi väntar väl en vilding till :p

På torsdag nästa vecka blir det dock ett hjärtultraljud (tydligen gör man det på rutin, när mamma har diabetes).

Men nu har namndiskussionen börjat, vi har en hel del alternativ. Men det ska klinga med Havanna med. Jag tycker att Melody är ganska fint, samtidigt som att det låter lite för märkvärdigt (speciellt då vi egentligen vill ha enkla och korta namn :rofl:)
 
Conny, Ronny, Johnny osv? :p
Enligt min man blir man kriminell med de namnet (men jag vet i mååånga fall då det inte stämmer) :p

Haha, nej, dom namnen skulle jag ALDRIG få döpa till (men som tur är så är det inte riktigt min smak heller, så vi slipper konflikten där). Men Sigge, Sixten och Bob är tydligen också alkis/langare/kriminella namn. :cautious:
 
Jag tycker namn är svårt, vi kommer göra som sist. Ha ett gäng namn med och sedan blir det namnet hon passar bäst i :)
 
Var på RUL igår, allt såg mycket bra ut och en lillasyster väntas runt den 8/2 :)
Det var svårt att få bra bilder då det rörde på sig väldigt mycket och rörelsemönstret är väldigt likt Havannas (storasystern). Så vi väntar väl en vilding till :p

På torsdag nästa vecka blir det dock ett hjärtultraljud (tydligen gör man det på rutin, när mamma har diabetes).

Men nu har namndiskussionen börjat, vi har en hel del alternativ. Men det ska klinga med Havanna med. Jag tycker att Melody är ganska fint, samtidigt som att det låter lite för märkvärdigt (speciellt då vi egentligen vill ha enkla och korta namn :rofl:)

Vad skönt att allt såg bra ut! :up:
 
Haha, nej, dom namnen skulle jag ALDRIG få döpa till (men som tur är så är det inte riktigt min smak heller, så vi slipper konflikten där). Men Sigge, Sixten och Bob är tydligen också alkis/langare/kriminella namn. :cautious:

Haha, dom har jag inte hört som kriminiella namn :p
Det ska jag fråga honom om när han kommer hem :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 911
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 900
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp