Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft lite olika typer av smärta i magen. Inte alls hela tiden utan jag kan oftast sätta det i samband med något. Till exempel får jag riktigt obehagliga hugg i magen om jag stressar. Riktigt sådär att jag lär sitta och djupandas, fokusera och bara säga aj, aj, aaaaaaaaaaaaaj. Stress = väldigt dåligt alltså. Har jag kläder som sitter åt över magen kan jag få ont. Magen visar tydligt att det inte är önskvärt.

Sen har jag den senaste veckan haft lite som mensvärk/spänningar bak mot ländryggen. Det skrämmer mig lite, för vad jag har kunnat läsa mig till är mensvärk "dålig" värk (risk för missfallsvärk), men det verkar snarare bara vara magen som vidgar sig och tar sin plats och att det gör lite ont.

Jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen om jag var du. Det brukar alltid vara skönt när man är lite orolig. :)

Tack jag blev lite lugnad nu av att jag fick träffa en äldre kvinnlig läkare nu :), hon klämde lite på magen och trodde inte det var något farligt men att man kan ha ont ändå.
Jag tror mer och mer att det är helt normalt att känna sådana smärtor som du och jag beskriver :D. Jag har också något som liknar mensvärk light (fast jag har ganska stora smärtor då annars), och jag tror den värken är när magen växer bara då det är mer vissa dagar :). Känns som typ rejäl träningsvärk för mig :D. Jag hade bara blivit orolig nu om jag fått extrema smärtor.
Jag kan misstänka lite att jag kanske har endometrios, och då kanske det är sammanväxningar som töjs ut som gör att jag har ont nu bara.
 
Stress och tajta byxor är inte riktigt skönt för magen här heller. Har haft stick i höjd strax nedanför naveln fast på sidan några gånger senaste veckan, ofta när jag cyklar hem från jobbet. Är också lite för stressad pga jobbet för tillfället, så det känns som om magen påminner mig om att ta det lugnt...

Är dessutom inte alls nöjd med att bebisen är så himla lugn i magen den här veckan. Jag känner någon rörelse varje dag, men inte i närheten av samma aktivitet eller tydlighet som innan, mer diffust liksom.
Kan någon tala om för min noja om det är normalt att bebisen har lugnare perioder också? :crazy: Har varit lika lugnt sedan i söndags, men eftersom jag känner något pyttelitet varje dag har jag mest väntat på att det ska vända igen och bli starkare. Idag satt jag dock med telefonen och ringde Bm, men la på enbart för att deras uppringningstider inte passade med möten på jobbet...
Någon som vill räkna på hur länge mitt avslappnande jag höll sig framme? :cautious:
 
Stress och tajta byxor är inte riktigt skönt för magen här heller. Har haft stick i höjd strax nedanför naveln fast på sidan några gånger senaste veckan, ofta när jag cyklar hem från jobbet. Är också lite för stressad pga jobbet för tillfället, så det känns som om magen påminner mig om att ta det lugnt...

Är dessutom inte alls nöjd med att bebisen är så himla lugn i magen den här veckan. Jag känner någon rörelse varje dag, men inte i närheten av samma aktivitet eller tydlighet som innan, mer diffust liksom.
Kan någon tala om för min noja om det är normalt att bebisen har lugnare perioder också? :crazy: Har varit lika lugnt sedan i söndags, men eftersom jag känner något pyttelitet varje dag har jag mest väntat på att det ska vända igen och bli starkare. Idag satt jag dock med telefonen och ringde Bm, men la på enbart för att deras uppringningstider inte passade med möten på jobbet...
Någon som vill räkna på hur länge mitt avslappnande jag höll sig framme? :cautious:

Jag ska försöka hjälpa din noja lite :D är också expertgooglare på sådana saker och jag kan meddela att jag läst att det är normalt med lugnare perioder, och att rörelsemönstret blir mer jämnt senare i graviditeten, efter typ v 27 :).

Fast är man orolig för att något är annorlunda eller kan vara fel och man bara inte vet att man nog nojjar ska man nog ändå alltid ta kontakt en gång för mycket hellre i onödan tycker jag..
 
@jordgubbsdoft
Jo, jag är expert på att övertyga mig själv om att precis allt kommer gå fel, men funderar ändå på att ringa imorgon och rådfråga. Troligtvis kommer de lugna mig med trovärdiga förklaringar :D eller så får jag komma in och kika och det kommer också hjälpa.

Mina googlingar ger bara träffar på trådar på familjeliv med oroliga personer som aldrig sen bekräftat att allt var okej, eller trådar om barn som dör i magen... Och jag veeet att man inte ska googla, just därför, men det är ju omöjligt att låta bli.
 
@jordgubbsdoft
Jo, jag är expert på att övertyga mig själv om att precis allt kommer gå fel, men funderar ändå på att ringa imorgon och rådfråga. Troligtvis kommer de lugna mig med trovärdiga förklaringar :D eller så får jag komma in och kika och det kommer också hjälpa.

Mina googlingar ger bara träffar på trådar på familjeliv med oroliga personer som aldrig sen bekräftat att allt var okej, eller trådar om barn som dör i magen... Och jag veeet att man inte ska googla, just därför, men det är ju omöjligt att låta bli.

Känner igen mig :D. Vi är väl beräknade nästan samtidigt, jag har fått 17e på rul.. Min mage har också varit lugnare sista dagarna under längre perioder än innan iaf. :). Ja ring så får jag också veta vad de sa om det sen :D:p. Läkaren kollade ju ändå hjärtljuden när jag var där igår så känner mig inte så orolig. Har ett vanligt stetoskop hemma också men har inte lyckats höra något med det än :D.
 
Känner igen mig :D. Vi är väl beräknade nästan samtidigt, jag har fått 17e på rul.. .
Yes, 18/1 är bf. Jag var ju hos bm för 2-3 veckor sen men hon ville inte lyssna på hjärtljuden då eftersom hon inte ville riskera att inget hördes... Och nu har jag nästan 5 veckor till nästa inbokade besök och det känns oändligt!
 
Hade ju RUL förra veckan och de kunde inte se magsäcken, fick extra ul inbokat hos läkare. Har nojjat hela veckan, hjälpte inte att jag var dum nog och googlade för några dagar sen heller. Men så idag var dagen för ul med läkaren, för det första världens trevligaste läkare och det första vi såg var magsäcken :D allt såg bra ut! Var även idag svårt att se kön så det var inte helt hundra men mest troligt en flicka sa hon :love: vi får väl se vad som kommer ut sen! Idag är vi även halvvägs :D
 
Purken över att jag och sambon inte är överens om vagnbudget :cautious:
Tyckte livet är synnerligen orättvist när jag hittat en vagn jag gärna vill ha och den är 1200:- dyrare än vad han tycker är max.

Mvh möjligen något hormonell kräsen barnvagnsletare.
 
Jag kommer bli gråhårig på barnvagnsletandet. Har nog skiftat från att mest vara inne på emmaljunga duo edge till att vara mer inne på cresent compact och emmaljunga city cross. Läste att edgen var klumpigare än city cross (ser ut på bilder som det är tvärt om) och då är den inte lika intressant.

Input?

Förövrigt 5 dagar kvar till rul :banana: och insåg även att om mindre än 1,5 månad är vi nere på tvåsiffrigt :eek: Vart fasiken har alla andra passerade dagar tagit vägen? Det går så fort! :nailbiting:
 
Jag kommer bli gråhårig på barnvagnsletandet. Har nog skiftat från att mest vara inne på emmaljunga duo edge till att vara mer inne på cresent compact och emmaljunga city cross. Läste att edgen var klumpigare än city cross (ser ut på bilder som det är tvärt om) och då är den inte lika intressant.

Input?

Förövrigt 5 dagar kvar till rul :banana: och insåg även att om mindre än 1,5 månad är vi nere på tvåsiffrigt :eek: Vart fasiken har alla andra passerade dagar tagit vägen? Det går så fort! :nailbiting:

Vi valde bort emmaljunga då de är så otympliga att få in i bilen, om man åker mycket bil. Den är i storlek med happyn vi hade/har som vi ska byta bort.
Dock är det en stadig och bra vagn, bekväm att köra, men jag upplevde kompisens som ganska skraltig.
 
Ang Barnvagn så kommer vi nog sälja happyn och kronan sulky/s som vi har. Kronan enbart för att dottern börjar bli för lång för den, annars älskar jag den vagnen.

Har tittat på britax smile, hittar en begagnad på blocket vi är sugna på. Men kommer inte att köpa vagn fören vi sett att allt ser bra ut på rul nästa vecka.
 
Jag kommer bli gråhårig på barnvagnsletandet. Har nog skiftat från att mest vara inne på emmaljunga duo edge till att vara mer inne på cresent compact och emmaljunga city cross. Läste att edgen var klumpigare än city cross (ser ut på bilder som det är tvärt om) och då är den inte lika intressant.

Input?

Förövrigt 5 dagar kvar till rul :banana: och insåg även att om mindre än 1,5 månad är vi nere på tvåsiffrigt :eek: Vart fasiken har alla andra passerade dagar tagit vägen? Det går så fort! :nailbiting:

Hoppar in från hösttråden. Lägg krutet på ett ordentligt babyskydd istället för en flashig barnvagn! Babyskyddet ska ju fungera som någon slags livräddande grej vid en eventuell krock, barnvagnen ska bara frakta bebisen. Mitt tips är att köpa en bättre begagnad vagn (finns hur mycket som helst) och ett nytt ordentligt babyskydd.
 
Hoppar in från hösttråden. Lägg krutet på ett ordentligt babyskydd istället för en flashig barnvagn! Babyskyddet ska ju fungera som någon slags livräddande grej vid en eventuell krock, barnvagnen ska bara frakta bebisen. Mitt tips är att köpa en bättre begagnad vagn (finns hur mycket som helst) och ett nytt ordentligt babyskydd.

En sak till, lägg inte för mycket krut på Lindgren, den används inte så länge. Medan sittdelen används desto längre.
 
Skulle också tipsa om att välja barnvagn efter vilken sittdel man vill ha. Vissa barn börjar vägra liggdel redan vid 3-4 månader...

Och @YaHilweh på lite samma tema. Det jag har hört om Smile är att folk är jättenöjda förutom att sittdelen är kort och man får därför byta vagn tidigare än vad man vill. Tänkte att din dotter måste väl vara ganska lång om hon redan har vuxit ur sullkyn och då finns väl chans att syskon blir långt också :)
 
Skulle också tipsa om att välja barnvagn efter vilken sittdel man vill ha. Vissa barn börjar vägra liggdel redan vid 3-4 månader...

Och @YaHilweh på lite samma tema. Det jag har hört om Smile är att folk är jättenöjda förutom att sittdelen är kort och man får därför byta vagn tidigare än vad man vill. Tänkte att din dotter måste väl vara ganska lång om hon redan har vuxit ur sullkyn och då finns väl chans att syskon blir långt också :)

Dottern var 83cm vid 18mån kollen. Den är okej om fotmojen är nedfälld. Men inte i liggande läge.

Hmm, ska titta på det. Kusinen har en smile och deras son är lång. Men ska snoka mer på det, tack
 
Hoppar in från hösttråden. Lägg krutet på ett ordentligt babyskydd istället för en flashig barnvagn! Babyskyddet ska ju fungera som någon slags livräddande grej vid en eventuell krock, barnvagnen ska bara frakta bebisen. Mitt tips är att köpa en bättre begagnad vagn (finns hur mycket som helst) och ett nytt ordentligt babyskydd.

Vi köper begagnad vagn ;) med maxpris på 3000:-. Det gör ju också att man inte direkt orkar provköra massa vagnar utan vill höra sig för bland andra :)
 
Vi valde bort emmaljunga då de är så otympliga att få in i bilen, om man åker mycket bil. Den är i storlek med happyn vi hade/har som vi ska byta bort.
Dock är det en stadig och bra vagn, bekväm att köra, men jag upplevde kompisens som ganska skraltig.

Tycker att alla med fyra fasta (inte så mycket att välja) ser mer rejäla ut och därför tar med plats. Kanske har fel, vad vet jag :)

Trehjuling eller rörliga framhjul går bort efter en del pluggande. Brio happy var tanken först, har en sån till salu av en i närheten men valde bort den.
 
Tycker att alla med fyra fasta (inte så mycket att välja) ser mer rejäla ut och därför tar med plats. Kanske har fel, vad vet jag :)

Trehjuling eller rörliga framhjul går bort efter en del pluggande. Brio happy var tanken först, har en sån till salu av en i närheten men valde bort den.

Vi var oxå inne på 4 fasta med dottern, men med låsbara fram tyckte vi var otroligt mycket smidigare. Går fram i nästan all terräng

Vi kommer oxå köpa begagnat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 006
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 911
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 898
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp