Vinterföräldrar 23/24

Nu är bebisen på utsidan.
En liten pojke, 48 centimeter och 3 kilo.
Vi är kvar på BB sen ett par dagar på grund av svårbehandlad gulsot. Men i övrigt mår han bra.
Förlossningen blev både bättre och sämre än förra.
Slutade med sugklocka och klipp. Men jag kan ärligt säga att det för mig inte var någon fara. Det kändes mer skönt att äntligen få lite extra hjälp att få ut bebisen efter mycket kämpande.

Nu vill jag bara hem!
Det är jättejobbigt med solandet. Han ska sola dygnet runt förutom vid blöjbyte. Så mycket naturlig bonding blir inte av. Men jag hoppas vi kan komma hem så fort det går!
Stort grattis ❤️
Skönt att förlossningen kändes hanterbar och jag hoppas verkligen att ni snart får ta med bebis hem! Det är jobbigt att va på sjukhus ❤️
 
Vi måste tyvärr in till sjukhuset imorgon vi med och kolla upp lillans kräkningar och matintag. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska och får inte i sig de portionerna hon behöver så vi har fått en remiss till barnläkare för koll av magen... Är det inte det ena så är det de andra...
 
Nu är bebisen på utsidan.
En liten pojke, 48 centimeter och 3 kilo.
Vi är kvar på BB sen ett par dagar på grund av svårbehandlad gulsot. Men i övrigt mår han bra.
Förlossningen blev både bättre och sämre än förra.
Slutade med sugklocka och klipp. Men jag kan ärligt säga att det för mig inte var någon fara. Det kändes mer skönt att äntligen få lite extra hjälp att få ut bebisen efter mycket kämpande.

Nu vill jag bara hem!
Det är jättejobbigt med solandet. Han ska sola dygnet runt förutom vid blöjbyte. Så mycket naturlig bonding blir inte av. Men jag hoppas vi kan komma hem så fort det går!
Grattis till er :heart Låter väldigt tufft att inte få ha bebisen nära. Hur länge har han solat?

Håller tummen att ni får komma hem i lugn och ro snart.
 
Nu är bebisen på utsidan.
En liten pojke, 48 centimeter och 3 kilo.
Vi är kvar på BB sen ett par dagar på grund av svårbehandlad gulsot. Men i övrigt mår han bra.
Förlossningen blev både bättre och sämre än förra.
Slutade med sugklocka och klipp. Men jag kan ärligt säga att det för mig inte var någon fara. Det kändes mer skönt att äntligen få lite extra hjälp att få ut bebisen efter mycket kämpande.

Nu vill jag bara hem!
Det är jättejobbigt med solandet. Han ska sola dygnet runt förutom vid blöjbyte. Så mycket naturlig bonding blir inte av. Men jag hoppas vi kan komma hem så fort det går!
Grattis till Bebis🥰, och skönt att förlossningen gick bra även om det blev med hjälpmedel.

Måste vara fruktansvärt att inte få hålla i honom 🥺❤️ styrkekramar!
 
Vi måste tyvärr in till sjukhuset imorgon vi med och kolla upp lillans kräkningar och matintag. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska och får inte i sig de portionerna hon behöver så vi har fått en remiss till barnläkare för koll av magen... Är det inte det ena så är det de andra...
Så jobbigt, hoppas de hittar något ofarligt och kan lösa problemet ❤️

Får hon ersättning? Kanske inte tål den sorten?
 
Grattis @Linn-Nora :heart
Hoppas gulsoten ger sig så att ni får komma hem.
Tack 😍
Hoppas också! Är rädd att missa julen 😓 Såklart viktigast att bebis mår bra, men jag saknar min stora tjej så väldigt väldigt mycket och vill ge henne en jul!
Stort grattis ❤️
Skönt att förlossningen kändes hanterbar och jag hoppas verkligen att ni snart får ta med bebis hem! Det är jobbigt att va på sjukhus ❤️
Tack 😍 hoppas också! Ja det är jättetufft! Aldrig varit med om det innan och det kunde ju varit värre. Men jag är ändå ledsen ❤️
Vi måste tyvärr in till sjukhuset imorgon vi med och kolla upp lillans kräkningar och matintag. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska och får inte i sig de portionerna hon behöver så vi har fått en remiss till barnläkare för koll av magen... Är det inte det ena så är det de andra...
Åh, stackare ♥️ Hoppas dom kan hitta orsaken snabbt så hon lägger på sig ♥️
Grattis till er :heart Låter väldigt tufft att inte få ha bebisen nära. Hur länge har han solat?

Håller tummen att ni får komma hem i lugn och ro snart.
Tack ♥️ jag det känns väldigt onaturligt att inte få ha honom i min famn fritt😔
Han har solat sen igår vid 14. Så imorgon vid samma tid blir det två dygn.
Först trodde dom ett dygn. Så jag blev så ledsen när det ändrades. Nu tror dom inte mer behövs men jag vågar inte tro på det alls.

Tack ♥️❤️
Grattis till Bebis🥰, och skönt att förlossningen gick bra även om det blev med hjälpmedel.

Måste vara fruktansvärt att inte få hålla i honom 🥺❤️ styrkekramar!

Tack 😍 Ja det var verkligen förvånande. Var så rädd för just sugklocka, men för mig var det verkligen en lättnad och med så mycket bedövning gjorde det inte ont alls. Tänkte att det kanske kan trösta någon. Mig hade det tröstat innan att veta det ☺️

Ja det är hemskt! Det kunde varit värre, men det går känns tungt ändå ..
 
Vi fick åka hem igen utan åtgärd, de var inte så bekymrade på sjukhuset. De gjorde en vanlig koll och tycker att sålänge hon över dygnet får i sig mat så spelar det inte så stor roll att hon äter lite varje gång eller kräks upp en del. Men blir det värre får vi kolla upp det vidare. Så det var skönt.
 
Vi fick åka hem igen utan åtgärd, de var inte så bekymrade på sjukhuset. De gjorde en vanlig koll och tycker att sålänge hon över dygnet får i sig mat så spelar det inte så stor roll att hon äter lite varje gång eller kräks upp en del. Men blir det värre får vi kolla upp det vidare. Så det var skönt.
Min lille kräks en del med, speciellt när han sover mkt på dan (äter inte jättemkt förmiddag-eftermiddag) och sen blir väldigt snabbt mjölkflöde när han väl äter. (Vi är genomblöta båda två efter en måltid)
Men han växer så det knakar så bvc säger att det inte gör ngt.
Det kan inte vara för mkt flöde i nappen?
 
God jul!


Vi trotsade snöstormen och lillen fick åka och fira jul med släkten.

Gammel-morföräldrar, gammel-moster (eller moster-moster tycker hon, hon är ju inte gammal 😇) och mina kusiner har nu presenterats för underverket som var dagens mittpunkt.
Lät sig snällt hållas i allas famnar, och förutom att obligatoriskt att vilja amma när jag försöker äta så sov han mestadels hela tiden, även snällt i bilen dit och hem.

Idag laddar vi inför att imorgon få besök av farfar, "farmor" och farbror❤️
 
Fick en kasse med små bebiskläder av en kompis, och tur var väl det för jag verkar inte ha sparat något alls förutom ett par finare/tjockare overaller. Typ allt jag hittar hemma är från storlek 68 och uppåt.
Var tvungen att ringa mamma och dubbelkolla (vi rensade förrådet ihop för något år sedan) men det verkar stämma att det inte fanns något smått.
 
Puh, jobbigt för storasyster att hantera förändringarna. Och jag är skör och vet inte om jag stjälper processen. Saknar att ha tid med min stora tjej, och stressad över att inte kunna ge bebisen all tid.

Har dessutom fått ett herpesmunsår så nu är jag livrädd att smitta bebisen med det.
 
Skör dag här för mig med, fick avlastning några timmar av mina föräldrar så jag kunde vila och duscha i lugn och ro vilket hjälpte, men känner mig ändå riktigt låg.
Ska egentligen fira nyår med mina föräldrar och syrrans familj, men nu hade systerdottern lite ont i halsen så jag får se om det är bara tillfälligt eller om jag och lillan får fira själva hemma imorgon.

Hur ska ni fira nyår?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 535
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 768
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 155
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp