Vinterföräldrar 23/24

Skör dag här för mig med, fick avlastning några timmar av mina föräldrar så jag kunde vila och duscha i lugn och ro vilket hjälpte, men känner mig ändå riktigt låg.
Ska egentligen fira nyår med mina föräldrar och syrrans familj, men nu hade systerdottern lite ont i halsen så jag får se om det är bara tillfälligt eller om jag och lillan får fira själva hemma imorgon.

Hur ska ni fira nyår?
Kram ♥️
Är du ensam med ditt barn?

För oss blir det tidig middag (hos oss) med grannarna. De har barn i samma ålder som min grabb så tror det blir bra. En vän kommer också. Har bf 2/1 så väldigt lugnt firande.
 
Senast ändrad:
Kram ♥️
Är du ensam med ditt barn?

För oss blir det tidig middag (hos oss) med grannarna. De har barn i samma ålder som min grabb så tror det blir bra. En vän kommer också. Har bf 2/1 så väldigt lugnt firand
Ja, hon kom till med donator så det är hon och jag ❤️ har fint stöd av familj och vänner men det blir ju ingen naturlig avlastning på kväll, natt och tidig morgon när jag är lite extra trött.
Och med alla smittor nu så är det ju många som är sjuka och som har sjuka familjer som jag annars skulle kunna ha umgåtts med, men det vågar jag inte nu när jag kan välja.

Låter som en skön nyår! Lagom med lite lugnt firande men ändå att man gör något! Spännande att bf är så nära nu!
 
Ja, hon kom till med donator så det är hon och jag ❤️ har fint stöd av familj och vänner men det blir ju ingen naturlig avlastning på kväll, natt och tidig morgon när jag är lite extra trött.
Och med alla smittor nu så är det ju många som är sjuka och som har sjuka familjer som jag annars skulle kunna ha umgåtts med, men det vågar jag inte nu när jag kan välja.

Låter som en skön nyår! Lagom med lite lugnt firande men ändå att man gör något! Spännande att bf är så nära nu!
Ja vintern är himla tråkig på det sättet.. får se när man vågar skicka stora grabben till förskolan igen.

Kan du sova när hon sover?

Ja jag tror det blir toppen. Sen hoppas jag han kommer rätt snabbt :rofl:
 
Skör dag här för mig med, fick avlastning några timmar av mina föräldrar så jag kunde vila och duscha i lugn och ro vilket hjälpte, men känner mig ändå riktigt låg.
Ska egentligen fira nyår med mina föräldrar och syrrans familj, men nu hade systerdottern lite ont i halsen så jag får se om det är bara tillfälligt eller om jag och lillan får fira själva hemma imorgon.

Hur ska ni fira nyår?
Jag känner med dig ang tunga nätter, och då har bebis ändå en pappa som gör allt han kan (helammar dock så mkt avlastning är i form av övrig markservice)
Lillen sover ofta inte själv i sin säng länge nog för att jag ska kunna sova förrän efter 06-08 på morgonen, sen sovs det 2-3h i taget med matpauser fram till 12/13tiden, så vi sover hela förmiddagarna.

Vi är hemma själva på nyår. Ska ge oss på att laga en kalkon.
Bebis sömn har kajkat ut som värst senaste veckan och det kan ju va åldern, men det kan ju även vara lite överstimulering pga mkt besök, så vi ska njuta av lite lugn och ro.
 
Skör dag här för mig med, fick avlastning några timmar av mina föräldrar så jag kunde vila och duscha i lugn och ro vilket hjälpte, men känner mig ändå riktigt låg.
Ska egentligen fira nyår med mina föräldrar och syrrans familj, men nu hade systerdottern lite ont i halsen så jag får se om det är bara tillfälligt eller om jag och lillan får fira själva hemma imorgon.

Hur ska ni fira nyår?
Skönt att du kunde få lite hjälp. Helt rimligt att vara skör en period tänker jag med allt vad det innebär med nyfödd bebis och återhämtning efter förlossning och så 💕

Vi ska bara fira nyår själva här hemma! Blir nog att vi ändå fixar nån enkel 3-rätters och gör det lite festligt, tror 2,5-åringen skulle uppskatta det! Men ingen av oss är nattugglor och nu som gravid ännu mindre, så blir nog läggdags några timmar innan tolvslaget skulle jag gissa på 😅 Men kl nio är nya tolv väl!? 😴
 
Ja vintern är himla tråkig på det sättet.. får se när man vågar skicka stora grabben till förskolan igen.

Kan du sova när hon sover?

Ja jag tror det blir toppen. Sen hoppas jag han kommer rätt snabbt :rofl:
Nej, hur gammal är storebror? Förskolan är ju riktigt jobbig med allt som snurrar runt...

Jag kan sova hyfsat när hon sover men vaknar lätt och somnar inte lika fort så det blir inte så långa sovpass för mig 😅 håller fortfarande på att hitta bästa sättet att få sömn.. kan inte lägga ner henne direkt efter matning för magen är för känslig, så måste ha henne i famnen en halvtimme typ... Har ibland slumrat till då med vilket egentligen inte känns toppen, och nu har jag pallat upp nästet med en låg kudde för att förhoppningsvis slippa kräks och hicka när jag lägger ner henne för då vaknar hon igen...

Jag känner med dig ang tunga nätter, och då har bebis ändå en pappa som gör allt han kan (helammar dock så mkt avlastning är i form av övrig markservice)
Lillen sover ofta inte själv i sin säng länge nog för att jag ska kunna sova förrän efter 06-08 på morgonen, sen sovs det 2-3h i taget med matpauser fram till 12/13tiden, så vi sover hela förmiddagarna.

Vi är hemma själva på nyår. Ska ge oss på att laga en kalkon.
Bebis sömn har kajkat ut som värst senaste veckan och det kan ju va åldern, men det kan ju även vara lite överstimulering pga mkt besök, så vi ska njuta av lite lugn och ro.
Oj vad tufft ❤️💕 min sover också bara 2-3 timmar i taget mellan matningar, men hon gör det åtminstone även på natten så jag får sova lite på rätt sida dygnet.

Skönt att du kunde få lite hjälp. Helt rimligt att vara skör en period tänker jag med allt vad det innebär med nyfödd bebis och återhämtning efter förlossning och så 💕

Vi ska bara fira nyår själva här hemma! Blir nog att vi ändå fixar nån enkel 3-rätters och gör det lite festligt, tror 2,5-åringen skulle uppskatta det! Men ingen av oss är nattugglor och nu som gravid ännu mindre, så blir nog läggdags några timmar innan tolvslaget skulle jag gissa på 😅 Men kl nio är nya tolv väl!? 😴
Ja, jag är nog lite otålig, hon är ju bara tre veckor imorgon men jag längtar lite efter mitt vanliga stabila jag 😅

Kl nio är absolut det nya tolv, gäller nog för de flesta i den här tråden 😉😁🥳
 
@Queen stora grabben fyllde nyss fem, så rätt klok för det mesta men också van vid en helt annan stimulans.. vi har redan varit hemma i två veckor (tre om man räknar med influensan han hade det som skulle varit hans sista vecka på förskolan).

Tre veckor, då börjar det bli bättre snart väl? Med rutiner och sånt? :)
 
@Queen stora grabben fyllde nyss fem, så rätt klok för det mesta men också van vid en helt annan stimulans.. vi har redan varit hemma i två veckor (tre om man räknar med influensan han hade det som skulle varit hans sista vecka på förskolan).

Tre veckor, då börjar det bli bättre snart väl? Med rutiner och sånt? :)

Ja, hon är väldigt tydlig med vad hon vill så rutiner är väl egentligen inte ett problem, även magen blir bättre så färre kräkningar och sånt ☺️
 
Typiskt! :cautious: Hur långt gången var du et ettan?

Här har bebis lagt sig lite längre ner senaste dagarna, bäckenet gör ont till och från och det blev markant tyngre från en dag till en annan.
Ettan gick vattnet på beräknad dag, född morgonen efter 😅 kanske har orealistiska förhoppningar på det här med barn och beräknade tider 🙈

Intressant! Jag fick ju mindre ont i ligamenten när han sjönk ner, och tyckte det blev lättare liksom. Hoppas du också får det så!
 
Ettan gick vattnet på beräknad dag, född morgonen efter 😅 kanske har orealistiska förhoppningar på det här med barn och beräknade tider 🙈

Intressant! Jag fick ju mindre ont i ligamenten när han sjönk ner, och tyckte det blev lättare liksom. Hoppas du också får det så!
Åh då förstår jag att det är olidligt. Min första är född 40+4 så jag räknar ju iskallt med att denna också ska vara ute tills dess :eek: Håller tummarna att det kommer igång idag! ;) Har du några föraningar om något?

Jag har ju varit väldigt förskonad från krämpor denna graviditet så jag får nog ta lite värk i bäckenet de sista veckorna, nåt ska jag lida av också.
 
Åh då förstår jag att det är olidligt. Min första är född 40+4 så jag räknar ju iskallt med att denna också ska vara ute tills dess :eek: Håller tummarna att det kommer igång idag! ;) Har du några föraningar om något?

Jag har ju varit väldigt förskonad från krämpor denna graviditet så jag får nog ta lite värk i bäckenet de sista veckorna, nåt ska jag lida av också.
:meh:
Lite förvärkar eventuellt, men kände inget speciellt förra gången heller utan vattnet gick liksom.
Är ju lite livrädd för att bebisen ska bli stor också så... Kommer det inte igång snart får de väl sätta igång mig även om det såklart inte heller är bra.

Tillägg; jag har alltså fått ok att bli igångsatt före normal rutin med tanke på min historia.
 
:meh:
Lite förvärkar eventuellt, men kände inget speciellt förra gången heller utan vattnet gick liksom.
Är ju lite livrädd för att bebisen ska bli stor också så... Kommer det inte igång snart får de väl sätta igång mig även om det såklart inte heller är bra.

Tillägg; jag har alltså fått ok att bli igångsatt före normal rutin med tanke på min historia.
Jag kan lugna dig lite med att för mig så var det inte värre att föda en på 4,2 jämfört med 2,2
Håller tummarna att den lille tänker födas snart
 
December
7- Ponylove, 34 åt, första barnet
9 - Linn-Nora, 38 år, andra barnet
21 - Queen, 35 år, första barnet

Januari
2 - Blyger, 34 år, andra barnet

Februari
6 - eyz, 36 år, andra barnet
20 - Madalitso, 28 år, andra barnet
26 - rabarberpajen, 33 år , andra barnet


Var vi inte fler? :)
Vill ni uppdatera med datum @Ponylove @Linn-Nora och @Queen ?
 
December
7- Ponylove, 34 år, första barnet
9 - Linn-Nora, 38 år, andra barnet
11 - Queen, 36 år, första barnet, flicka, 3016 g, 48 cm

Januari
2 - Blyger, 34 år, andra barnet

Februari
6 - eyz, 36 år, andra barnet
20 - Madalitso, 28 år, andra barnet
26 - rabarberpajen, 33 år , andra barnet
 
Vaknar till -22 grader här idag, så kallt har vi inte ofta! Bor 7 mil utanför Göteborg..
Blir mest mys inne de här kalla dagarna. Lillan har en del gaser i magen och är lite ledsen av det, någon som testat Sempers magdroppar eller har andra tips för att få ordning på magen?
 
Vaknar till -22 grader här idag, så kallt har vi inte ofta! Bor 7 mil utanför Göteborg..
Blir mest mys inne de här kalla dagarna. Lillan har en del gaser i magen och är lite ledsen av det, någon som testat Sempers magdroppar eller har andra tips för att få ordning på magen?
Vi hade -23 så ungefär samma här. Förberedde så mycket jag kunde i stallet igår.
Tror jag har värkar så ska nog be mamma åka hit ändå (de har 4-5 h restid).

Inte testat magdroppar men det eller massage?
 
Vi hade -23 så ungefär samma här. Förberedde så mycket jag kunde i stallet igår.
Tror jag har värkar så ska nog be mamma åka hit ändå (de har 4-5 h restid).

Inte testat magdroppar men det eller massage?
Åh heja bebis! 🥳 Välkommen ut! Håller tummarna att det är nu det sker!
 
Vi hade -23 så ungefär samma här. Förberedde så mycket jag kunde i stallet igår.
Tror jag har värkar så ska nog be mamma åka hit ändå (de har 4-5 h restid).

Inte testat magdroppar men det eller massage?
Håller tummen för dig att det är på gång nu! :bump::banana:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 535
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 769
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 155
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp