Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

teknikens under. :D

förresten, har ni sett hur många inlägg vi är upp i?
vi kommer ALDRIG klara alla vinterbäbisar på de inlägget vi har kvar upp till 2000.......

å känn å den här: 9 dagar kvar. ja (och LillaLiv) är inne på ental!!!!! :eek::banana:

Ja jag har ocksa misstankt det lange, att vi inte skulle klara oss pa en trad, sa som vi skriver :D Vanta tills ungarna ar skolklara, da kommer vi vara inne pa var femtionde trad :D

Nu sitter jag och gor ridresor till Irland, nagon mer an jag som blir sugen?

kl

Var in å pratade med min bm en snabbis igår när jag ändå var i närheten, hon bokade en tid hos läkaren på torsdag. Hon trodde att jag skulle behöva sjukskrivas...:( Vet inte hur vi ska göra isf, maken började nytt jobb för 1 månad sen och de har massor att göra så det är tveksamt om han kan vara hemma öht. Var in på labb å lämnade blod oxå, hon ringde imorse om provsvaren och hb är uppe i 122 nu. Fast jag känner mig fortfarande som en klubbad säl... Kanske tar ett tag innan kroppen kommer ikapp, hb var ju nere på 110 ett tag.
Måste även använda foglossningsbältet varje dag, kan knappt gå nu. Tycker inte att det blir så stor skillnad när jag har det men det blir väl in te sämre iaf..

Sa jobbigt med foglossningarna... Sjukt storigt att ha ont hela tiden.

Vad bra att ditt hb gatt upp sa du inte behover oroa dig for det iaf.

nej, det skadar ju inte att använda det!!!!

usch, stackare där.
kan inget annat göra än att skicka en kram till dig.... :crazy:

Nu sitter jag och gor ridresor till Irland, nagon mer an jag som blir sugen?
nej, irland är ett fult land och hästar luktar skit. så nej, ja blir INTE sugen.

Min tjej ligger med huvudet nedåt, och det rör sig överallt i min mage ändå! Men så låg hon ju på UL med foten i ansiktet så de är väl inte så konstigt ;)

Gräddas den här sockerkakan lika länge som Rasmus så har jag 55 dagar kvar :bump:

Jag mår psykiskt hur bra som helst just nu :love: Rosa små fluffmoln och alla i min omgivning blir nog tokiga för jag ska gosa hela tiden.
Fysiskt är det värre, foglossningarna från :devil: och dessutom ischias :cry: Värst är de på kvällarna då får maken hjälpa mig upp ur soffan. Spelar ingen roll om jag sitter eller ligger gör lika ont ändå och smärtstillande är ett måste för att i alla fall få lite sömn :(

Fick i dag besked att FK godkänt min sjukskrivning så på torsdag för jag äntligen lön :bump: Då skall inhandlas nya Bhar ;)

Harligt att hora att du mar bra psykiskt!

Jag har bojkottat bhar, de spande sa runtomkring att de fick hamna i bbvaskan. Jag lever numera i sporttoppar!

Tips: Köp såna där som man sätter mellan spännena på ryggen så omkretsen blir längre på bhn. Om du vill ha bh alltså :)

Jag är lite piggare idag tycker jag, men det är nog vanligt att det är värre på kvällarna.

Måste börja fundera på överlämning och avslutning på jobbet, men det tar emot lite. Vill bara gå hem, släppa allt och slippa förbereda :devil:

Har ni tips mot hård mage? Förutom katrinplommon och päron. De preparat som finns på apoteket ska man helst inte ta som gravid (står det på iallafall): Måste äta järn eftersom jag ligger lågt, men magen gillar det inte. Med sonen hade jag inga problem alls, men den här gången.... :angel:.

Pröva några andra tabletter. Fullkorn och mycket vatten.

Chips sätter fart på min mage, kanske för jag typ aldrig äter det....

Edit: Just det nu har jag bokat in en mag-fotografering den 25 november :bump: Vi ska försöka ta annorlunda bilder inte som alla klassiska man ser överallt på nätet.

Senast ändrad:

Åh va kul! Jag är så ledsen över att vi inte hann ta nån fin magbild, trodde ju jag hade massa tid kvar. Har ju bara massa magbilder där bara magen syns.

Man får skaffa fler barn :angel: Hann inte med att ta några fina på Rasmus i magen heller, och inte en gipsavgjutning som jag ville göra.

linfrön!
hjälpte iallafall mig när min mage strejka.
vatten och åter vatten....

Yes, kom igen nu Cilla, ge oss en till bäbis!!
*tar i å klämmer för kung å fosterland, men nehej då. ingen bäbis*
:D

Jag tog på mig dom klänningar jag har hemma, har ju ingen bra spegel så jag fick ta kort. Vet inte om jag ska ta med mig någon som ombyte på måndag eller om det blir shopping i helgen!

29833223.jpg

Står dock rakt ut under magen så jag ser jätte stor ut + att den pressar så om bröstkorgen att de känns som jag har alla inälvor i halsen om jag t.ex sitter ner.

29833224.jpg

En gravidklänning från HM så den sitter ju fint om magen men lite tråkig kaske.

29833225.jpg

Kör jag typ jämt nu om jag ska iväg och behöver se lite hyffsad ut, men det känns för vardagligt + risk för värmeslag.

29833226.jpg

Här syns verkligen magen men den kanske är för somrig?

29833227.jpg

Verkligen bekväm, men urringningen slutar under brösten så de kanske är lite för mkt.

29833222.jpg

Klänningen jag hade på vårt bröllop

Röstar på 2an! Den var fin och inte alls tråkig.

Mer vatten behövs nog. Linfrö och fullkorn ingår redan. Andera tabletter borde jag också prova, det har faktiskt inte gjort. Ska till bm på måndag så jag får väl kolla då.

Mer tips mottages med glädje!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka