Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

:rofl::rofl: fälgarna ja. smart du är! :D

runt 4 i morse vakna ja å hade ont. stenhård mage, mensvärk, ont i ryggen, ont ner mot benen, jumsken var värre än nånsin. fick 2 rejäla sammandragningar och sen.... :confused: inget mer........

upp å knalla, drack lite vatten, tog en alvedon och gick å la mig och somna efter nån timme.

magen är värre tung än nånsin, och jag bäbis precis ÖVERALLT!!!!!!!!!!!!! :eek:
när jag går får ja hålla en hand under magen och hjälpa till å stötta upp den, mina stackars magmuskler ger snart vika. jag kan inte låta ryggen hålla upp allt själv, då går ju den va, så svag som den är.

hoppas det händer nått inatt, ska byta rent i sängen å lägga i plastad frotte för säkerhets skull...... *vill inte tvätta 200X180 bäddmadrass.....*
å det sista i väskan lades ner förut.
nu blir det dusch med tillhörande lördagsans av buske (till vilken nytta kan ja fråga sig) och sen på middag och kalas med mina kära hästkamrater som ridit den årliga hubertusen idag!

Sådär kunde jag känna 2 veckor innan Rasmus titta ut. Hände alltid precis när jag somnat.

Man behöver inte tvätta bäddmadrassen, man skickar pappan att köpa ny :angel:

har frågat, kan ville inte heller tvätta, eller köpa ny!!! ;)

men ja har ju frtfarande inte fått tummen ur å byta, det får han göra sen.....

känsliga läsare kan sluta läsa nu!!!!
ni vet ju hur känslig min hud är i de nedre regionerna.....
ch den blir ju knappast härdad av att ja är där med creme och rakhyvel och prompt ska få bort allt!!!!!! *ajaj*

tur att det finns barnolja i stugan, det lindrar. å lagom tills det slutat klia och vara irriterat, så är det dags att ansa igen å då har ja redan glömt brt hut nt det gör!!!!!!

Man blir så himla öppen när man är gravid, det känns ändå j*vligt skönt.

Jag har typ stålhud där nere, haha, sällan huden blir irriterad men jag har läst att deoderant som innehåller alkohol ska vara bra mot huden :)

Hm, ta det lugnt med hyveln är mitt förslag, i alla fall tills du kan se ordentligt där nere...

Jag är redo att rapportera, du kan smsa mig mitt i natten också för jag har den på tyst läge, bara så du vet!

Ja, jag kommer definitivt vänta med ansningen tills jag har bättre sikt igen. :o
Försökte snygga till mig där nere härom kvällen. Resultatet blev skräckinjagande och jag har nu stickig stubb, utslag och får skav av troskanterna. Hoppas det hinner växa ut igen innan det är dax att visa upp sig, för jag föredrar nog vildväxt mot den halvtaskiga punkfrisyr jag nu har att uppvisa :crazy::rofl:

runt 4 i morse vakna ja å hade ont. stenhård mage, mensvärk, ont i ryggen, ont ner mot benen, jumsken var värre än nånsin. fick 2 rejäla sammandragningar och sen.... :confused: inget mer........

Exakt så där fast minus sammandragningarna, som jag fortfarande inte känner av :confused:, har jag också haft det när jag gått och lagt mig den senaste veckan. Fast jag känner av det vid sänggående och innan jag somnar. När jag sedan vaknar är det borta och jag känner inte av någonting längre.

Igår bar det av till förlossningen, dock endast för att kolla upp varför jag inte kännt några rörelser på ett dygn. I fredags var det high-life hela dagen, men igår var det markant stilla. Så när kvällen kom ringde jag förlossningen och de ville att jag skulle komma in för en koll. Allt var dock prima. Hjärtljuden kunde inte sett bättre ut och fostervatten var det gott om, förmodligen isolerar vattnet mot en del rörelser och därför känner jag inte av dem, för på UL så sprattlade bebis friskt och jag kände fortfarande ingenting. Frisk och välmående bebis som troligen inte kommer ha allt för bråttom ut :angel:

kan höra mig själv vid disken:
"nej, jag ska inte pippa, jag ska föra in en febertermometer i rumpan!"
å, så mycket mindre pinsamt det genast blev.....
:rofl:

nu kommer ja ALDRIG mer kunna köpa glidmedel.
:devil:

Du, man peställer på Internettet va.:cool:

Big warning för tanterna i apotekskassan. Nu är detta lite ot men jag fick mask för en massa år sen och när det inte var någon kö så gick jag fram och frågade mig för om maskmedel. Naturligtvis så kommer det folk o ställer sig bakom mig och kassörskan är av den diskretare sorten...

-ÄR DU SÄKER PÅ ATT DU HAR MASK? HAR DU SETT OM DET HAR KOMMIT MASK?

A-K==>:o

Japp, då visste alla vad jag hade i röven...:cool:

har frågat, kan ville inte heller tvätta, eller köpa ny!!! ;)

men ja har ju frtfarande inte fått tummen ur å byta, det får han göra sen.....

känsliga läsare kan sluta läsa nu!!!!
ni vet ju hur känslig min hud är i de nedre regionerna.....
ch den blir ju knappast härdad av att ja är där med creme och rakhyvel och prompt ska få bort allt!!!!!! *ajaj*

tur att det finns barnolja i stugan, det lindrar. å lagom tills det slutat klia och vara irriterat, så är det dags att ansa igen å då har ja redan glömt brt hut nt det gör!!!!!!

Jag gissar på att barnmorskorna sett hårigare fittilittor än din.;)

Jag tänker strunta i buskaget om jag inte når.

Tack för underbara inlägg, jag har varit så jävla förbannad idag så jag behövde muntras upp. Du vet hur man gör du Cilla! ;)

ja har fullt upp å diskutera könsroller å alkohol under graviditet. :D

nej, ingen bäbis än, men trasig ljumske finns till salu för en extremt liten peng!
den värker så in-i-hel*ete, så jag skriker nästan rakt ut varje gång jag vänder mig i sängen! att ta mig från soffan till toan tar tre ggr så lång tid numer, känns inte som att benet ska bära mig när jag har suttit ner längre tid.
att sätta å sig trosor eller byxoer är en hel veteskap, måste va snabb som fan, kan inte stå på det benet många sekunder.
kan inte vrida mig.
kan inte lyfta benet åt sidan.

ja kan sitta ner och det är väl tur det, annars hade ja inte kunnat vara här. :laugh:

Idag är jag less :(

Fick Ischias igår typ varenda steg jag tog strålade det ner i benet :cry: Och i natt har jag inte kunnat sova för de gjort så ont i fogarna fick gå upp och ta panodil och då gick det tack och lov över.
Vara ensam hemma i 4 dagar är ingen hit som höggravid....

När är jag arg på veden, eldar ju för att få varmt men tror ni det börja brinna? Nej! Jag har t.om. gått ner till garaget och hämtat makens gasbrännare och eldat med full fart för de ska ta sig, nej! j*vla ved.

Dessutom ringde fodervärden idag och sa att hon inte har råd att ha kvar min häst..*suck*

Hehe ja det blev lite hatska diskussioner i de andra tradarna, fattar inte hur du orkar.

Pa tal om att rora sig snabbt sa trodde jag inte heller jag kunde det, men nar Sam trillade ur sangen inatt var jag uppe pa ett kick. :D A andra sidan har jag sjukt ont i fittfogen (feministfogen?) idag, sambon fick hjalpa mig pa med skon innan jag gick till jobb. Ah jag vill bara ha detta overstokat!

uscha, har inte så många positivtankar skicka dig, men mamma var här med en pepparkaksburk förut, du får en sån.
det är ett hjätra med ett hål i, så du kan hänga den i ett fönster om du vill.

vart har du gjort av gubben då?

å det där med hästen.......
usch, det är nackdelen med att ha fodervärd.
när får du tillbaka henne då?

Hehe ja det blev lite hatska diskussioner i de andra tradarna, fattar inte hur du orkar.

. :D A andra sidan har jag sjukt ont i fittfogen (feministfogen?)

ja är så sjukt envis så det finns inte ord för det! :D
å ganska intressant hur folk tolkar det man skriver, för det säger egentligen mer om dom än m mig själv.

:eek: figgfog? nej, så får man inte säga. människofog får det bli..... :grin:

Oh noez, ingen bra dag for dig. Jag njuter av att ga till jobb, det ar verkligen som semester efter att ha varit hemma torsdag - sondag. Tvaaringar tar hart pa en, ingen tvekan om det. Och som hoggravid behover man vila...

Har du firestarters? Sana sma tabletter man lagger underst och sa brinner de i en halv evighet? De ar gudasanda, man kan fa fyr pa nastan vad som helst.

Shit vad trist med hasten. Har du nagon plan b? Tankte du salja henne eller vad ar den langsiktiga planen? Hoppas du fixar det snabbt sa du inte hamnar i samma falla som forra gangen.

kl

Nu är jag TRÖTT på att va gravid... Orkar inte mer snart. :cry: Har ont som fan i de sk fittfogarna, kan knappt gå. Tar flera minuter att komma ur soffan eller sängen. Har förmodligen superlågt blodvärde igen, orkar knappt stå upp. Benen är som spagetti, jag är matt i hela kroppen. Tar 2 järntabletter om dagen, och mår såklart superilla av tabletterna... Magen blir dessutom helt kass, antingen stenhård eller räcerbajs...:(
I lördags hade jag onda sammandragningar hela dagen, och på kvällen blödde jag. Pratade med fl så vi fick åka in kl 11 på kvällen. Allt var bra med bebis iaf, de såg inte vart blödningen kom ifrån. Var hemma halv ett på natten. Dagen efter vaknar jag med genomtäppt näsa och värkande bihålor.
Har typ 56 dagar kvar, låter inte mkt men känns som en evighet just nu! Har ju dessutom 2 ungar och hästarna att ta hand om, + att medryttaren ringde igår och meddelade att hon inte kan fortsätta. Idag skulle en kompis åka å mocka åt mig, skönt att slippa det. Ska till bvc och vaccinera sonen vid 2, sen ska jag bara hemå slappa igen. Mat får maken fixa när han kommer hem, jag mår illa och kan inte äta iaf.

Varför kan inte jag få tillhöra de som älskar att vara gravida??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka