Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

:eek: DU HAR NÅTT I MAGEN!!!!!! Å DEN LEVER!!!!!! :D

uhu, va häftigt!
ja har ju så mycket vaddering i vägen, så min mage bara gungar den. syns inte alls på långa vägar så väl som på dig.
å katter....
varför ska dom alltid lyckas knalla rakt in i bildfånget? :grin:

Vår_Vinter
Det vi skulle behövt är egentligen en bilbarnstol och sen lite småplock. Är det rea på bilbarnstolar oxå?

vi hyr våran stol vi. 400 för max 9 månader, känns som de kan vara värt det.

här toksnöar det idag!!!! :banana:
ska till BM en sväng och sen åka till min mammas feta labrador, så han får kissa lite, sen kan ja sitta inne och titta på de stora snöflingorna hela dagen. :love:

Här kommer det oxå snö, men det är inga mängder vill jag lova. Det tinar innan det når marken tror jag! Vi ska åka hem till Norrland över jul. Hoppas på mycket snö så Gustav får testa köra skoter för första gången i sitt liv! Jag hoppar nog över såna äventyr.

Nähä du. Du får passa den ungen själv.:D

Jag har faktiskt tänkt filma Norpan när det är fullt ös i magen men det har inte blivit av. Det ser likadant ut hos mig. Bökar vid naveln och sprätter i sidan. Svårslagen underhållning.;)

å katter....
varför ska dom alltid lyckas knalla rakt in i bildfånget? :grin:

Appropå katter ja. Lite OT men förrförra våren så satte min kompis upp webbkameran mot övervakningskameran till stallet vid hennes hästs fölning så jag kunde vara med och titta. Jodå, jag fick se att något var på väg ut och då kom en katt, nosade på webbkameran och välte den. Sen lade sig kattfan och sov bredvid. Jag såg bara en luden bröstkorg som hävde sig. Jättekul...:cool:

Vi hade oxå tänkt hyra eller köpa billigt den första.
Men eftersom svärmor betalar bilbarnstolen eftersom hon inte fick köpa vagnen så tänkte vi passa på och köpa stolen som är efter den på en gång istället, så den finns hemma eftersom vi har så långt in till stan. :laugh:

Hör snöar det för övrigt oxå, äntligen. Snöade för några veckor sedan men det försvann snabbt.

Vad kostar en sån där lite stol då om man ska köpa en och inte hyra via bvc?

Jag har inte satt mig in alls i vilka bilbarnstolar som är bra och vilka barnvagnar man ska ha. Känner mig som en ganska oengagerad blivande mamma jag.

Billigaste jag har hittat som inte är rea på kostar 1600 kr, en Brio primo med bas. Samma bilbarnstol utan bas kostar 1095 kr.

Den vi tänkt köpa efter babyskyddet är en Akta Graco Cosmic Comfort och kostar runt 3000 kr. Då räcker den från 5 mån till 5/6 år ( upp till 25 kg).

Senast ändrad:

vi köpte en acta graco auto baby på babyproffsen med bas för 995 kr, ny givetvis. Kändes som ett fynd!
Ingen aning om det var tillfälligt eller om de har ett sånt lager...

Den finns inte kvar längre, lr ja den har bytt namn till logico S o den kostar 1795 kr på dom flesta ställena.
Så det kanske var ett special pris eftesom den har utgått, fast har för mig att den gjorde det 07/08.

Men detvar ett bra pris iaf :laugh:

*knappar*

nyss hemkommen från BM, där var ju allt lika bra som det brukar och jag är fortfarande gravid.
passade på att fråga om vaccinationssruta nr 2, som jag får nästa vecka... biverkningarna på denna spruta - kommer de bli likadana? hon hade ingen aning, eftersm det är vi som får först.

sen svängde jag in till min syster en snabbis och hann bli irriterad..... nej, men ska inte döma andra föräldrar för det dom gör, men hon frågade om jag ville följa med in till stan igen (ca 1,2 mil) så sa jag javisst, varför inte, jag har ju ändå inge bättre för mig! hon sa till sin gubbe att hon skulle åka in en snabbis och handla 3 saker, är borta max 40 min. å det gick ju så bra, så bra..... men när hon tar fram kläderna till sonen och börjar klä på honom höll ja på å tappa hakan! varför kunde inte han vara kvar hemma hos pappan och fått lite egentid med honom?
ni som läst min "men pappan då?" tråden vet va ja menar.........
det var aldrig ens minsta lilla diskution om att han skulle med eller inte.
jag tog för givet att han skulle vara kvar hemma, han hade nyss ätit och var trött och skulle sova.
men nej då.

å mitt i min irritation över detta blir ja irriterad på mig själv över att jag ens engagerar mig till att bli irriterad över det! och får dåligt samvete över att jag tycker att min syster är en överbeskyddande och kontrollerande mamma....
va har ja med det att göra ÖHT egentligen?????:mad:

å sen kom ja hem, satte mig vid datorn och starta FB. såg till mig stora glädje att min pappa, den frånvarande, uppdaterat sin status med orden "väntar på att bli morfar om ca 14 dagar."
jodå, en liten glädjetår kom minsann fram...... :crazy:

Hm jag förstår din irritation helt och hållet. Vad är bäst för barnet liksom? Han hade nog haft roligare där hemma. Och det är jäkligt svårt att hålla en normal konversation med en mamma som måste hålla koll på ett barn *vet*.

Här händer inget nytt, 39 dagar kvar. Har shoppat 3 nya nattlinnen, en mysdress och lite nya trosor till sjukhusväskan. Bebisen fick en söt mössa och Sam fick också en ny mössa. Vi letade lite snabbt efter nya skor till Sam men de har inget annat än typ finskor och gympadojjor till kidsen här, på jordens regnigaste ö... Helskumt.

hmm, ja det är ju onekligen lite märkligt...... :crazy:

du får trä en fryspåse på var fot innan du stoppar ner den i skon! :idea:

Jag glömde att de har gummistövlar också, men de känns ju inte så varma. Och regnkläder har de inte, inte ens på H&M (som väl har det hemma?) Inte ens en overallajävel. Tur man åker hem då och då.

Du får ge dig ut på nätshopping. Vi har köpt fodrade gummistövlar som funkar bra. Vissa HM har regnkläder här inte alla.

Idag åker vi till min familj i Skåne, ska bli kul!!!! Sonen ser fram emot att köra lastare och åka traktor.:)

Du får ge dig ut på nätshopping. Vi har köpt fodrade gummistövlar som funkar bra. Vissa HM har regnkläder här inte alla.

Idag åker vi till min familj i Skåne, ska bli kul!!!! Sonen ser fram emot att köra lastare och åka traktor.:)

Fast just med skor är det så himla svårt tycker jag. Trots att man mäter och har sig. Å andra sidan är det svårt även om man har barnet med sig till affären.

Jag har kollat både H&M i Dublin (de har en massiv med en hel våning barnkläder) och i Limerick, där de har både barn och mammakläder, men inte en tillstymmelse till overaller eller regnkläder. Å andra sidan är ju overall lättare att köpa över nätet än skor. Å tredje sidan passar overallen han hade förra vintern fortfarande, plus att jag fyndade ett thermoställ förra vintern som passar nu. Så vi ska nog överleva tror jag!

Mysigt att ni ska till Skåne, vart bor ni annars?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka