Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

*KL*

Nu ringde de nyss från www.customer.se som tillsammans med barnens hus har kört erbjudandet som vi nappa på, bokade en barnvagn och fick en gratis hotellnatt för 2!

Så den 27-28/11 lämnar vi Rasmus hos farmor och farfar och åker till Söderfors herrgård :love:
Galleri01.jpg

Galleri14.jpg

Galleri04.jpg

Dom har relaxavdelning och kan bjuda på bla chockladprovning :d

När jag fått hem bokningsbekräftelsen ska jag ringa och boka till middag (bara rum + frukost ingår) sen ska jag se va dman kan boka i relaxen och om de t.ex. kan erbjuda massage/ansiktsbehandling och så tänkte jag boka en chokladprovning till mig och en whiskyprovning till maken :love:

Sen den 18/12 ska vi på julbord med makens jobb i Täby. Det blir middag och julshow någon abba-grej dom kör och så bokade vi såklart övernattning då oxå fast mina föräldrar bor i Åkersberga *mysmys*

Och jag är sådär super mysig hela tiden just nu. Sover med sovrumsdörren öppen nu när jag sover själv så katterna gärna får komma och sova hos mig, och Rasmus blir tokig på mig för jag ska pussas och kramas hela tiden.
Jag känner t.om nästan så att jag åker och hälsar på mina förälrar så jag kan krypa ner i soffan bredvid mamma som man gjorde när man var liten ;)
Klappar på bebis i magen hela dagarna så t.om hon brukar säga ifrån :angel:

Köp glidmedel! Även om du bara har 10-15 dagar kvar så kan jag göra dig besviken med att jag var som ett sandpapper där nere tills jag slutade amma Tuva när hon var 7½ månad. Så glidmedlet kommer kanske till användning ändå

Men gud så härligt att få övernatta där och skämma bort sig lite! Jag blir inte lite avis!!!

Åh vad mysigt! Ha en supermysig helg! Sen är det full rulle ett tag till innan ni får nästa semester kan jag gissa :D

Därför vi passar på nu in i det sista med resan till kreta, bli bortskämda på herrgård en dag å så övernattning efter julbordet fast mina föräldrar bor jättenära. (Ser redan fram emot frukosten :d )

oja, det ska köpas, men tanken på att anka in på apoteket och grabba tag i en tub gör mig så full i skratt, så ja klarar det bara inte!!! tror ja ska beställa från nätet istället, eller skicka in mamma eller nån annan icke-pinsam-person. :D

förresten, är det nn som vill ställa upp som rapportör?

hade ju tänkt använda comfort, men hon kanske har annat för sig om dagarna än att vakta på sms på mobilen, så det är nog bättre att ta nån som inte har småbäbisar hemma. :D

Jag kan pma mitt nummer, jag är nästan alltid antingen hemma eller på jobb.

Angående glidmedlet har jag läst på ÄU att det är skitbra för lockarna istället för gel, så du kan väl bara säga det som undanflykt? :D

Det är väl lika pinsamt att köpa glidmedel som ett grav-test? ;)

Själv tycker jag det är lite jobbigt att handla på vårt lilla apotek här hemma för de har typ allt bakom disken. "Hej jag har svamp i underlivet men det kliar inte så jag behöver ingen salva"

Jag hade ingen rapportör när Rasmus föddes ändå visste alla att han var född!

Det är väl lika pinsamt att köpa glidmedel som ett grav-test? ;)

nä, för med ett gravtest så HAR man redan gjort det, med glidmedel SKA man göra det! :o

egentligen är det väl inge pinsamt alls med det, som sagt inte värre än att köpa svampmedel eller medel mot acne, men inbland kommer tonåringen i mig fram å då blir ALLT som har sex att göra totalt jättepinsamt!
:crazy:

gubbens sista smarta inlägg i barndiskutionen:
"så mycket pengar vi kan spara nu!"
"vaddådå?"
"elbolagen får enligt lag inte stänga av strömmen när det finns barn i hushållet, så vi behöver inte betala någon mer elräkning nu!":idea:
"smart andreas.........."

Jag hade ingen rapportör när Rasmus föddes ändå visste alla att han var född!
var du borta från internet längre än 36 timmar och därmed drogs slutsatsen att du var på bb? :angel:

nä, för med ett gravtest så HAR man redan gjort det, med glidmedel SKA man göra det! :o

:rofl::bow::rofl::bow:

Men på klicks tub står det faktiskt: Vi samlag, införande av tampong eller termometer eller vid annat tillfälle då ökat glid önskas.

var du borta från internet längre än 36 timmar och därmed drogs slutsatsen att du var på bb? :angel:

Jag var borta i 12 timmar!

Skrev tråden kl 6 innan vi åkte in och la upp bilder kl 18 när vi kommit hem.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=822330

Den här gången kanske jag kan rapportera med bild från hallen innan jag och bebis åker in ;)

Den här gången kanske jag kan rapportera med bild från hallen innan jag och bebis åker in ;)

Det räknar vi kallt med! Och bild live innan de klippt navelsträngen, så det är bara att hiva fram mobilen och surfa hit snabbt som ögat när du krystat klart :D

:rofl::bow::rofl::bow:

Men på klicks tub står det faktiskt: Vi samlag, införande av tampong eller termometer eller vid annat tillfälle då ökat glid önskas.

kan höra mig själv vid disken:
"nej, jag ska inte pippa, jag ska föra in en febertermometer i rumpan!"
å, så mycket mindre pinsamt det genast blev.....
:rofl:

nu kommer ja ALDRIG mer kunna köpa glidmedel.
:devil:

Tur det går att beställa på internet :D

funkar det inte med nåt annat, en klick smör eller nåt?

kan höra mig själv vid disken:
"nej, jag ska inte pippa, jag ska föra in en febertermometer i rumpan!"
å, så mycket mindre pinsamt det genast blev.....
:rofl:

nu kommer ja ALDRIG mer kunna köpa glidmedel.
:devil:

"Jag ska inte ha samlag, jag ska lägga om däcken på fäljarna. Få av sommardäcken är inga problem men jag måste ha glid för att få på vinterdäcken" :idea:

Har ni inte någon olja hemma då?

*KL*
Så, då har man sett fenomenet Ullared live! Helt sjukt var där, men nu har jag i alla fall köpt det sista till lilla Tuva-Luva! Så nu är det bara att vänta i två evighetslånga månader på att hon ska komma ut!

Förresten, kläder lär jag inte behöva köpa på ett bra tag! Vi har en liten inärheten, så vi får massa kläder därifrån, dessutom är min mamma så exalterad över att hon ska få barnbarn, så hon handlar hejvilt! Hitintills har vi full garderod i strl 50,56,62 och 68!

Och du kommer få tre gånger så mycket när bebisen väl är född! Jag trodde inte jag kände speciellt många människor men det kom kläder från alla världens hörn kändes det som!

Ullared är häftigt men man ska verkligen inte ha bråttom! Jag har också varit där en gång och dreglade över alla hästgrejjer där fanns, tyvärr bodde jag på Irland redan då så det blev inte så hemskt mycket shopping, mest babysaker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka