Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Har typ 56 dagar kvar, låter inte mkt men känns som en evighet just nu! Har ju dessutom 2 ungar och hästarna att ta hand om, + att medryttaren ringde igår och meddelade att hon inte kan fortsätta.

56 dagar AR skitmycket om man mar piss. Det ar hur manga minuter som helst. Du har min fulla forstaelse. Hoppas du kan dra ner pa tempot lite och fa vila (med tva barn - yeah right, men man kan ju alltid onska...)

uscha, har inte så många positivtankar skicka dig, men mamma var här med en pepparkaksburk förut, du får en sån.
det är ett hjätra med ett hål i, så du kan hänga den i ett fönster om du vill.

vart har du gjort av gubben då?

å det där med hästen.......
usch, det är nackdelen med att ha fodervärd.
när får du tillbaka henne då?

Skriv kram på pepparkakan kan jag hänga upp den i fönstret sen :idea:

Gubben skickade jag upp till norrland för att jaga älg, han kom hem igår och nu är han ju på jobbet. Det var underbart att slippa sova själv :love: Sen strax före 5 så vaknade Rasmus, hörde hur han drömde så han fick krypa ner mellan oss *myyys* och så sov vi till 9:30 :angel:

Hästen kommer inte hem, utan FV har ju kvar henne tills hon åker. Får jag bara mina pengar från FK skickar jag över en tidig julklapp åt henne. Det är en kompis till mig som har henne så vår relation är ju lite annorlunda mot att låna ut hästen till någon man inte känner.

Oh noez, ingen bra dag for dig. Jag njuter av att ga till jobb, det ar verkligen som semester efter att ha varit hemma torsdag - sondag. Tvaaringar tar hart pa en, ingen tvekan om det. Och som hoggravid behover man vila...

Har du firestarters? Sana sma tabletter man lagger underst och sa brinner de i en halv evighet? De ar gudasanda, man kan fa fyr pa nastan vad som helst.

Shit vad trist med hasten. Har du nagon plan b? Tankte du salja henne eller vad ar den langsiktiga planen? Hoppas du fixar det snabbt sa du inte hamnar i samma falla som forra gangen.

Rasmus tycker jag är skittråkig som inte fixar det tempot han vill.

Nä inga sånna. Ingen diesel hemma heller det funkar ju lite på samma sätt. Nu gjorde jag pannkakor till lunch så jag har 2 stora äggkartongbitar jag ska se om de kan få fart på det hela.

Hästen sätter jag ut på annons, säljer i första hand men på foder åt rätt person. I ett sånt här läge får jag ta vad jag får för henne. Bara hon kommer till ett bra hem. Hon är både ful och ur form just nu. Dessutom under igångsättning efter kotledsinflammationen.

Har som tur är 2 ganska lugna barn, så jag kan ligga på soffan ganska mkt medans de leker. Hoppas dagarna går jäkligt fort, denna veckan är ganska fullbokad och det är ju bra på ett sätt.. Efterr denna ungen lär det inte bli några fler iaf, om jag någon gång börjar bli bebissugen så hoppas jag verkligen att alla påminner mig om hur jag mådde...

Jag har ocksa haft ett fullblod med kotledsinflammationer, hur drygt som helst. Hoppas du hittar ett bra hem till henne.

*kl*

Åhh suck. Varför ska FK ha så j*kla lång handläggningstid!!?? :mad: Jag kan nog drömma om att få några pengar denna månad och jag bara känner på mig att jag nog kan drömma om att få den godkänd överhuvudtaget... Kan inte första hur det skall kunna behöva ta 4 v att få en sjukskrinving godkänd.

Kul om man inte får den godkänd, 2 månader med endats 25% lön från jobbet, jihoooo jag blir isf nästan rik... eller inte...

Så det är det enda som maler i mitt huvud just nu, va fan gör jag om jag inte får den godkänd!? Låna pengar av pappa/sambon, men när ska jag ha råd och betala tillbaka det då?
Har man inte tillräckligt med saker att tänka på ändå?

Sen att min chef inte ens kan ta reda på frågor jag har irriterar mig. Jag frågade han för 1 mån sen hur dte såg ut med föräldralön ( 10% av lönen under 90 dagar) om vi hade något sådant på vårt jobb. Han skulle kolla upp det, fårgar han 1 v efter det och får svaret "nä något sådant har vi inte". tyckte inte det stämde så mailade SEKO som svarar att dte finns. *suck*. Så nu ka jag försöka vänta med att ta ut FP till 13 januari för då har jag varit anställd i 1 år och får dom välbehövliga pengarna.
**

Sen är det så mycket annat som skall göras. Vi har 3 rum som vi ska måla om helt och hållet (tax+väggar), hyresvärden skall lägga nytt golv oxå. Bilen ska säljas, ska hitta en ny bil att köpa, julklappar ska inhandlas (för vilka pengar då?). Nä just nu vill jag bara krypa under täcket och ligga kvar där!

Senast ändrad:

KL

Idag blev det inget jobb. Blod i toan när jag gick upp på morgonen. På förlossningen ville de att vi skulle komma in även om det i de allra flesta fall brukar vara ofarligt med blödningar. Men eftersom jag bara är i v 30+0 så ville de att jag skulle komma in.

Det kom blod i toan vid två tillfällen på morgonen. När jag torkade mig såg det mest utspätt ut.

Inne på sjukhuset fick vi vara på antenantalmottagningen, (stavning?), där kollade de hjärtljud och ev sammandragningar. Allt var bara normalt.

En läkare undersökte mig, livmodertappen såg normal ut men jag hade visst nån blodplätt på den eller nåt. Och vid UL så låg bebisens huvud nedåt i bäckenet och var det fostervatten som läckte och spädde ut blodet så kunde det vara så att bebisens huvud täppte till där nere så att det inte kom mer än det gjorde. Jag skulle hålla koll på ev blödningar, kom det fler likadana så skulle jag inte ignorera det utan ringa in.

Den här läkaren var nog det torraste jag råkat på. Gjorde allt som om han jobbade på fabrik. Med instrument inkörda i fjuttiluttan på mig så frågar han torrt; Har du sex?
Jag blev så full i skratt att jag svarade; Inte just nu! Men det var senast i fredags.

Man kan visst blöda lite om man har sköra slemhinnor och har samlag.

Jaja, jag tror att jag har börjat lugna ner mig nu. Var inte så rolig i morse. Men Norpan levde rövare så jag visste ju att han/hon var vid liv.

Senast ändrad:

Den här läkaren var nog det torraste jag råkat på. Gjorde allt som om han jobbade på fabrik. Med instrument inkörda i fjuttiluttan på mig så frågar han torrt; Har du sex?
Jag blev så full i skratt att jag svarade; Inte just nu! Men det var senast i fredags.

Det beror pa hur man definierar sex :rofl:

Skont att de tog dig pa allvar och att allt ar bra med Norpan.

Hon fick ju en baksmälla av kiropraktorbehandlingarna, när Si-leden lades till rätta flyttade problemet ner sig och hon började kännas ofräsch igen. Så jag åkte till klinik och hon visade 1 grads hälta vänster bak när vet. böjde kotleden. På återbesöket sen var hon inte halt men tog lite kortare steg, visade sig sitta i knät och jag var ju där så de var lika bra att behandla det oxå istället för att vila bort det.

Sen fick jag avboka återbesöket av knät för hon skadade sig i hagen och skar upp insidan av låret och fick lymfangit, i samma bakben *suck*

Den där hästen är för smart hon vet hur man gör för att bli kvar hos matte!

Hade de vart februari-mars nu hade de vart enklare, då hade jag tagit hem henne och ställt henne på lösdrift och betäckt henne. Men jag har varken tid eller råd att ta hem henne nu. Såklart vill jag det men när man inte kan ta hand om sig själv knappt och inte köra bil så blir det bättre att sälja. Hon blir ändå bara deppig av att inte bli ompysslad som en prinsessa 24/7.

Du skulle svarat: Ja tack :angel::rofl:

Det beror pa hur man definierar sex :rofl:

Skont att de tog dig pa allvar och att allt ar bra med Norpan.

Hehehe, jag definerar sex som något annat än man har i en gynstol med obekväma plastgrejjor instoppade i muffan.
Blödningar ska alltid tas på allvar säger de. Den infon fick vi på föräldrautbildningen iallafall.

Du skulle svarat: Ja tack :angel::rofl:

Nä, det hade jag inte kunnat med.

Trist med din häst förresten. Ett sånt där jäkla måndagsexemplar som bara ställer till det? Lite fullblod i min Ella med och hon skadar sig gärna till höger o vänster.:cool:

Sårskadan tror jag hon gjorde med flit, letade upp en pinne i hagen och så "ritch" :devil:
Varför kan hon inte vara lika trögtänkt som halvblod :angel:

Undrar just hur mycket % halvblod som krävs för att de ska bli lite mer tröga? Det är minst 25% i min från mammans sida. Finns lite på pappans.

Har varit ute och longerat min vildtoring nu. Jag tror att jag får spöstraff om jag sätter mig på hästryggen igen innan förlossingen.:crazy: Så jag håller mig på backen.

Man får förstå omgivningens oro efter morgonens händelser. Men det har inte kommit mer blod nu. Både mamma och mormor har fått blödningar någon gång under graviditeter och dessa graviditeter har slutat lyckligt. Eller ja, det blev ju dubbelfel den graviditeten för mamma.
Jag har ju alltid sagt att de blev så nöjda med mig så de ville ha en till. Och det blev ju inge bra men de gav inte upp och tredje gången blev det tvillingar=dubbelfel.:D
Mina systrar har en helt annan förklaring på detta. Jag förstår inte vad de menar riktigt. Att jag skulle vara den som var misslyckad eller nåt och att det skulle blivit bättre sen med mer övning. Konstigt det där.:confused: Nån som kan begripa det resonemanget?

Mina systrar har en helt annan förklaring på detta. Jag förstår inte vad de menar riktigt. Att jag skulle vara den som var misslyckad eller nåt och att det skulle blivit bättre sen med mer övning. Konstigt det där.:confused: Nån som kan begripa det resonemanget?

nja, man kan ju även se det som så att du blev så lyckad, så dina päron ville ha fler, fick sen tvillingar och insåg att man bara kan skapa ett så bra barn, sen är alla de bra generna slut och kvar finns slumpen.

det är iallafall så min storasyster förklarar varför vi är som vi är.
då brukar ja säga att hon är dum. :D

Mycket stånk och stön just nu ;) Även här:crazy:, man är verkligen smidig som ett kylskåp.

Inatt vaknade min dåligtsovande son kl 3, sen kunde jag omöjligt somna om. Halv sex somnade jag om och sen var det dags att gå up 620. Kul jul:mad: Låg och kände mig pigg, hur nu det är möjligt. Får nog bli tidig kväll idag.

KL

Vad tråkigt att så många har ont och/eller mår dåligt nu =(

Med mig har det helt magiskt blivit tvärtom... ödets ironi nu när jag vill att det ska sätta igång och få fart på kroppen till o klämma ut bebben så *poff* så gott som inga sammandragningar i jämnförelse med innan, all foglossning som var helt bedrövlig ett tag är så gott som borta och nu mår jag bara... jättebra... MEN inatt vaknade jag av 1 ond förvärk och ett hiskeligt tryck neråt! Det var iaf 1 förvärk i rätt riktning! Och jag har eventuellt känt av lite lite lätt molvärk, tror jag, ngt annorlunda känns iaf, kan inte riktigt sätta fingret på det.

Nu är allt lika lugnt som innan, jag är less, vill ha ut bäbbas nu, helst igår.

Skickar pepp till er som har det jobbigt och hoppas ni mår bättre snart!:)

wii, det händer nått!!!
då blir vi lite gladare! :banana:

här är det typ likadant.
kraftiga sammandragningar och rejält tryck neråt.
jaja, det kommer väl när det kommer.
andreas är helt säker å söndag han.

Spannande, tank att vi snart ska borja fa bebisar i denna traden ocksa! (ja vissa har ju tjuvstartat ;))

Nagon som kan rapportera for mig? Jag har inga kompisar :bump:

Jag tycker mig ana en annan form pa min mage, den ar liksom langre istallet for till hoger och vanster... jag hoppas saklart att det ar bebisen som lagger sig pa ratt hall, men nar jag kanner efter tycker jag det sparkas overallt och det kanns inte som ett huvud i backenet... Men men time will tell, ul om 2 veckor.

ja kan fixa rapporteringen åt dig!!!
skickar ett sms till dig, så får du ju numret där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka