Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nu har jag kollat igenom bilderna om och om igen, och nr.2 ser faktiskt bättre ut på än vad den känns. Och eftersom den är sydd för gravidmage så blir den ju inte kort i fram heller för tyget inte räcker ;)

Får ju piffa upp det med smycken!

Men tycker ändå jag "måste" åka in själv till stan på söndag :angel:

Ja du kan ju ha nagot fargglatt skarp eller sa ocksa. Eller kop luciaband och ha runt om haha. Eller en hel rulle guldigt presentsnore!

Ar det pa mandag du ska fotas?

På måndag är jag inbjuden till modell för en dag i sthlm. Man blir sminkad och får håret stylat, de tar ca 60 bilder man får ha 3 ombyten och sen får man ju köpa bilderna. Sen den 25e åker jag upp till en bekant som har studio hemma :)

Yes :D Men kravet för den andra är att det blir bilder som sticker ut från mängden, annars vill han inte fota gratis. Så där spånar jag ideer till tusan. Eftersom det är en bekant så kommer det bli naket, vi använder ljus, skuggor och vinklar för att framhäva magen och dölja underlivet. En idé är att fånga magen i flera vinklar på samma bild med hjälp av speglar :)

wow det later superspannande! har du sett den dar bilden dar de tagit fran hennes haka ungefar, sen ser man bara ett par tuttar och en mage och benen har hon uppdragna och dar ar varldens ljus fran mellan hennes ben. skitcool bild, vet dock inte vart man kan hitta den.

Ska du ha rasmus med pa nagra kort? Jag vill garna ha Sam med pa mina.

Han kommer inte vara med någon av dom här gångerna, men jag vill ha med både honom och maken också! Får se om jag hittar någon fotograf som känner sig manad för den uppgiften ;)

*kl*

Suck, här är det flera minus och inte har jag en endaste jacka som går att stänga (jo precis går den att stänga, men ser ut som en michelingubbe) täckbyxorna kan jag inte knäppa över magen och sjuk är jag med.

Jag vägrar köpa nya vinterkläder då jag köpte nya förra året för ett X anatl 1000-lappar. Så jag funderar på om man kan överleva till februari med fleecetröjor och mjukisbrallor+långkallingar :p Jag kan juh visserligen ha täckbyxorna, men inte knäppa dom :mad:

Det känns lite onödigt att köpa nya kläder när man förhoppningsvis kommer i dom när en del av magen är borta. :confused: Tänkte jag skulle försöka hitta något på outlet butikerna, men inte lätt när man drar dom större storlekarna redan innan o nu ännu större.... o där finns bara mindre stl. :(

Har du ingen större kompis/släkting/bekant då som har kvar lite vinterkläder som h*n inte tänkt använda i år som du kan få?
Eller kanske någon som jobbar inom bygg eller nått som ska få ny jacka i år så du kan ta över den gamla?

Min make har ju "fått en rispa" i sin vinterjacka han fick förra året, så han kommer få en ny, undra vem som ska få den "med rispa i" :angel:

Nä, alla nästan i min släkt (iaf kvinnorna) är nästan lika stora som mig eller mindre, så det gör juh varken till eller fårn. Om jag nu inte ska gå i en jacka som får mig att skämmas totalt. Hittade visserligen ett posorderföretag som hade inte dom snyggaste kläderna men billigt i större storlekar. Dock fattar jag inte deras storlekar :confused:

Nja, den enda jag känner som får kläder från sitt jobb är systers sambo o han får varseljackor vilket inte känns såp lockande att gå runt med :p

Det skulle vara om syster har kvar några kläder från när hon var jätte stor, men tror vi slängde alla dom jackorna.

Ja du, annars får jag väl handla något nytt då, bara det är billigt.

Om jag hade bott i Jamtland och haft 3 manader kvar hade jag nog investerat i nagot slags sovsacksliknande, kanske till och med en gravidjacka begagnat? Jag hade INTE statt ut med att frysa sa lange till.

Det jag har upptackt ar att kladerna inte blir sa hemskt mycket storre i storre storlekar, jag har vanligtvis 38 men for att kunna knappa med magen var jag tvungen att ga upp till storlek 46. Och da blev jackan inte ens langre mot 38an.

Annars far du val vira in dig i ett duntacke eller nat? :D Jag HATAR att frysa det ar det varsta jag vet. Forutom att vara for varm da :D

Min stalljacka är faktiskt jättestor om magen, rätt varm och inte så pinsamt ful, den är mörkblå och de fula är väl att det står ridklubbensnamn på ryggen + mitt på bröstet.

Den jackan jag fått är super varselgul :D Jag tycker den är astuff, om inte annat är den asvarm. Drog på mig den förra vintern när jag gick ut när de var riktigt kallt och höll på att dö av värmeslag efter typ 3 meter.

Det hade jag också gjort. Något hyfsat billigt borde gå att hitta. Jag kkan ännu så länge ha min dunjacka som tur är, hoppas den klarar sig hela vägen ut.

ja löser problemet med vinterjacka genom att inte gå ut. :D
fast ja har ju bara några veckor kvar i värsta fall, sen kan ja klämma in magen i jackorna utan att få syrebrist! :banana:

är bara inne å gör en kort uppdate.
hade tid sm BM idag 20 i 11.
mellan 9 och halv 11 hade jag hjärtklappning från och till, med puls på ca 170-180. det gav sig givetvis tills ja kom till BM, men precis när hon skulle ta blodtrycket rusade det igen, och sen en gång till! lugna sig ganska fort
akut EKG, puls på 111, analys av BMläkare, remiss till akuten. nytt EKG, mera blodtryck och prover. kl 3 kan ja åka hem med en puls på ca 70, med beskedet att de inte hitta något fel och med en liten påse betablockerare att knapra i sig vid behov.

hade hjärtklappning från och till i 5 timmar igår, vaknade inatt och fick en rusning och omedebart igen i morse.

å just det....
ja har blivit mindre gravid på en vecka.
bäbisen var ju nere i bäckenet förra veckan och var ruckbar. nu ligger den lika högt upp som första gången hon kände och är fullt rörlig!!!!!!! :eek:
men nej!!! du ska ju neeeeeeråt, inte uppåt!!!!! :confused:
konstigt, för SD har ju ökat i både styrka och antal.
en helwierd dag har ja iallafall fast, med hysterik mamma och orolig sambo.

nu ska ja lägga mig å vila min matta kropp och knopp!

Urs otäckt med hjärtklappning :crazy: Är det farligt för barnet?

Jag kom nyss på att skulle de inte vara lite kaxigt med en skrikande rosa tröja som går ner över rumpan, inte lackleggings men glansiga och högklackat :D Kan nog bli lite roliga bilder, annorlunda om inte annat hur ofta ser man gravida gå så. Dessutom kan jag ju använda kläderna efter graviditen oxå. Mina fogar lär ju protestera men några bilder borde de fixa ;)

Haha, har hittat en jacka på El*os, men kul o beställa i 4 större storlekar än jag annars har, för det gick bara att välja på antingen 38 eller 50. Det känns surt. O inte finns det några vinterkläder för gravida heller på dne sidan, inte vill jag gå runt i t-shirt osv. Jag vill kunna köpa tröjor/cardigans, ypu name it *suck*
Hittar inga gravid jackor begagnade i min storlek. :( Vill inte köpa en ny för 600-1000 kr.Önskar att jag just nu bodde på ett varmt ställe så jag slapp det bekymmer iaf.

Ojoj det låter jobbigt, puls på 170 är rätt starkt jobbat! :eek:

Hoppas det lugnar ner sig snart, vad kan det tyda på annars? Hoppas du får bebis snart så slipper du nog alltihop.

Jag har pysslat med en kompis ikväll, vi har gjort inbjudningar till hennes bröllop, jättemysigt! Men nu har jag ont i röva efter att ha suttit ner hela kvällen så jag ska hoppa ner i sängen. Om inte myrkrypningarna i benen håller mig vaken förstås. Hm, ny ljudbok i ipoden blir det...

Förstår att det känns surt, men fortsätt hålla ögonen öppna. Skit samma om det är fult, bara det är varmt.

men va har du för storlek?
nån av oss kanske har en jacka vi kan sponsra dig med?

dm tog ett blodprov och skickade på analys till karlstad för sköldkörteln, det kunde visst orsaka hjärtklappning.
fick en till rusning i morse när vi åt frukost och funderade om jag skulle ta medecinen ja fick med hem igår, men min nyfiken fick mig att läsa m den på fass:
Seloken ska ges under graviditet och amning endast om det är absolut nödvändigt. Beta-receptorblockerare kan ge upphov till bradykardi (långsam hjärtverksamhet) hos fostret och det nyfödda barnet. Under sista trimestern och i samband med partus (förlossning) bör därför dessa preparat förskrivas med beaktande av ovanstående. Seloken bör gradvis utsättas 48-72 timmar före beräknad förlossning. Om detta inte är möjligt bör det nyfödda barnet övervakas under 48-72 timmar post partum (efter förlssning) för tecken och symtom på betablockad (t ex hjärt- och lungkomplikationer).
ööööööh, nej jag tror inte det!!!!!
ligger hellre ner och studerar mina skåpluckor i så fall. fann förresten nya kaffestänk på luckan bredvid diskmaskinen igår när ja låg där å kika! måste komma ihåg å torka där sen.....

i morse när ja uppe å kissa hade ja rosafärgade flytningar! blev så oppspelt, så ja kunde inte smna om på nån timme. å när ja vakna igen hade ja mensvärk! :banana:
så nu hittar ja på divesre sysslor för att få igång det!
a050.gif
a046.gif
a014.gif
a018.gif
a026.gif
a030.gif
a054.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur