Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

:rofl::rofl: Du är så jäkla skön!

Lycka till, hoppas det kan sätta igång något. Själv tänker jag köra på Nutellatricket när det är dags ;)

Jag har också hjärtklappning men min puls ligger bara på 120 slag i minuten så det ska nog gå bra... Jag testar med lite kaffe och Karlsson på taket!

Oj, något på gång kanske?

Jag kan ju säga att rosafärgade flytningar inte har samma glädjekänsla hos mig men sen så är det inte jag som är så gott som fullgången heller.

Hoppas vi inte ser dig på ett tag här inne och att du återkommer om några dagar med fina bilder på en liten onge.:D

å just det....
ja har blivit mindre gravid på en vecka.
bäbisen var ju nere i bäckenet förra veckan och var ruckbar. nu ligger den lika högt upp som första gången hon kände och är fullt rörlig!!!!!!! :eek:
men nej!!! du ska ju neeeeeeråt, inte uppåt!!!!! :confused:
konstigt, för SD har ju ökat i både styrka och antal.
en helwierd dag har ja iallafall fast, med hysterik mamma och orolig sambo.

Så var det för mig också precis innan jag fick Molly.
Hon pendlade mellan att vara fixerad och rörlig och min bm sa att det berodde på att bebiseen försökte "stampa" sig ner i förlossningskanalen och att det snart var dags.

Hoppas det är på G för dig nu.
Hejja på och lycka till! :bump::banana::bump::banana:

Usch va jobbigt med hjärtklappningen, hoppas det inte är nått farligt! Hoppas att bebben är på väg nu, håller alla tummar!!

nej, det är säkert inge att oroa sig för, men man undrar ju hur den lilla orkar få syre till sitt blod när mitt rusar runt i supertakt!

nu har ja varit å storhandlat helt själv. *åh, va duktig*
å ont gjorde det.
å värker gör det nu....
å bara för att vara riktigt säker på att det drar igång inatt, så bjöd ja hit min syster och hennes lilla familj och andreas syster med familj på middag i morgon och handlade mat till det idag.
skinka kokt i cocacola å lök, glacerad med körsbörsmarmelad. fantastiskt gott!!!!!!

Skinka kokt i coca-cola? Vet inte om det blir en sån här :eek: eller en sån här :love: . :rofl: Men spännande lät det berätta mer :D

haha, nä ja har en vecka kvar..... :D

otåligt? jag? nejdå, inte på nått sätt....... :p

Verona: ja vet.... låter :eek:!! å inte bara cocacola, lök åxå! :eek::eek: men ja lovar..... den är UNDERBAR! söt smak, mör och körsbärsmarmeladsglacen bränner i ugnen och gör så att ytan på skinkan blir sådär gudomligt seg och god!

uppdaterar er å den i morgon, med bilder (såklart.....) om ja inte ligger å pressar fram unge då! :D

Hörrödu - du kan ju inte berätta om något som låter helt vansinnigt gott och sen inte lämna något recept?!! :eek:

*Ctrl+C, Ctrl+V*

Nigella Lawsons skinka i Coca-Cola

Till 8 portioner

2,5 kg lättrimmad skinka
1 lök skalad och delad
2 l Coca-Cola

Glaze
ca. 16 hela kryddnejlikor (jag skippade dom på ridlägret)
3-4 msk körsbärsmarmelad
1 tsk paprika pulver
½ tsk rödvinsvinäger

Lägg skinkan i en stor kastrull. Tillsätt löken och häll över Coca Cola. Om den inte täcker häll på mer eller späd med lite vatten. Låt det koka upp, sänk värmen och låt skinkan sjuda med locket på glänt i ca 2,5 timme. Räkna ungefär 1 timme och 10 minuter pr kilo skinka, men kom ihåg att den får en stund i ugnen senare.

När det är dags att glasera skinkan, sätter man ugnen på 230 grader. Ta upp den varma skinkan ur spadet, låt den svalna lite så att man kan hantera den. Skär bort svålen och kanske lite av fettet. Rista ett diagonalt rutmönster i fettet och stick in en kryddnejlika i varje ruta.

Lägg körsbärsmarmelad, paprikapulver och rödvinsvinäger i en kastrull och vispa över stärk värme tills det börjar koka. Låt det sjuda tills det blivit en sirapsliknande massa.

Lägg skinkan i en långpanna på ett ark aluminiumsfolie eller bakplåtspapper och droppa den tjocka sirapen över – klet in den :-D Ställ in skinkan i ungnen i ca. 15 minuter eller tills den fått fin färg. Ta ut skinkan och låt den vila en stund innan den skärs upp.

Kokar man skinkan i förväg, ger man den lite kortare koktid, låter den svalna i spadet och lägger den kallt över natten innan man skär bort svålen och glaserar den i omkring 40 minuter vid 200 grader.

Mumsigt!

ja har dock bara testat utan nejlikorna....
tjejjen sm gjort anteckningarna är norska, så språket kan vara lite si och så ibland.... :D

Har aldrig testat just det där receptet, men revbensspjäll kokta i coca cola innan de sattes in i ugnen var mumsfilibaba!!:d

Var också hos BM igår. Allt såg bra ut och min bebbe var fixerad. Jag växer fortfarande, magen större, vikten har gått upp och BM tyckte mina fingrar var riktiga prinskorvar när hon skulle sticka för att ta blodvärden. Vätskan i händerna är det minst roliga för mig just nu, har ont i lederna dygnet runt och högerhanden slutar då och då att fungera, får inte grepp med tummen :( Mycket irriterande.

Känner mig också otålig, trots att det endast är en vecka kvar nu (eller mer men det förtränger jag ;)) Har de senaste dagarna vaknat med mensvärk och ryggvärk. Det har kommit och gått fram till lunchtid och jag har hoppats och längtat efter att det ska tillta och bli värre, men efter lunch har det blivit lugna gatan och jag har inte kännt något alls. Däremot känner jag av magen på ett mindre mysigt sätt, jag fiser och fjärtar konstant och det luktar inte rosor vill jag lova...:grin:

å, inte bara ja som har gaser från helvete! :bow:

ja lägger bara å mig fett ja, inge vatten alls. 2 kilo sista veckan, känns ju hopplöst å ja ser ut som påse skit. är nu uppe i 19 kilos viktuppgång!

har du nån som rapporterar åt dig?

Ha, ha, vi är nästan gravid-tvillingar :D, har också ökat 19 kg sedan inskrivningen!

Jag har fixat rapportör:bump:

Det där med gaser, jag hade gaser from Hell redan innan.

Minns att min gamle katt Sulivan, han lever inte idag-må han vila i frid, inte fixade att sova under samma täcke som jag.:devil:

Men försöker jag sköta mig med kosten så går det hyffsat. Sambon klagar lite ibland när han kommer in i sovrummet och skall lägga sig.:D

Idag luktar jag skit. Men det beror på att jag snubblade på väg upp på gödselstacken och fick en del av innehållet i kärran över mig. Borstade bort hästbajs mellan tuttarna sen kan jag säga. Jag får nog duscha innan jag lägger mig tror jag.

Och så har jag börjat få kramper. I går morse så skulle jag hoppa upp när väckarklockan ringde. Vänster vad låste sig så foten gick inte att stå på. Hade ballerinapose i någon minut innan jag lyckades bända tillbaka foten. Använde mig av de där andningsövningarna vi fick lära oss på förlossningsutbildningen i förrgår. Andas bort smärtan. Funkade ok.
Hade kramper i högerarmen idag. Känner av det ibland när jag ska lägga det ena benet över det andra. Så kan man visst ha det när man är dräktig.

om ja hade sett dig på dynghögen hade ja nog
h015.gif
åt dig.

Du har bytt avatar!!!!!!!!!:eek:

Fifan, näst efter kyskhet och nageltrång är det det värsta jag vet!!!!!!!!!!!!

Jag kan inte hålla isär folk när de byter avatarer hela tiden.:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka