Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Moa är 3 månader och vaknar fortfarande runt 5 gånger per natt... så det kan sitta i ett tag ;)

ni har väl nån genväg till kalmar? (antog bara att det är dit du ska ;)) för ni kör väl inte Pårydvägen in eller?

Tänk på att jag är nyinflyttad i dessa skogarna så skratta inte om det är tokfel:D

Jadå, vi har egentligen jättebra väg in! 5-10 min på vår lilla 70 väg (som alla kör 90 på) och sen är det ju 100-väg från Nybro till Kalmar, så jag vet egentligen inte varför jag är så hispig ;)!

A-K: Åhhh, vilken gosig bild!!!

Jerseyko: Ja, dina barn har varit snabba rackare de!

Verona: Jättesöt ponny! Här får William rida på mitt oinridna russ (som borde varit inriden om jag inte varit så lat, fast jag skyller på hans gamla skada). Hi hi, det blir väl William som får rida in honom... Russet får duga sålänge, att åka runt på lite, sen hoppas man ju givetvis att de vill fortsätta och rida mer seriöst när de blir äldre. Men man kanske får ungar som vill dansa balett istället :eek: (jag brukar ta det som mitt skräckexempel med sonen, förlåt alla killar som dansar balett).

Och jag som inte har egen häst längre hoppas att sonen inte vill ha häst. Gärna rida men inte egen.... kanske beror på att jag själv inte är ett dugg sugen på egen igen. Ska börja rida en kompis häst när jag kan rida igen, det räcker väl till mig som det känns nu :)

BF+6 idag, någon som är beredd att betta lite om när det kan bli dax :devil:

Jag tror på söndag runt 02.02. (förlåt att du får vänta så länge)

*kl*

Åhhh, vad jag är uttråkad av att gå hemma. Jag vill ha något att göra. Finns inga roliga affärer i denna by, alla vännerna jobbar, städa är juh inte så roligt att göra varje dag, har ingen tvätt att tvätta, baka orkar jag inte göra just nu och inget jag kan fixa åt Lillen eftersom jag inte har min symaskin ännu *suck*

Just nu består bara dagarna av sova-äta-dator-sova-äta-dator-sova.

Det är ju ändå rättså mycket pyssel och pass med egen häst, så jag förstår dig! Fast risken finns att man blir sugen igen när barnen sen är lite större...

Okej, då tror jag att både du och jag får på fredag :D! Du på morgonen, kanske efter 03 någon gång och jag framåt 17.

Jag var också jätterastlös när William var nyfödd! Jag var ute och for varenda dag! Men jag hade tur så både min syrra och makens syrra var mammalediga. Så träffade jag inte dem så var jag och shoppade eller hälsade på min pappa eller nåt sånt. Det var liksom hur trist som helst att fylla dagarna annars! Har ni ingen öppen förskola med babycafé och sånt i din närhet? En annan har en symaskin stående här men det blir inget sytt... Fast häromveckan sydde jag faktiskt ett par nya gardiner till Williams rum. Det var nog det första jag sydde på typ 5 år...

Nä vi har ingen öppna förskola eller så här. Om ändå ungen hade kommit, då hade jag iaf haft NÅGOT att göra om dagen, om än kanske lite enformigt det oxå. Dagarna går juh så otroligt långsamt nu när man bara väntar o väntar.

Sambon är hemma, men han har sitt att pyssla med och jag har inget. Finns en annan tjej som går hemma här i byn oxå, men hon är borta idag o imorgon...

Just det ja, ingen bebis hos dig heller ännu... Jag blandade ihop det lite... :o

Jo, det blir en hel del surfande här på Buke. En sån rolig höggravid morsa är jag som sitter här och tjatar om ingenting och William får sitta bredvid och titta på film... Ska åka o handla mat sen så jag har också ganska spännande liv för tillfället... och förmiddagen när W har varit på dagis har jag spenderat med att försöka fylla i kontrolluppgifter till skattemyndigheten (när jag inte suttit här då). Det är sånt man åker på när man jobbar "ideellt" åt maken. Nä, ärligt talat ligger det ju faktiskt i mitt intresse också att firman funkar så jag hjälper till med det jag kan.

Jag var också jätterastlös när William var nyfödd! Jag var ute och for varenda dag!

Hjälp!:eek:

Jag är totala motsatsen. Vill helst inte visa mig för folk. Ska göra ett försök att ta mig till ICA. Hoppas att jag inte träffar någon som jag känner för då kommer jag bara att börja illgrina. Är hur labil känslomässigt som helst. Lille Norpan får stanna hemma med pappa han. Vi har ju som tur är krypavstånd till ICA.

Är det nån mer än jag som totalt tappat aptiten? För att vara värsta matvraket har jag gått till att kväljas av smörgås nr 2 och har rätt ont i magen när jag ätit. Vet inte vad jag ska äta för att det inte ska svida.

Är det nån mer än jag som totalt tappat aptiten? För att vara värsta matvraket har jag gått till att kväljas av smörgås nr 2 och har rätt ont i magen när jag ätit. Vet inte vad jag ska äta för att det inte ska svida.

Eh nej, du kan få lite aptit av mig om du vill. Jag är hungrig ungefär alltid och vräker i mig mat. Jag minns när jag slutade amma förra gången, då trodde jag att jag var sjuk eller nåt för jag åt inte hälften så mycket av vad jag brukade! Men nu är jag alltså på topp igen, får väl i mig 5000 kalorier på en dag varav hälften är choklad :D Hej bergen nu kommer jag :D

Fredag är det! (Även om jag gärna tar mitt innan, men jag har ju hela tiden sagt +10 dagar). Maken tycker fredag är en bra dag för det är hans födelsedag som han gärna delar.

Hjälp!:eek:

Jag är totala motsatsen. Vill helst inte visa mig för folk. Ska göra ett försök att ta mig till ICA. Hoppas att jag inte träffar någon som jag känner för då kommer jag bara att börja illgrina. Är hur labil känslomässigt som helst. Lille Norpan får stanna hemma med pappa han. Vi har ju som tur är krypavstånd till ICA.

Fast nu denna gången när man får andra barnet kommer jag antagligen ta det lite lugnare ;). Det känns inte så smidigt att ut och fara hela tiden med en nyfödd och en 2,5 åring som inte går åt det hållet jag vill.

Fredag är det! (Även om jag gärna tar mitt innan, men jag har ju hela tiden sagt +10 dagar). Maken tycker fredag är en bra dag för det är hans födelsedag som han gärna delar.

...och jag har hela tiden sagt två dagar innan BF, eftersom det var det sist. Japp, vi får se! :D

Hi hi, kul förresten om de får dela födelsedag lillen och din man!

*KL*

Puh, idag har jag varit på intro på en distanskurs jag ska läsa, mannen tittade in med Tuva vid 16-tiden, så jag kunde amma henne, sedan åkte de hem. Jag gick ända till 20, det var hårt att vara utan henne så länge, som jag saknade henne! Men de hade givetvis klarat sig utmärkt utan mig, han hade gett lite utpumpad mjölk, sedan var hon hur nöjd som helst med pappa! Mina bröst längtade efter tömning när jag kom hem, som tur var ställde hon upp!

*kl*

ibland bara HATAR ja att vara mamma.
ja hatar att inte få sova, hatar att inte kunna åka nånstans, hatar att inte ens kunna gå ut, för överallt ligger det modd och dra en barnvagn är inte å tänka på.
hatar att vara instängd, hatar att inte kunna slappna av nångång, utan ständigt ha ett öra öppet åt hennes håll.
å att inte få träffa folk!
när dom är anträffbara är det ju kvällen å då kan man ju inte åka nånstans, hon blir jättelessen om man ribbar hennes rutiner.

å sen hatar ja givetvis att ha känner så å har extremt dåligt samvete över det.

å jag har FORTFARANDE inte blivit påsatt å börjar bli extremt frustrerad över detta faktum och skulle antagligen vara en mycket gladare människa och mamma om ja kunde få mig nått nångång. :mad:

nä, usch å fy.

för att sammanfatta föräldrskapaet enkelt:
90% apjobbigt, 10% skoj. men de 10% skoj är 100% underbart, så det överväger det jobbiga med hästlängder! (när man väl är där å har skoj....)

phu....
kanske skulle känt annrlunda om vi inte hamnat i göteborg. ska iallafall till SandraPsykolog idag och prata igen....

å nu vaknar Matilda.
Back to reality.

Det ÄR jävligt tufft att vara förälder! Jag vet inte hur många gånger jag stod klockan 00 med gallskrikande son på cirka 1-2 månader i famnen och som vägrade somna och frågade maken vad vi skulle med sonen till. MÅNGA gånger Kan fortfarande ibland fråga mig vad vi skulle ha honom till, framförallt när man är trött och inte får sova. Och hur korkade är vi som väntar en till ;)

Jag tycker du är tuff som erkänner att du känner så här, det vågade inte jag. Men när man väl gör det så visar det sig att det är många som känner så, och inget konstigt. Jag har inga direkta tips eller hjälp mer än att försöka tänka på att varje fas är i det stora hela väldigt kort. Snart försvinner snön, ni kan ta er ut osv osv. Även om den känns oändlig när man är mitt i den så är den inte det.

Har du möjlighet att komma iväg och träna eller göra någonting själv? Det brukar lätta och man får frigöra lite träningshormoner med. Men bara att göra något själv gör mycket, en timme kan räcka.

Vad gäller sex-har du pratat med sambon?

phu, jadå, vi har pratat.
ska in med en spiral först, så vi inte behöver ta ytterligare en omgång småbarn om 9 månader. :D:eek:

faktikst, när man pratar om det, så är det få som tyckr det är guld och gröna skogar å ha småbarn!
men när man får ett sånt där tandlöst leende, som jag fick i morse när jag satt på sängen å stortjöt med henne bredvid mig, så glömmer man lixom bort allt det jobbiga å hjärtat tar ett extra hopp.

Andreas tar henne så frt han kommer hem, så på kvällarna får ja göra vad jag vill, men då är det så skönt att bara slapna av, så jag får inte för mig å ka iväg å träna. brukar gå en sväng med mp3-spelarn å rensa lungorna, det är skönt.

ska bnli så skönt när hon blir såpass gammal att hn kan sitta själv i en stol eller gåstol!!!!!

Dom senaste dagarna har jag börjat tappa aptiten, är hungrig men blir mätt på en gång! Jag försöker ändå äta ofta och äta sött för att få energi.
Låg och funderade igår på hur mkt kalorier jag får i mig på en dag och jag skulle nog behöva minst det dubbla!

Jag vill åka iväg, gå i affärer, fika, leka med Rasmus. Men hur enkelt är det när Tilde ska ha mat 1 ggr i timmen dagtid!!

Vill att all snö ska smälta bort och det är minst +20 grader ute, känns inte så lockande att hala fram tutten i -10!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka