Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Åh, vilken fin film du har lagt upp på pojkarna! Jag blir helt tårögd när Sam är så go och pussar på lillebror!!! :love:
Hi hi, härlig variant på skyddsnät till studsmattan ;)! Vad duktig Sam är på att studsa förresten!

Kvällen innan Tilde föddes kände jag av som träningsvärk i jumskarna!

Här hemma är vi verkligen 2 barns föräldrar, maken sover på en resesäng i vardagsrummet :rofl: fast vi njuter hela familjen, speciellt jag och Tilde som får hela stora sängen för oss själva! Tänk vad underbart om man haft ett gigantiskt sovrum så man kunde ha en 360 säng istället!

Våran panna stanna i natt, som vanligt eftersom servicekillen inte kommit ut än :mad: och jag vaknade med ett stenhårt bröst! Kröp ner under dubbla täcken och tack och lov släppte det efter att Tilde ätit frukost *phu*

Nu eldar vi för fullt i öppna spisen, sen blir det eftermiddagsbad av barnen och sen blir det nakenfis för bägge två.

Mina smaklökar är helt puckade, måste bero på amningen. Köpte chips igår och köpte de mildaste jag kunde hitta som jag vet är goda. Sen dip till dom som ville ha lite mera smak. Men jag fixade de inte, dom goda lantchipsen smaka skit! Lika så var jag jättesugen på pringels, köpte de, tog ett chips för att njuta, smaka skit!
Cola och lösgodis där emot :d och kladdkaka :love:

Vilken lyx för dig och Tilde, att ha hela den stora sängen :laugh:! Ha ha, det blir inte mycket till "umgänge" med maken va ;)! Fast lillan går ju förhoppningsvis att flytta på någon gång ibland...

Ussa, inge vidare med kallt hus. Men det är mysigt att myselda lite i öppna spisen, fast inte så praktiskt kanske för att hålla värmen. Här blev värmen underbart jämn när vi bytte ut den gamla oljepannan mot bergvärme.

William fick sitt bad i morse. Han kräktes sent i går kväll i sömnen och i morse kom värsta lösa laddningen i blöjan så det rann längs med benet (mysigt) så jag kan säga att han inte var så fräsch innan han fick hoppa i badet. Konstig magsjuka det där. Det var ju i tisdags kväll jag var dålig (det ska ju inte smitta efter 2 dygn), men det var väl antagligen dagis som var boven, han var ju där i onsdags.

kvällen innan min fl startade fick jag med som blixtar i ljumskarna ner mot benen, så kraftiga att jag hoppade till varenda gång, slängde ut benet i luften och skakade på det, haha måste sett rätt fult ut:D

AK: haha gud vad olika det kan vara, varma bad gjorde mina värkar 67 gånger värre utan att jag öppnade mig mer än 1 cm på 5 timmar, och EDAn tog inte:p

Det var väl bara inbillning, än har inget mer hänt. Inte ens efter en heldag inne i stan och massa promenerande. :mad:

Så för att trösta mig själv så beställde jag idag en symaskin istället för att köpa en ny dator (min har kraschat). Det måste juh vara vuxenpoäng? :D Efter en hel del letande så hittade jag även en affär på nätet som sålde tyger billigt, så där ifrån ska det beställas på månda då lönen kommer. :banana: Så nu ska det sys bärsjalar/selar o kläder. Dator har vi juh en av redan, så jag kan vänta någon månad på att köpa en egen. :angel:

Kvällen innan Tilde föddes kände jag av som träningsvärk i jumskarna!

Här hemma är vi verkligen 2 barns föräldrar, maken sover på en resesäng i vardagsrummet :rofl: fast vi njuter hela familjen, speciellt jag och Tilde som får hela stora sängen för oss själva! Tänk vad underbart om man haft ett gigantiskt sovrum så man kunde ha en 360 säng istället!

QUOTE]

Som här då, maken sover på soffan... Jag, Isabell och Alexander sover i dubbelsängen. :D

*kl*

Elise har fått sin första ponny :D Kommer hem på fredag:bump:

Tummetott, 3 årig b-ponny korsning :love:

Nä men jag ska sälja en av hästarna och ville då ha en ponny istället som jag kan hålla på med och om nått år har Elise glädje av han :)

:love::love:
Captured2010-1-2400010.jpg

AK: haha gud vad olika det kan vara, varma bad gjorde mina värkar 67 gånger värre utan att jag öppnade mig mer än 1 cm på 5 timmar, och EDAn tog inte:p

Åh, fifan. Då hade jag smällt av. Badet hade jag kunnat överleva utan men utan EDAn hade nog slutet blivit rätt jobbigt. Jag vet inte om bedövningen gjorde att själva krystningsskedet var så lite smärtsamt som det var, men jag var rätt förvånad över hur lite ont det gjorde när huvudet skulle ut, trots att jag sprack lite. Det skulle ju brännas o svida.

Senast ändrad:

Söt liten ponny!

Jag hoppas bara på att våran shettis överlever så länge att Norpan kan få glädje av honom. Han blir ju 28 år i år.

Åh vilken söt ponny! Jag tror vi får ha buketräff hos dig om något år :D

Här har vi haft sverigebesök av min pappa och hans kompis. Det har varit jättemysigt men nu ser huset ut som fan. Tre dagar utan att tvättmaskinen körs innebär ett berg av tvätt... Idag har jag lyxat till det med en dusch, sur mjölk och gammalt avslag är inte speciellt najs. Men nu luktar jag deodorant och Chanels Mademoisellekräm :love:

Sam är för tillfället otroligt billig. Han har kommit på att jag inte är så snabb att komma upp när jag sitter och ammar. Oftast hinner han öppna ytterdörren tre gånger, öppna alla bestickslådor och ta lämpligt tillhygge att slå till hunden eller katten med, ta sig in i skafferiet och äta hundmat och kissa på golvet. När han slog hunden idag blev jag så arg att jag fortfarande har ont i halsen så som jag höjde rösten. Jag blir i princip aldrig arg. Jag ska inte ens börja berätta om hur läggningen går....

Är rätt så uppgiven nu, men jag är jäkligt trött också så det bidrar säkert. Isaac är gudasnäll, lite kolik light på kvällarna men det går att guppa bort i sjalen för det mesta. Fast det blir ett par timmars skrik ändå. Men jag kommer ihåg att Sam hade samma ett par veckor i den här åldern och det gick bort rätt fort (elller så har jag förträngt det). Nu har jag i alla fall unnat mig ett glas vin och choklad.

Låter kämpigt höredu! Får du den hjälp du behöver av din man?

Vi har precis varit på bio, såg Fish Tank. Den har fått genombra betyg överallt men jag tyckte den var ok. En typisk engelsk film

Jobbigt med Sam, helt plötsligt känns Rasmus trots som ingenting! Men de beror väl på att vi har låst ytterdörr och köksskåp ;) Kattmat går han dock runt och äter hela dagarna!

Här har vi bytt kläder 4 ggr på 3 timmar. Nu är alla plagg i tvätten så imorgon bitti blir det tvätta för fulla muggar och tack gode gud för torktumlare :bow:
3 vanliga spyor som avslutades med en kaskadis :( och jag har inte ätit något nytt idag så de kan inte vara något hon reagerar på i min mjölk.

Ja sambon är ju hemma på dagarna så han har varit med sam hela eftermiddagen. Under tiden ammade jag två gånger, bytte blöja, städade sovrummet, rensade ut alla isaacs 56or och packade upp alla 62or, lillklumpen börjar bli stor! Jag tar 5-6 morgnar i veckan, sambon går upp vid 11 nnär han jobbet. Sen har jag 6-7 läggningar i veckan. Men som sagt, han är ju hemma på dagarna. Jag borde försöka börja rrida igen känner jag...

Jovbbigt med alla spyor, har hon också reflux tror du?

Jag har precis skypat med min mamma och pratat av mig det var skönt. Hpn påstår att jag var lika driftig som sam i den åldern och att hon minns den som den jobbigaste tiden i hennes liv. det känns bra på ett sätt, det ksn ju bara bli bättre :) Juul brukar ju säga att man gör det allra viktigaste arbetet innan de är 4, så det är väl bara att hålla ut.

Isaac är så söt, han har börjat följa med blicken lite å och då och försöker le haha. det går inte så jättebra men man ser verkligwn att han vill. nu har han skitit som en hel karl här i mitt knä, dags för ny blöja,

Uff ja, det är ingen lek med tvåårstrots... Jag väntar spänt på hur William kommer reagera (trots också antar jag). Igår när jag visade magen för honom så tog han tag i min mage (höll mig om magens sidor), försökte dra den mot sig och sa pom ut nu bebisen! Ja, här längtar vi verkligen, men det är ju så segt att vänta...

Igår när jag var hos syrran blev jag ändå mer nervös inför bilfärden till förlossningen. Hon berättade att hennes andra hade tittat ut på 3 timmar räknat från första värk-känningen. Fast det kändes ändå ganska bra att veta att det KAN bli så, så man kanske ska börja göra sig redo direkt om man känner allt för kraftiga värkar direkt. I såna här situationer saknar jag min mamma. Det hade varit väldigt intressant att veta hur hennes förlossningar varit, fast de bör ju inte ha varit allt för hemskt eftersom hon fick 4 barn.

Det spys en hel del i Norphemmet med. Skulle Norpan själv få bestämma så skulle han snutta-spy-snutta-spy dagarna i ända. Vi har fått börja reglera det där. Det räcker när han är proppmätt liksom.

Som tur är sover han en hel del. Men ligger gärna o kväljer sig och spyr i sömnen om han fått för mycket mat. Tror jag iallafall att det är därför.

Jag är fortfarande trött som en överkörd skördetröska. Kan inte slappna av och sova på dagarna när Norpisen sover. Bara på nätterna. Hjälper inte att min sambo sitter med honom. Jag kan inte sova för det. I natt har jag iallafall sovit hyfsat.

De senaste två kvällarna har jag haft vidriga eftervärkar. Knappt kunnat stå på benen. Men det verkar ha gjort nytta. Knappt något blod alls i bindan nu på förmiddagen. Istället för matskedsvis med svartvinbärsgele-liknande klägg.

Nu längtar man allt efter ett eget hus med tvättmaskin inomhus. Istället för att behöva gå ut och ner i en källare som vi har här. Dessutom så är det så rått där nere och trots luftavfuktare så torkar tvätten inte på en natt.:mad:

Här myser Norppappan med sitt lilla Norpbarn
DSC00788.jpg

så mysigt det ser ut! :love:

jag tyckte också det var skitsvårt att sova på dagen, tror det hände en enda gång när sam var liten. grymma eftervärkar hade jag denna gången också, inte alls skönt! kan tänka mig att det är jobbigt medt tvättstuga i källaren!

chlo, snart är det din tur! jag tror inte du kommer föda i bilen, men vänta inte hemma för länge....

ni har väl nån genväg till kalmar? (antog bara att det är dit du ska ;)) för ni kör väl inte Pårydvägen in eller?

Tänk på att jag är nyinflyttad i dessa skogarna så skratta inte om det är tokfel:D

Måste vara så, det är mer än överskottet mat som kommer upp! Plocka fram stl.62 redan!! Jag har precis börjat städa undan de små 50-plaggen. Hon drunknar i 56 bodysarna ;)

Chlo Med Rasmus kom värkarna starkt 1 timme efter vattnet gått och kom med 3 min mellanrum, med Tilde kände jag att livmodern började jobba 40 minuter efter att vattnet gått men de kom starkt och regelbundet efter ca 1½ timme. Från vattenavgång var Rasmus ute på 3 timmar och Tilde 2 timmar och 40 min!

A-K.Eng jag hade oxå eftervärkar men de försvann med panodil. i natt har jag sovit skitdåligt, maken tog tillbaka sin plats i sängen :mad: Rasmus skippar tydligen middagsluren idag så de blir ingen sova för mig, men ska härja lite med honom nu så kanske han vill krypa ner i min säng sen och vila *hoppas hoppas*

Jobbigt att Sam hittar på så mycket hyss när du ammar. Men de är ju ganska smarta de små liven, de vet precis när man inte kan resa sig och gå efter (typ när man ammar eller sitter på toa :cool:) Det går ju inte riktigt att jämföra men våra hundar (3st) har blivit riktigt dryga sen vi fick barn. Ändå får de samma motion och träning som tidigare, och vi försöker låta dem vara med så mycket som möjligt. De vill bara ha uppmärksamhet precis hela tiden...

Plocka fram kläder i storlek 62??:eek: Vilja kan fortfarande ha 50/56 men vi behöver inte vika upp ärmar och ben längre...och hon är ändå en vecka äldre än Isaac.

Jerseyko: jobbigt med så mycket kräk. Hos oss kommer det på andra hållet istället. Hon kan låta bli att bajsa på 1-2 dagar och sen när det kommer går det igenom allt! Håller med om att tvättmaskin och torktumlare är guld värt!

A-K: jobbigt att inte kunna sova på dagen. Jag hade svårt med det innan också men nu somnar jag på två min för jag är så trött. Hos oss går vi inte upp förrän vid 12, för Vilja vill fortfarande inte sova på natten.

Igår red jag första gången sen snittet (4,5 veckor sen). Och det var underbart :love: Jag har faktiskt inte så mycket träningsvärk idag som jag trodde jag skulle ha.

Är det någon mer än jag som börjar bli sugna på att jobba igen? Kanske inte heltid, men en eller två dagar i veckan för att träffa lite folk. Man blir så isolerad hemma. Nu när det är så himla kallt vill man inte ta ut lillskruttan mer än man måste heller.

//Zats

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka