Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja, det lät lite mycket med 10 minuter. Fast man får ju ringa och resonera med dem på förlossningen. Jag antar att de plockar upp ens journal o kollar hur det såg ut sist + att de räknar in restiden när de rekommenderar en att komma dit.

Ja, en dag över tiden för dig... Det borde ju sätta igång när som nu!!! Heja på nu bebisen! :bump:

Namn är verkligen supersvårt! Det fattas bara att man tycker att man kommit på ett perfekt och ovanligt namn, sen när barnet börjar skolan är det visst 3 st till i klassen som heter samma namn.

Vindvissla:
Shit, var det 4 min emellan direkt :eek:! Då skulle jag nog bli nojjig när BM sagt som hon gjorde (fast jag tycker att det borde gå några timmar innan bebben tittar ut även om det är kort mellan värkarna direkt). Men det finns ju alla varianter på förlossningar...

Åååååh, jag vill också ha mitt gjort! NU!

Jo man får ringa och stämma av. Jag är lite stressad över att få hit hon som ska ta hand om sonen, det är mannens lillasyster så jag hoppas hon "förstår allvaret! KÄnns viktigt för att kunna koppla av.

Jag tycker det hade varit roligt med en "vanlig" förlossning den här gången. Sist satte det igång av en överbördsundersökning, skulle vara roligt om det kommer igång av sig själv den här gången!

Oj 10 min mellan är lite skillnad ja. På vårt BB säger de 2 värkar per 10 minuter vid andra barnet tror jag.

Då hade Tilde kommit i bilden :D

Min kompis fick en Victor i natt :bump: Tror de blir en riktigt ponny-unge av honom (ni vet en sån som är envisare än ponnyn som drar ner huvudet och bockar och bråkar...)

Först låg han i säte, vid vändningen sen hade han vänt på sig. Sen gick hon 2 veckor över tiden och blev igångsatt, fast hon hade värkar och öppen 10 cm ville han inte komma ner (fullt rörlig) så hon snittades igår kväll.

Idag är makens första arbetsdag. Rasmus är hos sin dagmamma, åh vad lycklig han blev när han blev lämnad idag :love: Sen var jag och Tilde till BVC. 3555 gram väger hon nu (Vägde 3225 gram för 1½ vecka sen)
Nu laddar jag med massa pasta sen ska jag åka och handla. Är bra seg. Rasmus kom in till oss i natt + att Tilde totalt kräktes ner hela mig och sängen vid 4 *zzz* Bara att gå upp och packa ner henne i bärsjalen så somnade hon om.
Sen sov vi till 8:30 :o Min plan var att vara klar kl 9 med allt och gå en promenad men det blev inte så.

Ja, det är en fördel om det funkar med barnvakten, men det löser sig säkert. Själv planerar vi ringa hit svärmor. Men jag som är "kontrollfreak" angående min son funderar på att skriva en lång komihåglista till henne. Sonen ska ju ha medicin 2 ggr/dag, vällingen äts kall osv. Dessutom åker hon på att mata och vattna hästarna också. Pust, det är tur jag har dem på lösdrift så hon slipper in och utsläpp i alla fall! Jag vet att hon klarar allt detta galant (hon har ju varit barnvakt många gånger förrut), men jag kan inte låta bli att bli lite nojjig för att något skulle missas. Så fort jag och bebis fått komma in på rummet på BB tänker jag skicka hem maken (fast det har hänt tidigare att han glömt bort någon fodring till hästarna)! Det är ju lustigt att man ska tro att man fixar allt bäst själv :angel:!!!

Jerseyko: Ja, det var en envis liten Victor din kompis fått! Kul för er att ha så pass jämngamla barn! :laugh:

Åh vi hade också kräkkalas inatt, en jättemjölksjö! Skönt iofs med nya lakan men kanske inte klockan 4 på natten :D

Chlo, de blev inte tätare förrän efter 6 timmar... och det tog ändå 15 timmar från start till slut. Jag blev ju svept så det var säkert därför det startade så drastiskt. Gick det snabbt för dig förra gången då? 40 minuter är ju inte så våldsamt långt tycker man...

ja ville ju vänta tills det var mindre än 5 minuter mellan värkarna, men andreas tvingade iväg oss när jag hade 10-13 mellan varje. å då var ja öppen 4 cm när vi kom in.... :grin:

å vi har haft bajskalas vi....
"stånk, stön, grymt, stön, stön, stånk osvosvosvosv" i typ 40 minuter. sen blev det smygfis, KABOOM, smygfis - mysig arom. bara att pallra sig upp å byta blöja det.

å ja HATAR verkligen å va upp på nätterna och hon är så billig när hon inte sover, så ni anar inte!!!!!! har god lust å lägga ut henne i snön till vargarna när hon håller mig vaken. :mad:
flaskmatningens baksida - kan inte bara dra ungen till sig å somna om.

men sen som vi på soffan i 1 timme, så nu är jag glad och pigg och kärleksfull mot mitt barn igen. :angel:

tänkte härmdan att det vore skoj å ha en "Vinter 09-10 mammor-träff" men som undra ja på hur i hela friden det skulle gå till.
en på irland, en i australien, en i Göteborg, en i Värmland å minst 2 norröver!
småland, stockholm, malmö, växjö.
tror inte vi är från samma ställe nån av oss, så nån buketräff lär det nog inte bli!

:p

Nä, det blir svårt med buketräff. Fast jag har alltid velat se Irland!

kl

Ni som fått era små sötisar, hur betedde de sig i magen strax innan värkarna drog igång? Va dom lugna eller galna?

haha ja vi kan ju ha en buketräff här :bump: jag har ett stort hus! vad roligt med 15 ungar i samma ålder i samma hus i en vecka!

jag ska nog kanske till göteborg/skövdetrakten i sommar, det är ju lite närmre.

flaskmatningens baksida

Lägg henne på sida och lägg flaskan på en fluffig mjuk kudde som du trycker till så flaskan ligger still :idea:

Cilla skrev:
tänkte härmdan att det vore skoj å ha en "Vinter 09-10 mammor-träff" men som undra ja på hur i hela friden det skulle gå till.
De skulle verkligen vara super kul!

black_darling skrev:
Ni som fått era små sötisar, hur betedde de sig i magen strax innan värkarna drog igång? Va dom lugna eller galna?
Precis som vanligt, har inte märkt något alls på dom att de vart på gång. Rasmus sparka t.om. under krystvärkarna och jag frågade BM "Han kryper väl inte in igen nu" :angel:

haha ja vi kan ju ha en buketräff här :bump: jag har ett stort hus! vad roligt med 15 ungar i samma ålder i samma hus i en vecka!

jag ska nog kanske till göteborg/skövdetrakten i sommar, det är ju lite närmre.

Skövde är ju typ 3 mil från mig ju! :)

Min skrutt har vänt på dygnet.. Sover hela förmiddagarna, vaken en stund mitt på dan och sover hela eftermiddan och kvällen. Vid elva vaknar hon, sen sover hon kortare stunder under natten. Skitkul att vara vaken halva nätterna när man har 2 ungar till. Kan ju inte lägga mig å sova på dan när hon sover direkt.

phpkq2v0f.jpg

Töser ska alltid vara så besvärliga :D

Min morfar bor i Skövde och han fyller 80 till sommaren. Antagligen kommer de ha festen där uppe någonstans, det är inte bestämt än. Men om det blir så så meddelar jag er så får alla bukisar komma dit :bump:

Mm, måste bero på att hon är tjej, kan inte komma ihåg att grabbarna va såna.. :D

Gick det snabbt för dig förra gången då? 40 minuter är ju inte så våldsamt långt tycker man...

Nä, det vill jag egentligen inte påstå. 20 timmar från att jag kände första värken. Det var mer på slutet som gick betydligt fortare än normalt enligt min bm. Så det är säkert ingen fara att inte hinna in, det är bara jag som är nojjig ;).

Jag kan ju bara svara för hur det var med William än så länge: Han började trycka med sina ben uppåt några dagar innan. Det var som att han tog spjärn och tryckte sig själv neråt. När värkarna satte igång förstärktes detta och det var som att han tryckte sig neråt för allt han var värd!

Sötnosar.

Alice satt klistrad och tyckte det var jättespännande. Speciellt kul var studmattan, får väl införskaffa en till henne....

KL

BF+2-ingen bebis :crazy:

Är däremot tröttare än vanligt, både igår och idag. Späs dessutom på av att sonen bestämt sig för att jag som mamma är ännu dassigare än vanligt och pappa är ännu bättre än vanligt (han är pappas pojke, när maken är hemma får jag inte ens gå med sonen på toa) vilket resulterar att han sätter sig EMOT allt jag vill. Det inkluderar gå in genom porten här hemma, ta av skorna när man kommer hem, gå till dagis, borsta tänderna osv osv. Med pappa går det däremot bra, men han är ju på jobbet på dagarn.

Pust.

håll ut, håll i å när gubben kommer hem - håll om, så känns det bättre. ;)

Vv:
nära skövde....
råkar inte vara typ Arvika va? :angel:

J:
åh, skulle gärna gjort så med kudden och flaskan om det inte var för att hälfen kommer upp tillbaka om hon är minsta halvsittande när hon äter + rapar efteråt! (och emellan... :grin: )

å nu börjar det på att bli riktigt skoj att vara mamma, hon har börjat prata tillbaka när jag pratar med henne! och igår satt hon och intensivkolla på sitt spelande lamm, det har hon inte heller gjort förut! försökte stppa den i munnen åxå, fick det på kort, hur söt som helst!
grönsaken börjar bli en människa. :love:

Sam blev en riktigt snygging med nya frillan! Och vad roligt de ser ut på studsmattan vilken balans! Isaac ser ut att bli lika härdad som Tilde ;) Det senaste Rasmus börjat med är att säga att bebisen är söt och så slickar han henne i ansiket :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka