Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Det här med att spricka. Jag har ännu inte riktigt fattat om jag sprack mycket, djupt, litet eller bara ytligt. En läkare blev iallafall inkallad för att kolla att inte ringmuskeln var trasig och det var den inte. Och inte känndes det så väldans heller när man klämde ut huvudet som jag trodde att det skulle göra. Det spännde väl lite i skinnet. Kanske hade det med att göra att jag inte var rädd för smärtan utan bara körde på efter BMs instruktioner.

Och så har jag skitit lite för första gången på fyra dagar. Gött.

om du begärde att få en kpia på förlossningsjournalen, så står det hur mycket du sprack där.

jag sprack grad 2 och kände inte att det sprack alls, men syddes med minst 5 stygn, både invändigt och utvändigt.....
klia som fan när det läkte och att torka sig bestod mest bara av dutta med papper. :grin:
sista stygnet försvann nån månad efter!

på mina papper stod det inget om några grader, bara att det blev 3 yttre och ett par invändigt.

ang det där med att skita, jag behövde det redan samma morgon (Även att jag inte ätit nåt sen gången innan) , och jag satt där inne skit (:p)länge. Var väldigt nervös, men min kropp skötte det mystiskt själv. Plötsligt fick jag som en hulkning man får när man kräks, sådär att magen sögs in, om ni fattar. det hände ett par gånger på raken och hela maginnehållet flög ut, behövde inte ta i nåt!

Hög äckelfaktor på detta inlägget, men det SKITER jag i! :p

mamma mia, buke slår allt! :D
otroligt att något så äckligt kan vara underhållande:rofl:

Usch jag kände exakt var jag sprack, sprickan vid urinröret... därför själva utdrivandet blev så smärtsamt för det riktigt brändes!
Och jag var tvärtom, mkt rädd för smärtan, så det hjälpte ju inte till precis. Har otroligt låg smärttröskel, så är väldigt nöjd med att jag ändå fixade det hela :D
Och min förlossning gick ändå fort, krystarbetet tog kanske en kvart!

Jag hade oxå ont som tusan i tuttarna och de blev ju inte bättre av att Tilde käka sönder båda bröstvårtorna! Köpte bröstsalva på apoteket, guldvärt läkte snabbt.
Jag handmjölkar ut dom första dropparna för att utdrivningen inte ska göra lika ont.

Och min härliga 2 åring som ska öppna, hälla ut, smaka och lukta på allt hällde nyss ut allt glidmedel på vardagsrumsbordet!! Jag ammar så det är pappas ansvar nu att ha koll på honom, han satt vid datorn med hörlurar och kolla på film :grin:

äh ni får väl härdas tills era ungar kommer i kissochbajsåldern! :D

Jag tror jag ringde till förlossningen och bm efter 2 veckor och undrade om jag skulle ha så här ont....:( Tog 3 månader innan jag kände mig ok. Jag sprack längs blygläpparna och upp i slidan, inte bakåt. När jag hört om "sprickhistorier" så verkar de som spruckit bakåt analen klarat sig bättre, men jag kanske har ett skevt statistikmaterial.

Har fått ont i ryggen, typiskt nu när jag ska vara lite ledig och slappa:mad:

Det stod inte i vardagsrummet från början, utan Rasmus hittade det och öppnade och kom sen och hällde ut allt på bordet! Så nu är det väl bara att sätta lås på skåpen annars blir det väl som i reklamen med ungen som kör runt med en dildo på golvet och leker att det är en bil :rofl:

Förresten tror jag han saknar sin dagmamma, han ska ju dit imorgon igen då maken börjar jobba. Har nattat om honom x-antal gånger idag. Då har han kommit utknatandes med sin lilla resväska och sagt "Nu är Rasmus vaken! Åka till Lilian!"

Här är en till som hade Viktor som namn om Ella skulle bli en pojk :D

Mina bajs/krystmuskler var helt utmattade i nästan 5 dagar efteråt så bajskorven fick snällt vänta :D

Jag upplevde själv att jag sprack jättemycket sist. Jag tyckte barnmorskan höll på hur länge som helst med att sy mig efter förlossningen. Men det var mest "finlir" eller hur hon nu uttryckte sig. I journalen står det i alla fall att jag fick ett flertal inre stygn och 4 yttre. Sprack visst lite vid klitoris (fast det har bara gjort mig känsligare så det gör inget :D) och i hela mellangården, men jag har inte haft några som helst besvär av stygn eller så. Jo förresten, jag har ju nämnt innan att det var ett helvete att göra nr 2 i en månads tid efterråt eftersom jag sprack upp lite igen varje gång. Mitt knep inför att göra nr 2 var att bli så pass nödig så kroppen gjorde jobbet själv, då slapp man ta i och vara rädd för att hela innandömet trillar ut (det känns ju så i alla fall)!

Jahåpp, för övrigt har jag 11 dagar kvar till BF. Var magsjuk igår kväll (dålig i magen o kräktes som en gris en gång) och idag är jag fortfarande lite dålig i magen. Man får ju hoppas att man slipper vara magsjuk när man ska föda i alla fall! Annars tycker jag den är rättså lugn magen (bebisen). Man går ju bara och väntar och väntar och väntar!!!!

Jag frågade förresten BM på mödravården när jag bör åka in till förlossningen nu när det är andra gången och det var en jädrans tur att jag frågade för hennes svar var att jag ska absolut ringa dem och se om de tycker jag ska komma när jag har 10 minuter mellan värkarna. 10 minuter :eek:... det är ju hur mycket som helst!!!! Sen skulle jag gärna påpeka också att det gick ganska fort på slutet sist jag födde. Som sagt, vilken tur att jag frågade, annars hade jag nog suttit här hemma och funderat på att ringa när det kanske var 5 minuter emellan värkarna. Om det går vill man ju inte riskera att inte hinna in. Har ju i alla fall 40 minuters bilfärd till sjukhuset om väglaget är bra. Som sagt, det är ju min stora skräck att inte hinna in!

Oj 10 min mellan är lite skillnad ja. På vårt BB säger de 2 värkar per 10 minuter vid andra barnet tror jag.

KL

BF+1 idag och inte en enda unge i syne :mad:.

Victor antecknas även på vår lista! Fint! Vi har även:
Simon
Isak (som flera av er andra här)
Gustav
Philip
Oliver
Axel

Och några flera som jag inte minns. Men alla jag tycker är bra är så himla vanliga. Sonen har däremot ett ovanligt namn som jag älskar.

Spännande med bara 11 dagar kvar! Jag hade aldrig tio minuter mellan denna gången, det började direkt med 4 minuter...

Oj 10 min mellan är lite skillnad ja. På vårt BB säger de 2 värkar per 10 minuter vid andra barnet tror jag.

KL

BF+1 idag och inte en enda unge i syne :mad:.

Victor antecknas även på vår lista! Fint! Vi har även:
Simon
Isak (som flera av er andra här)
Gustav
Philip
Oliver
Axel

Och några flera som jag inte minns. Men alla jag tycker är bra är så himla vanliga. Sonen har däremot ett ovanligt namn som jag älskar.

Hoppas det sätter igång snart för dig! H¨ller med om att många fina namn är supervanliga, lite tråkigt men å andra sidan spelar det egentligen ingen roll.

Jag tycker inte heller det spelar så stor roll, men maken har mer hängt upp sig på det. Å´andra sidan kommer han inte med några egna förslag heller...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka