Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

åh vad roligt! Hoppas alla mår bra!! Grattis AKÅ!!

Jag är hemma första dagen idag. Lämnat sonen på dagis, sovit, ätit och nu ska jag försöka ta mig i kragen och duscha. Hemskt vad man blir SLÖ på en gång!!:grin:

*KL*

Grattis till alla bebisarna!!! :banana::banana:
Det var så länge sedan jag var in här, så ingen nämnd ingen glömd...

Men det kan du väl få vara värd nu, att vara lite slö... Du har väl BF i morgon (har jag för mig att jag såg när jag spanade in listan för en stund sen)?

Nu är vi inte så många kvar som går och väntar på våra bebisar! Det har varit kul att följas åt genom graviditeten och det ska bli kul att följa och se alla småskruttar växa till sig! :laugh:

Nehe, nu ska jag försöka göra lite nytta och bokföra lite (William är också på dagis). Behöver också börja dona lite med bokslutet... Revisorn tyckte jag skulle passa på nu innan bebisen tittar ut (och givetvis har han rätt) men snart sitter jag väl här och skriver ett inlägg till er istället :angel:...

Skvallertant.:p

Ja, jag har en liten Norpan, 52 cm och 4080 g som ligger här o knorrar i bilbarnstolen. Det var visst väldigt skön att sova i. Jag som vill mysa o amma hela tiden, även om det känns som tusen nålar i tuttarna.

Han föddes i lördags, dagen före BF. Någon i familjen som kan passa tider iallafall.;)

Ja det anser jag vara den värsta obehagssmärtan jag känt, det var vidrigt att få kateter insatt :-/

För mig förklarades det precis som du sa, när man väl lagt bedövning så vill man köra igång. För mig handlar det ju om narkos och då ska allt vara klart innan så narkosmedlet inte hinner passera över så pass till liten i magen.

Jag fick kateter, men jag kände ingenting av den.
Anledningen på vårt sjukhus till att man bara sätter KAD på sövda/bedövade i absoluta nödfall har jag för mig är för att man inte vill perforera nåt. Jag ska ta reda på det mer noggrannt. Det är i alla fall en rent medicinsk orsak till varför man inte vill sätta KAD på sövda människor, men jag minns inte varför. Var ett tag sen jag jobbade med op-pat

Ah det anledningen ja gav var en av anledningarna som min narkosläkare angav när jag frågade efteråt, just för att det var så in i h-vette obehagligt :-/

Altså, Tuva bara sover HELA TIDEN! Är det verkligen normalt? Jag vet ju att småbarn sover mycket, men hon sover verkligen hela tiden! Hon ligger och viftar lite och ser sig omkring en stund innan hon vill ha mat, sedan somnar hon med tutten i munnen, och sover till hon vill äta nästa gång. Hon ammar regelbundet, ca var tredje timme. På dagen äter hon inte så länge, oftast högst 10 minuter, sedan somnar hon. På natten ligger hon mycket längre! Hon tar djupa klunkar, och hon kissar och bajsar ordentligt, och är nöjd. Hon skriker i stort sett aldrig.

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Tjej 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Kille 16/01/10
19/01/10 - Snovind
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

:banana::banana::banana:

5 killar, 11 tjejjer.

stort grattis till AKÅ å Micaela!

förresten, har zippizoots dotter fått något namn än?

Japp, det är fullt normalt att de sover hela tiden :).
De har ju varit med om en jäkla omställning så de måste ta igen sig och vila.
Passa på och vila du också, för även om du känner dig pigg så behöver kroppen vila eftern en sån prövning ;).

Ja, det är helt normalt!!! Säger som NIsse - ta tillfället i akt och vila du med!

Chloe Japp, BF imorgon:). Hos bm idag och trollet där inne är fortfarande rörligt. Kommer vara det hela tiden tippar jag!

Altså, Tuva bara sover HELA TIDEN! Är det verkligen normalt? Jag vet ju att småbarn sover mycket, men hon sover verkligen hela tiden! Hon ligger och viftar lite och ser sig omkring en stund innan hon vill ha mat, sedan somnar hon med tutten i munnen, och sover till hon vill äta nästa gång. Hon ammar regelbundet, ca var tredje timme. På dagen äter hon inte så länge, oftast högst 10 minuter, sedan somnar hon. På natten ligger hon mycket längre! Hon tar djupa klunkar, och hon kissar och bajsar ordentligt, och är nöjd. Hon skriker i stort sett aldrig.

låter som Matilda och hon är 8 veckor nu. orkar vara vaken MAX 1,5 timme i sträck, sen slocknar hon och sover från ca 7 på kvällen till 8 på morgonen med 2-3 matpauser.
helt normalt och njut av det!!!!!

låter helt normalt och underbart! passa på att vila somde andra säger, även att det är lätt att man tänker typ att diskmaskinen måste tömmas. och så vidare.

Grattis till alla er som fått nu, ingen nämnd - ingen glömd! :)

*kl*

Hmm på mitt papper från BM så står det att man ska ta kontakt med förlossningen om man blöder. Men vad menas med blöder, haha? Nu när jag var på toa så upptäckte jag blod på pappret, men det är inte så det droppar och det ser alldeles färskt ut.

Vet inte om det kan bero på att vi färdknäppte imorse eller om det är något annat, slemproppen? Var även hos Bm idag.

Hade tänkt avvakta och se om det går över, men vet inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Uppdateringstråd #2
  • Unghästfasoner?

Omröstningar

Tillbaka