Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hihi vad gulligt med benen! Gud vad skönt att amningen funkar så bra, ett problem mindre liksom :D Håller med dig, liggamma is the shit!

Vilken stil med benen! *hihihi* Skönt att amningen fungerar så bra.

Här har ni Rasmus och Tilde typ lika gamla.
phphhat09.jpg

30273242.jpg

Visst har hon lite rundare kinder än Rasmus? Hade Rasmus brunt hår när han föddes? Han är väll rätt så ljus nu? Fina är de i alla fall, dina ungar!

Vid 13-tiden fick jag svida om, och sedan fick jag sätta kateter. Ajaj, ush och fy! Det var hemskt och jag vill aldrig göra om det! Sedan gick vi in på rummet och satte venflon, det var nästan skönt i jämförelse! Dogge svidade om till sina op-kläder, och vi gick ner till operationen.

Ja det anser jag vara den värsta obehagssmärtan jag känt, det var vidrigt att få kateter insatt :-/

För mig förklarades det precis som du sa, när man väl lagt bedövning så vill man köra igång. För mig handlar det ju om narkos och då ska allt vara klart innan så narkosmedlet inte hinner passera över så pass till liten i magen.

Grattis :)

Tilde är lite mer lik mig. Och det stämmer att Rasmus blivit ljusare.

Jag tror Tildes torsk smittat mina tuttar, det kliar som tusan i bröstvårtorna :crazy:

Jag som tycker Rasmus är superlik dig, men du kanske syftade på när han var bebis?

Dom var faktiskt himla lika iaf, nu när du la upp bild på båda i samma ålder.

Torsk :-/ Fya, stackars dig ..

Ja som bebis, syns speciellt när man vet hur jag och maken såg ut vid samma ålder. Tilde är riktigt lik mig och Rasmus sin pappa. Och båda är lika varandra :)

Rasmus hade oxå torsk men då klarade jag mig. Ska till BVC på onsdag så vi får köra med vischyvatten nu och hoppas dom kan pensla henne där.

KL

Tänkte bara uppdatera med att vår lilla Melba föddes i fredags den 15/1 klockan 13.17 (beräknad: 16/1). Hon var 51 cm lång och vägde 3165 gram. Vi åkte in i fredags morse klockan 02.30 efter att jag haft värkar hela torsdagen utan att fatta det. Vid 01-tiden på fredagen kom de med 2-4 minuters mellanrum och då fattade jag vad det var och ringde förlossningen. Vi kom in vid 03-tiden och då var jag öppen 4 cm. Vid 9 var jag öppen 10 cm men hon låg fortfarande lite för långt upp. Vid 12 fick jag börja krysta ändå. Allt gick på det stora hela bra och var otroligt lätt tills mina värkar bestämde sig för att bli lite svaga. Så efter en timmes krystarbete fick vi ta hjälp av sugklockan. När den väl sattes in så tog det 7 (otroligt smärtsamma) minuter innan hon var ute. Smärtan glömde jag bort på en gång och nu är vi äntligen hemma från BB och njuter av att vara föräldrar. :love:

Grattis till lilla Melba! Vilket sött namn! Jag undrade faktiskt igår hur det hade gått för dig!

Grattis till tjejen och att det gått bra!!!

A-K har väl bf idag??

Jag har själv tippat att jag går 10 dagar över, få se hur det blir (bf på tisdag).

En sån liten goding! Kul hon låg med benen förresten!

Jerseyko: Jag tycker Tilde o Rasmus var jättelika! Först trodde jag det var Tilde båda två.

Grattis till Tuva!

Vår Moa hade ungefär den benstilen när hon plockades ut.
Läkaren/sköterskan kunde inte ge en exakt längd på henne för de gick inte räta ut henne ordentligt :D
Tårna vid öronen, undrar om det var bekvämt att ligga så :confused:;)

*kl*

Nu undrar jag var AK är för hon har inte varit här sen hon skulle in på undersökning den 14:e. Törs vi gissa att hon snusar bebis?
Hoppas allt gått bra!

Akå snusar bäbis. :D :banana:

Jag har inte hört detaljerna, men som jag fattat det så kom det en pojk i lördags. :bump:

GRATTIS AKÅ!

Åh, en liten kille bland alla tjejerna! Många grattis AKÅ till din lilla kille!!!! :bump::bump::bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka