Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

kl

Hinner kanske skriva några rader medans skruttan sover.. Inte helt lätt att hinna med nåt med en 4åring, en 1åring å en bebis.
Isabell sover och äter mest, skriker nästan aldrig utom när hon är hungrig. Inatt sov hon 23-06, då var mina bröst stenhårda..... Ajaj.

Förlossningen gick ganska smidigt, kom ju in på dan och då hade det inte hänt så mkt. Åkte hem till svärmor några timmar, fick ondare så vi kom tillbax till förlossningen vid 20.00. Vid 22.30 var jag 2 cm öppen, bm ville ge mig en sovdos. Jag tog en dusch och vi fick lite kvällsmat. Efter fikat hade jag så ont så jag grät, så vi skippade sovdosen och vid 23.30 fick jag lustgas.
1.30 får jag epidural, och 20 min senaretar bm hål på hinnorna. Då var jag öppen 5 cm. En timme senare får jag krystvärkar, krystade i 12 min innan Isabell kom ut. Det gjorde förbannat ont och jag var säker på att jag sprack helt och hållet, men det behövdes inte sys nånting.
Kom upp till bb vid 6tiden, var kvar över dagen så att jag kunde få vila ordentligt.
Allt var bra på läkarundersökningen, förutom lite glapp i höfterna så hon ska ha skena i 12 veckor.

ca 10 timmar
phpzmehm7.jpg

Nu är det dax att slänga fram tutten igen! :)

Oh, vilken liten goding :love:! Det verkar som dina sista centimetrar gick väldigt snabbt! Skönt att slippa spricka förresten! Jag tänkte att jag ska försöka lyda barnmorskan på slutet denna gången. Sist tryckte jag bara på när kroppen ville, trots att jag inte fick...

Åh vilken sötnöt! :love: Stort grattis!

Trist med glappet i höften, det är rätt störigt har jag förstått med den där skenan!

Oh, vilken liten goding :love:! Det verkar som dina sista centimetrar gick väldigt snabbt! Skönt att slippa spricka förresten! Jag tänkte att jag ska försöka lyda barnmorskan på slutet denna gången. Sist tryckte jag bara på när kroppen ville, trots att jag inte fick...

Sista 5 centimetrarna tog 1 timme. Bm trodde att det skulle ta längre tid, hon hoppades att jag skulle hinna få innan hon slutade kl 7.. Jag krystade oxå när jag kände för det, bm sa till mig att vänta på nästa värk men det gjorde så jäkla ont så jag ville bara få ut henne.. Hon hade ju handen vid kinden när hon kom ut oxå, var väl därför det gjorde så ont.

Åh vilken sötnöt! :love: Stort grattis!

Trist med glappet i höften, det är rätt störigt har jag förstått med den där skenan!

Tack!

Det funkar bättre med skenan än jag trodde, lite jobbigt att hitta bra amningsställningar men det löser sig nog. Sen får jaga ju inte bada henne hemma de 3 första veckorna, vi får åka till ortopeden 1 gång i veckan och bada där. Lite tråkigt med alla kläder bara, var tvungen att gå upp till stl 62 på en gång..

Oj så härligt söt!:love:
Kul att höra er berättelse också!

Så kom bebben tillslut!!!!:love: Det blev en liten flicka på 3650 gram 51 lång!!! Hon kom den 12 januari kl 21.41 Allt har gått jättebra! Är kvar på patienthotellet,vi åker hem i morgon,då återkommer jag med min berättelse!

Grattis!!!!
Väntar med spänning på förlossningsberättelse :bump:

KL

Massor med grattis till nya bebisarna som kommit! :bump::banana:

Urs jag hinner aldrig sitta och läsa och hänga med här i svängarna för tillfället.
Har fullt upp med att få allt att funka, men snart så kanske även jag har fått snurr på 2 barnslivet och hinner med buke lite mer!

Men återigen massa grattis tilla alla nya bebbar :)

grattis till lillan!!!!

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Dotter 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01-10
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

:banana:

KL

Grattis till alla små!!!

A-K: Då är det du och jag nästa! Fast jag har tippat ca 10 dagar över bf, så jag återkommer i slutet av månaden;).

Sista jobbdagen idag iallafall.

:eek: är det ni redan????????????
vart TAR tiden vägen??

Vad är det med bukefalos och tjej-födslar egentligen?? Höst och vinterbarnen verkar bli absolut majoritet tjejer! Kommer killarna sen i vår sommar eller? :D

Fast året 2009 började väl med väldigt många pojkar? Så det jämnar nog ut sig. ;)

jag trdde ju att jag hade kommit på varför det var så mnga tjejjer som föddes....
vi är ju tjejjer sm föder dom. (:confused::eek: hur dum får man bli???)

killen tror att det är för att vi är hästtjejjer allihopa. :p

Smart där Cilla :D

*kl*

Har nyss kommit hem efter glukosbelastningen. Det var inte gott att dricka den där saften.... Men innan hade jag värden på 4,8 och efter 2 timmar 7,2 så det är bra värden vad jag kunde läsa på internet iaf *skönt*. :banana:
Det var tur att man kunde sova, men mindre skönt att sova på en brits när man är tung,klumpig och fogarna värker...

Kan ju då avslöja att även jag kommer få en kille ;). Får jämna ut statistiken lite.

Många grattis till den lilla tjejen!!! Ja som sagt, det verkar bli många tjejer här bland vinterbebisarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka