Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Du behöver inte städa och baka och ha dig!!!! Sätt ner foten och säg som det är - du orkar inte just nu. Om det är någon som kan komma till ett ostädat hus så be dem även ta med mat eller fika. Särskilt som när ni har så tajt med jobb och lite sömn! Om du känner dig lite känslig efter förlossningen så be din sambo säga till.
Håller helt med!!!!
Jag har sagt som så att vill folk komma o besöka så får de själva leta upp var kaffebryggaren är!
Jag tänker ligga i sängen i nattlinne o morgonrock och bara dega med min lilla unge.
Min ena kusin satte besöksförbud i en vecka efter första barnets nedkomst. Det var klokt tycker jag.
Idag händer förresten inget. Inget ont nånstans, inget klägg som kommer ut i trosan. Men i em ska jag till MVC och har inte magen växt nåt sen sist så blir jag inskickat på undersökning bara för säkerhets skull. Det är nog inget att oroa sig för. Norpan har ju de senaste 6 veckorna borrat ner huvudet rejält djupt i bäckenet så det är inte konstigt att magen inte blir större.
Jo, lite kul saker har hänt. Igår fick jag inviga den nya tvättmaskinen. Har varit på hyresvärden om att vi måste ha en fungerande tvättmaskin i huset för jag kommer att behöva tvätta nu när jag ska ha en liten. Och idag så bara chop chop dök hyresvärden upp med en ny spis till oss.
Jag har invigt den genom att steka ett paket bacon till mig. Den gamla spisen gnällde jag om för tre år sen redan då det var en spricka i en platta som gjorde att botten på en av mina kastruller smälte!
Och jag har precis ätit frukost. Klockan är halv tolv.
Men ni förstår, man mååååååste gå upp klockan åtta och städa trapphuset, städa tvättstugan, stryka o vika tvätt så frukost, ja, den blev lite försenad. Nu ska jag pilla navel.