Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja, du kan då vända på det och få det att låta riktigt trevligt.:rofl:

Alltså, jag inser ju att livet kanske inte är så pest o pina just nu. Jag kanske får en kolikunge som skriker dygnet runt i tre månader och mannen o jag kommer att börja hata varandra så jag kanske ska njuta av lugnet istället.:p

KL
Klockan 15.05 födde Speciella_tina lilla Tuva!!! 3624 gram och allt har gått bra! Många grattis till dem!!!

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01-10
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

GRATTIS TILL LILLA TUVA!!!!!!!!!!

Grattis speciella_tina till tösabiten! Kom hem snart och visa oss :bump:

A.K.-Eng, ja det är en bra idé att njuta av lugnet.... jag lovar.

Grattar till Tuva!!!

A-K: Jag är hemskt duktig på att säga till andra att ta det lugnt, men mindre bra på det själv...... Så ta det lugnt och försök relaxa!:D

Jag har gått in i v 40 idag, hade rejäl förvärk igår som påminde mig om att det inte kommer vara skönt att föda den här gången heller :p

Två officiella dagar kvar på jobbet, har sen ett möte på måndag och sen ser jag lite an.

3 timmar sen barnen fick på sig pyamas, Tilde är inne på 3e ombytet! Trodde man skulle slippa en kräkbebis till :(
Ska ringa BVC i morgon och höra om de är grönt att testa nestargel. Testa aldrig de med Rasmus utan han fick ersättningen Enfamil på en gång.

nestargel- är det en annan ersättning eller? tror du att hon inte tål din mjölk?

Stort grattis till speciella_tina! hoppas allt gick bra!

KL
Vindvissla; jisses hur lyckas du få lille Isaac att gå upp så mycket i vikt? Lilla Vilja har nyss passerat sin födelsevikt igen. Äntligen! Så nu slipper vi väcka henne för mat, dvs hon får äta när hon själv blir hungrig :)

Sedan min sambo började jobba igen har jag verkligen fullt upp. Det känns som han är borta jämt eftersom han först jobbar hela natten o sen sover han hela dagen o sen åker han iväg på jobb igen :crazy:Tur han snart är ledig 4 veckor så jag oxå kan få sova lite.

A-K Eng; det är ganska jobbigt på slutet. man vill ju bara ha sin lilla bebis i famnen istället. Jag var på dåligt humör nästan hela tiden på slutet. Jag bara längtade efter att få se den lilla skrutten som gömt sig i magen, o jag ville rida o så kunna sova på magen igen. Rida kan jag fortfarande inte göra. Läkaren rekomenderade att inte rida på minst 8 veckor efter snittet. Jag är så sugen på att hoppa upp på hästen o bara ta en liten tur, men man vill ju inte riskera något med såret heller.

Jag kan känner mig ganska gnällig idag. jag är sååååå trött på alla besök. Visst är det kul och träffa folk men nu kommer det ju gäster varje dag. Så man måste städa, baka, diska o vara trevlig. Det är fortfarande släkt o vänner kvar som inte tittat på vår dotter ännu o sen börjar alla de som kom i början vill ju komma igen nu så det tar aldrig slut! Jag längtar efter en hemma kväll med BARA jag, sambon, dottern o hundarna utan några måsten alls!

//Zats

Du behöver inte städa och baka och ha dig!!!! Sätt ner foten och säg som det är - du orkar inte just nu. Om det är någon som kan komma till ett ostädat hus så be dem även ta med mat eller fika. Särskilt som när ni har så tajt med jobb och lite sömn! Om du känner dig lite känslig efter förlossningen så be din sambo säga till. :devil:

usch va jobbigt med så mycket besök...
vi slapp allt det där, folk hade jättemycket respekt för vår lugn och ro när vi kom från sjukhuset, så vi fick ringa hem folk istället när vi ville träffa dom.

Grattis tina till Tuva! en tjej till.... :banana:

Jerseyko:
va säger BVC om kräkningarna då? (låt mig gissa, "det är heeeeeeeeeeeeeeeeelt normalt, så länge hon ökar i vikt.....!"?)
Matilda bara kräks pyttelite om hon inte fått rapa ordentligt efter mat och om hon ätit mer än hon klarar av.
är säkert det Thilde gör åxå.
på BVC förklara dom som så att magmunnen inte hller riktigt tätt och när dm ligger ner efter mat rinner lite av maten tillbaka upp i strupen och när luften sen letar sig ut, så följer maten med upp!

se det från den ljusa sidan, du har redigt med mat kvinna! :rofl:

nestargel- är det en annan ersättning eller? tror du att hon inte tål din mjölk?

Nej man blandar det i ersättningen eller ger på sked innan amningen så lägger sig det som ett lock i magen så de inte kommer upp lika enkelt.

Jag har inte pratat med bvc än, men vet nog mer än dom om kräkningar för Rasmus hade reflux (omogen magmun) och slutade inte kräkas först vid 1 år ungefär. Maken har oxå reflux och äter medicin dagligen. Min farbror har opererat sin magmun för nått år sen och farmor äter oxå medicin. Reflux är dessutom ärftligt!

Gott om mat har jag, och tryck är de stackarn blir ju dränkt om det går länge mellan matningarna och när jag duschar rinner de lika mkt mjölk ur tuttarna som vatten ur kranen ;) Har ju pump men har inte velat pumpa just av den anledningen. Nu har jag bara 200 ml i frysen men vill pumpa ut ett lager så maken kan mata om jag åker iväg.

Du behöver inte städa och baka och ha dig!!!! Sätt ner foten och säg som det är - du orkar inte just nu. Om det är någon som kan komma till ett ostädat hus så be dem även ta med mat eller fika. Särskilt som när ni har så tajt med jobb och lite sömn! Om du känner dig lite känslig efter förlossningen så be din sambo säga till. :devil:

Håller helt med!!!!

Jag har sagt som så att vill folk komma o besöka så får de själva leta upp var kaffebryggaren är!:D

Jag tänker ligga i sängen i nattlinne o morgonrock och bara dega med min lilla unge.

Min ena kusin satte besöksförbud i en vecka efter första barnets nedkomst. Det var klokt tycker jag.

Idag händer förresten inget. Inget ont nånstans, inget klägg som kommer ut i trosan. Men i em ska jag till MVC och har inte magen växt nåt sen sist så blir jag inskickat på undersökning bara för säkerhets skull. Det är nog inget att oroa sig för. Norpan har ju de senaste 6 veckorna borrat ner huvudet rejält djupt i bäckenet så det är inte konstigt att magen inte blir större.

Jo, lite kul saker har hänt. Igår fick jag inviga den nya tvättmaskinen. Har varit på hyresvärden om att vi måste ha en fungerande tvättmaskin i huset för jag kommer att behöva tvätta nu när jag ska ha en liten. Och idag så bara chop chop dök hyresvärden upp med en ny spis till oss. :eek: Jag har invigt den genom att steka ett paket bacon till mig. Den gamla spisen gnällde jag om för tre år sen redan då det var en spricka i en platta som gjorde att botten på en av mina kastruller smälte!

Och jag har precis ätit frukost. Klockan är halv tolv. :D Men ni förstår, man mååååååste gå upp klockan åtta och städa trapphuset, städa tvättstugan, stryka o vika tvätt så frukost, ja, den blev lite försenad. Nu ska jag pilla navel.

Senast ändrad:

Åh, fifan, då lär jag få en kräkbebis!:eek:

Jag har inte konstaterad reflux eftersom jag inte gick vidare med undersökningar utan när jag blivit besvärsfri så såg vi till att göra mig gravid istället.;) Men jag är övertygad om att så är fallet. Var lite orolig inför graviditeten, när magsyran trängde upp så retades ju mina luftrör så till den milda grad att jag hostade tills jag spydde. Men det har jag inte märkt av något nu. Bara halsbränna som är mer normalt symptom.
Sen så har jag en probiotisk yoghurt jag tillreder själv att ta till när magen krånglar. Den kommer jag att ge Norpan om det visar sig att hon/han blir ett kolikbarn. Dundermedusin för alla magar!

Hostar å spyr gör maken, han kunde inte äta frukost förut innan han fick sån halsbränna att han fick åka till akuten å fich medicin.

Förstå hur jag hade det då! Rasmus kräktes och maken kräktes ;)

Ja guuuud ja! Lider med dig.:D

Min mage har förresten satt lite bättre fart. Jag går o skiter oftare. I o f s brukade jag innan grav gå på toa flera ggr per dag men nu så är det återigen flera besök per dag. Och nyss så var konsistenten lite lösare. Är det tarmen som börjar tömma sig inför en snart kommande förlossning tro?;)

Något mer ni vill veta om mina kroppsfunktioner? :p

Äh, det lär dröja minst en vecka till. Mammas granne som jobbar på förlossningen sa på en fest i höstas att det var ju synd att jag hade BF när hon var i Thailand på semester. Norpan måste ha snappat upp det och tänker vänta till nästnästa vecka då hon är hemma igen. Tror jag.

Senast ändrad:

Kroppen är skum, och den vet så mkt mer än man själv vet ;)

Min mage betedde sig oxå sådär. Vakna t.om mitt i natten och behövde gå på toa! Sen dagen innan Tilde föddes behövde jag inte gå på toa alls, och kunde äta hur mkt som helst och var hungrig hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka