Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*knapplån*

var hos barnmorskan idag, är i vecka 34 (33+0). Allt var bara bra, fundusmått 31 cm. Hjärtljud 140. Bra järnvärde och blodsocker.. Ligger med huvudet neråt, ej fixerad, och rumpan uppåt åt höger. Min mage kommer bli helt skev.. :rofl:

nu är det 48 dagar kvar :) börjar dra ihop sig! :love:

Min ligger med rumpestumpen åt vänster, och ja, min mage ser helt missbildad ut ibland. Fast Norpisen är fixerad och har varit så i många veckor nu och det känns.

Själv så har jag 6 dagar till bäst föredatumet går ut. Men om det blir som min mormor "sett", (eller drömt gissar jag på), så får jag en liten Astrid Lovisa på fredag, om 4 dagar. Inte omöjligt visserligen, BM har ju sagt att jag blir inskickad till sjukhuset för undersökning om magen på torsdag inte visat sig växt något. Så vem vet, mormors synska förmågor sträcker sig till min Norpan.;)

Åh ska Astrid vara tilltalsnamnet? Det hade jag faktiskt som förslag om det hade blivit en flicka, så himla sött.

Nu får ni sätta igång och föda lite barn här tycker jag, det börjar bli lite dåligt drag här haha.

Håller med dig vindvissla, nu får ni ju sätta igång och föda!
Det sprutade ju ut ungar här ett tag, men nu verkar det ha lugnat sig :p.

Nä, Vendela har jag sagt att den ska heta om det blir en med inbyggd pissoar. Det var bara i mormors dröm den hette Astrid. Fast jag tycker faktiskt att det var fint.

Ja, jag skulle nog kunna tänka mig att klämma ut Norpan nu men det verkar nog vara så att jag är som ena gammel märr, kniper när det är kallt. Fast det har ju blivit rena sommarvärmen idag. Bara 6- ute och vi har t o m fått upp temperaturen här inne till hela 20 grader!!!!!:eek: Lite konstigt efter att ha haft 16-18 grader inomhus ett bra tag. Men fårskinnstofflor och underställ är bra skit.

Något som jag inte gillar med min graviditet är att halsbrännan nog frätt lite i halsen. Har börjat dricka lite bikarbonat mot det nu för när jag dricker te t ex så gör det ont i halsen. Inte bra alls. Får kanske knata bort till apoteket imorgon och se om de har något för dräktiga med halsbränna. Behöver något som är bättre.

Du får allt ta och ta ett snack med Norpan om det.

Mannen bad Norpan igårkväll att han skulle slippa gå till jobbet imorse halv sex efter att ha haft tre veckors vinterledighet. Men lyssnar vi på det örat? Näh! Det börjar redan i magen. Envis som synden.

Gaviscon är :love: Jag drack tre stora flaskor (det ska vara den flytande, sjukt äcklig men man vänjer sig) under denna graviditeten...

Nu när du säger det så kommer jag ihåg att min kusin drack det under sin graviditet. Ska testa.

Alltså, jag känner mig som att jag ser ut som en babianröv där nere när jag är uppe och går. Allt trycker liksom ner och det känns som att hela underlivet har svullnat och hänger ner och sladdrar. Jag känner mig attraktiv. *not*

Mannen har blivit upplyst på jobbet idag om det här med färdknäpp. Han sägar att han gör som vanligt, kör den mellan tårna på mig.:cool: Damerna på jobbet tyckte att han skulle googla på samlag, men det trodde inte han att det var någon som skrev om på internet.:cool: Det är humor det...

Jag levde på tuggtabletter mot halsbränna under graviditeten.

Lovisa var f ö ett av de namn vi hade på vår lista till Ellen. :laugh:

Gaviscon funkar riktigt bra, men det är så j-a äckligt rent ut sagt! Hela jag ryser när jag tar det *spy*. Men det funkar bra, så vad gör man inte:crazy:

Hellre det än halsbrännan from hell. Fast värst är anissmaken, den är verkligen för jävlig. Mintsmaken smakar i alla fall som flytande tandkräm...

Håller med: Gaviscon för halsbränna, smakar sunk men är helt underbar mot brännan i halsen.

/ En till som hade halsbränna från helvettet under graviditeten!!

Jag fick några tuggtabletter av mamma mot halsbränna. Vet dock inte vad dom heter såhär på rak arm. Funkar kanon.

Kl

Hur vet man vad man ska packa i bb-väskan? Hur många ombyten till bebis behövs det? Jag måste packa den snart innan det blir kaos här hemma (flyttar i början på februari)

Visste inte att det fanns i flera smaker? Jag kanske hade sluppit de värsta rysningarna d :grin:. Men absolut - hellre smaken än halsbränna.

nu är även jag världens lyckligaste mamma! zaida föddes i lördags:love:
hade en typisk lång & utdragen förstaförlossning. men det var glömt så fort hon kommit ut! nu vill hon ha tutten igen..

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - Speciella_tina
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

grattis till lilla Zaida!!! :banana:

gå å föda bara sådär, utan förvarning... :D

Stort grattis till flickan!! :banana: hoppas vi får se en bild snart!

Min BB-väska är redan packad förutom toalettartiklar, mobil, plånbok och sånt.

Jag tycker det är bra att skriva en lista och bocka av grejerna när man lagt ner dem. Det är svårt hur mycket man ska ha med sig, men har man för lite kan ju alltid ens karl ta med lite mer nästa gång han kommer. Jag planerar att åka hem så snabbt som möjligt men har ändå lagt ner 3 ombyten till bebisen har jag för mig + pyamas och en massa mössor i olika storlekar. Två filtar och overallen bebis ska åka hem i. Jag har nog packat lite för mycket, men det är så svårt. Tittar det ut en jättebebis passar ju antagligen inte kläderna i stl 50 som jag packade ner, så jag var ju tvungen att gardera mig med nåt i 56 också. Och framförallt är det svårt att packa till en själv också. Man vet ju inte vad man kommer i för kläder... Man får väl åka hem i mammakläder... Fast jag har packat 3 st vanliga toppar, en långärmad som är ganska rymlig när jag inte är gravid, jeans och mysbyxor (om jag inte kommer i jeansen). Näsdropparna ligger redan och väntar på mig i väskan också! Nu på slutet är jag inte annat än täppt i näsan, så det vågar jag inte riskera att åka till förlossningen utan näsdroppar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka