Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Kl

Hur vet man vad man ska packa i bb-väskan? Hur många ombyten till bebis behövs det? Jag måste packa den snart innan det blir kaos här hemma (flyttar i början på februari)

Vet inte hur det är där du ska föda. Men på Ackis så finns de "kläder" åt både mamma och bebis.

Jag använde sjukhusets rock, nättrosor och gigantiska bindor när jag var på BB. Kändes bättre å bloda ner deras grejjer än mitt eget ;)

Jag hade 1 ombyte av body, byxa och pyamas. Ett i stl.50 och ett i stl.56

Hur vet man vad man ska packa i bb-väskan?

har sagt det förr å säger det igen, schampoo, smink å dushcreme!!!!:banana:

ja hade med 3 ombyten i 50 och 3 i 56 till Matilda, men då skulle vi stanna 3 dagar efter åxå. å verallen å en massa goa filtar åxå. en tjock mössa och en tunn.

å vi har vart på BVC idag! 5025 gram å 58 ( :eek: ) lång! fortsätter hon å dra på längden på detta sättet kommer hon bli en flaggstång!
hade läkarundersökning åxå å det sista läkaren gjorde var att "tappa" henne bakåt för att kolla reflexerna.
herreminje, va rädd hon blev och va hon grät å tårar bara spruta ut!!!!!!
fick på med blöja snabbt som ögat, upp och trösta och ner igen å nya tårar å på med kläderna och upp tillbaka.
underläppen har ng aldrig varit så stor på henne som då...... :crazy:

Stora damen! Stackarn som blev så rädd, du får kanske öva lite hemma med olika skrämseltekniker? ;)

Vi har också varit på koll idag, Sen förra måndagen har Isaac gått upp 800 gram!!!! Nu väger han 4880 g! Inte konstigt han bara sover och sover. :D

Sen var vi i byn och åt lunch med mina arbetskamrater (hela två stycken) och träffade på sambons exfru, som jag inte pratat med sen i maj eftersom dottern fick spel. Lite småjobbigt när hon kom fram och gratulerade, jag vet ju nu hur falsk hon är...

Annat skoj som hänt är att vårt vatten varit fruset sen i fredags natt. Nu äntligen har det börjat regna och det borde töa upp så att vattnet kommer tillbaka idag. Och då måste hela huset saneras, fy fn vad skitigt här är och vi har ca 30 maskiner tvätt att köra...

Här är en till som bara äter och sover (och bajsar!!!) Tilde är vaken en sväng på förmiddagen, en på sena eftermiddagen och sen på kvällen. Men de är inte länge hon är vaken. Äter ofta, snittar nog 2½-3 timmar. Eller äter, hon blir dränkt av sin mamma maken "skäller" på mig när jag ammar för det stackars barnet hinner ju inte svälja eller andas och så blir de så fullt att hon kräks.

Och de enda jag gör är att amma och byta blöjor. Sen är maken och knycker henne på en gång. Vilket är bra för då har jag tid att leka med Rasmus, gissa om han blev lycklig när jag kröp ner i hans säng idag efter han sovit middag han låg och kramade mig i säkert 20 minuter :love:

I natt kom Rasmus in till oss kl 2, vi har för liten säng! Tilde fick ny blöja och när jag kom tillbaka låg maken i skarven och Rasmus låg tvärs över min säng med armar och ben rakt ut!! En hungrig pickandes bebis på armen så var de bara att rulla maken till kanten på hans säng sen lägga Rasmus åt rätt håll och armar och ben mindre utsträckta.
Otroligt nog vaknade ingen av dem, trodde de skulle va kört när Tilde börja pipa men Rasmus sov som en gris!

*KL*

Nu gäller det snart! Jag är uppe och äter lite frukost, efter 06.00 idag ska jag vara fastande!... Klockan 11.00 ska vi vara på sjukhuset, och ca 12.30 görs operationen. Shit, det känns helt sjukt att tänka på att vi snart är föräldrar, och att liten som bott i magen så länge snart är ute hos oss!

Åh inte många timmar kvar tills du har liten i famnen då :love:
Stort lycka till, det kommer gå kalasbra!

Spännande!! Lycka till!

Och jag tänkte helt tvärt om ;)

Iof hade jag väldigt lite avslag så vanlig binda räckte gott, men när jag kom ner på BB efter snittet så böt jag om rätt omgående till mina trosor, mjukisbrallor och linne..

Usch jag hatar sjukhuskläder, bläsch :D

;)

12.30 börjar operationen ju om allt går som det ska ( alltså att det inte kommer in några akutsnitt före ).

Så om ungefär 2½ timme om dom håller tiden :D

Mitt snitt blev förflyttat ungefär 40 min framåt eftersom det kom in akutsnitt som såklart fick gå före mitt planerade snitt .

*kl*

Idag gör jag min sista dag på jobbet. Snacka om att det känns skönt. Idag är ingen rolig dag, har sovit så j*kla dåligt om senaste dagarna så mina ögon går i kors. Jag kommer när som helst somna på stolen med någon kund i luren... :crazy:

Lycka till idag Speciella_tina!!

haha, va många sista-dagar det blev idag då!
du jobbar sista dagen, tina gör sin sista förmiddag som icke-mamma och ja slutar äntligen pumpa.
Medela freestyle säljes om nån skulle vara i behov av långtidspumpning..... ;)

tog mod till mig å gav min förlossningberättelse till min barnmorska igår näår vi var på BVC. i morse ringde hon mig å tacka så jättemycket och frågade om dom fick använda det till typ föräldrautbildning å sånt. :o ja blev jättegenerad..... fast väldigt smickrad och glad att hon tyckte den var så bra!! :banana:

å vi har fått mögel i grunden på huset. *jippie*
anticimex har varit här idag å kollat och som tur är så var det inget allvarligt, utan att det går att få bort det med kemikalier. men det är inte konstigt att det har luktat lite skumt inne hos oss då...
så nu får andreas ge sig under huset med hink å spade å gräva bort sand och lera som ligger på berget! ja tror ja ska stå utnför, peka och :rofl: åt honom. :devil:

Jag hade gärna också gått runt i flera dar i den där sjukhusrocken, det var ju så bekvämt och skönt. Men dag två fick jag se att alla andra mammor var så tjusiga och välsminkade så då fick jag väl i alla fall ta på mig ett par mysbyxor och en topp...

Och så lite knapplån:
Har varit hos BM idag (v 37+2). Magen har växt en cm till 35 cm, men den ökar inte lika mycket nu. Om man jämför med medelkurvan så har jag legat över den hela graviditeten, nu var min kurva så gott som nere på medellinjen. Hjärtljud, blodtryck och sånt var bra. Hade inte gått upp något i vikt. Nästa gång jag blir allt för överviktig ska jag nog se till att bli gravid ;). Ne, det var en dålig idé, men denna gången har jag funkat så. Bebisen tar tydligen av mina fettreserver.

Ett stort Lycka till idag Speciella_tina! Nu är det snart dags :bump:! Vi tänker på dig!

Bebisen tar tydligen av mina fettreserver.
så var det för min granne, hon gick upp 6,2 kilo & hade gått ner allt + 2 kilo efter 5 dagar.

en del har det bra..... :grin:
för ja har svårt att tro att allt kaffebröd och alla kakor har nått att göra med mina 21 kilo upp. :angel::o

så var det för min granne, hon gick upp 6,2 kilo & hade gått ner allt + 2 kilo efter 5 dagar.

en del har det bra..... :grin:
för ja har svårt att tro att allt kaffebröd och alla kakor har nått att göra med mina 21 kilo upp. :angel::o

Jag skulle gärna behålla alla mina graviditetskg men de får jag inte, trots en massa fikabröd och kakor. Jag äter varannan timme precis som Tilde.

om din kropp berättar för min kropp hur den gör för att tappa allt hull, så kan min kropp berätta för din kropp hur den gör för att behålla det, så kanske vi båda kan få kroppar som INTE är på varsin sida av viktgränserna. :D

Men där har vi skillnaden. Jag äter precis hela tiden :D Det kanske är därför jag inte lyckas bli en size 0 när jag ammar! (nu äter jag dagens tredje påse choklad-buttons som egentligen är Sams men det är ju inte nyttigt med godis... :D)

De tycker jag låter som en utmärkt lösning :)

Jag fick nyss en kaskad spya över mig *suck* och Tilde blir jätteledsen när maten kommer upp den smakar ju blä!

Förresten, ni kollar väl på tv4 sport idag kl.18:30, det är Jaktlust och Brolle är med och gästjagar :angel:

Senast ändrad:

GRATTIS TILL LILLA ZAIDA!!!!!

Här händer inte ett jävla skit.:mad: Eller jo, halsbrännan har försvunnit. Kan magen ha sjunkit lite?

I morse satt jag här i soffan och gick från att vara asgrinig till att vara helnöjd när jag började känna molande mensvärksliknande smärta i magen. Molandet varade till o från i en halvtimma. Har sedan dess lyst med sin frånvaro.

Jag sover asdåligt igen. Därav grinigheten. Sambon börjar jobba halv sex denna vecka och jag kan inte somna om efter att han åkt.:mad: Men jag lyckades visst tvinga mig i säng en timma på förmiddagen. Norpan gör sitt bästa för att göra sömnen så förfärlig som möjligt. Kommer knappt ur sängen, svårt att vända på sig.

I förmiddags vågade jag inte gå till banken i ett ärende för att det gjorde så ont under magen när jag var uppe o gick, (inte samma som mensvärksmolandet), så jag fick vackert sitta hemma o vänta tills mannen kunde göra mig sällskapt fram dit.

Om det någon som tycker att jag har otrevlig och gnällig ton så har ni rätt. Jag är en riktig pissfitta idag.:p

åh pissfitta betyder att det börjar närma sig! jag vet precis hur du känner dig! du kommer aldrig mer ha så tråkigt som du har nu, och tiden kommer aldrig gå lika sakta! heja norpan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka