Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*kl*

Var nyss hos BM. Deprimerande och inse att jag spräckte mitt mål med att gå upp MAX 16 kg, har redan gått upp 17 kg sedan v 5 :cry: men ajg får väl trösta mig emd att jag har inte gått upp som mamma gjorde (32 kg) och jag har juh faktiskt syndat en hel del.

Sf måttet var iaf 35, 138 hjärtslag.

Dock så måste jag göra en glukosbelastning *vill inte!!*. Så på torsda så måste jag dit. Dessutom måste man stanna kvar där i 2 tim, kul o ligga där under den tiden. Måste nog ta med mig mp3 spelaren och en bok. det värsta är att allt som jag inte tycker om vänder sig i magen och nästan kommer upp på en gång. risken finns att jag inte ens får ner skiten då jag inte klarar av och svälja sånt... :crazy:

Jag tyckte inte alls att sockerlösningen var farlig att få ner! Med citron i, smakade det som citronsaft! Jag fick göra sockerbelastningen en extra gång, eftersom min pappa har diabetes.

Första natten hemma, är en hungrig tjej äter varannan timme sen kl 22!! Har super ont i bröstvårtorna, funderat på om man ska testa amningsnapp innan det blir sår. Mjölken är bland de tjockaste jag har sett, knappt jag får ut de ur tuttarna.

*KL*

Då var man på sista besöket hos BM idag! Nu återstår bara 9 dagars väntan inför snittet!

En liten sammanfattning av min graviditet:
Min graviditet har varit normal, har inplanerat kejsarsnitt den 13/1 pga säte.
Jag har gått upp sammanlagt 13 kg.
Alla mina värden har varit bra hela vägen.
Mitt SF-mått är idag i v. 37+6 35.

Jag är jättenöjd med min graviditet, men lite besviken på att den måste avslutas med ett kejsarsnitt. Men nu är det som det är, och jag får acceptera det! Och om lite mer än en vecka får vi äntligen träffa lilla Tuva som bor inne i magen!

Du får se det positivt. Skönt att ha ett datum då man vet att man har bebisen i famnen i alla fall! Min bebbe är välkommen precis när som nu (fast den är ju inte beräknad förrän den 31:a). Det börjar ju bli så segt med den stora osmidiga magen. Man känner sig som en flodhäst! Jag blir ju så sugen på att hålla den lill* i famnen nu när alla ploppar ut sina vinterbebisar!!! Igår kom vi till och med på ett pojknamn som både jag och min man gillade (det enda förslaget vi har haft hittills). Innan har vi bara kommit på flicknamn.

Jerseyko:
Skönt att vara hemma igen va! Så man kan få lite rutiner med den lilla (förhoppningsvis). Usch, låter inge vidare med onda bröstvårtor. Jag minns smärtan och att det gjorde så ont så jag nästan kräktes (jag kräks ju visst av smärta, gjorde det 3 ggr under förlossningen).

Man lär sig till andra gången, att den bilden kommer man visa för så många människor att det är värt att platta håret, sminka sig och rycka upp sig när kameran tas fram :D

Ha ha, jag har till och med tänkt börja smörja mig i ansiktet med såna där "brun utan sol våtservetter" som jag råkar ha liggande här hemma :D. Är man knäpp eller??? Får se om det blir av...
När William kom var det ju sommar och då hade man ju lite färg och därmed såg man relativt okej ut. Fast nu har jag ju sett på er Vindvissla och Jerseyko att man kan se pigg och fräsch ut även utan sommarsolbränna!!!!

Kan ju inte direkt påstå att jag kände mig så pigg, jag hade i alla fall inte en så farlig trollfrilla som jag hade när Rasmus föddes.
Jag funderade faktiskt på om jag skulle kleta på mig lite smink innan vi åkte in för jag var verkligen astrött, jag ville inte alls föda barn jag ville ju sova!
När BM föreslog EDA såg jag framför mig en lång förlossning och att jag då kunde sova sen. Men jag tog ju dom sista 6 cm på 20 minuter så de blev ingen sova.

Idag har jag haft kontakt med BVC, BB på väg och en BM. På torsdag ska vi in för återbesök och på måndag ner till BVC.

Är de förresten någon som vill låna en trotsig 2 åring *gaaahh* snacka om att man tappar tålamodet när man inte kan sova ostört på nätterna. Nej-nej-nej perioden. Så trevlig *eller inte*. Vad man en frågar får man till svar: "N_E_J_!_!" Vi fikade nyss, han skulle ha typ 40 kakor och blev asförbannad när han bara fick ta en. Sen skrev jag upp ett telefonnummer, då ville han rita så jag tog fram allting. Då sätter han sig och ser att han fått sina kritor och skriker och gråter i typ 5 minuter "En annan penna, en annan penna" de blev inte mkt ritat. Sen öppna han lådan och drog ut 2 års räkningar på golvet.

Han är i alla fall snäll mot Tilde. Men tycker de är lite konstigt att hon inte kan gå ;) Han klappar henne på huvudet, tar hennes hand och säger "god dag god dag" och ska kramas.

Är de förresten någon som vill låna en trotsig 2 åring *gaaahh* snacka om att man tappar tålamodet när man inte kan sova ostört på nätterna. Nej-nej-nej perioden. Så trevlig *eller inte*. Vad man en frågar får man till svar: "N_E_J_!_!" Vi fikade nyss, han skulle ha typ 40 kakor och blev asförbannad när han bara fick ta en. Sen skrev jag upp ett telefonnummer, då ville han rita så jag tog fram allting. Då sätter han sig och ser att han fått sina kritor och skriker och gråter i typ 5 minuter "En annan penna, en annan penna" de blev inte mkt ritat. Sen öppna han lådan och drog ut 2 års räkningar på golvet.

Han är i alla fall snäll mot Tilde. Men tycker de är lite konstigt att hon inte kan gå ;) Han klappar henne på huvudet, tar hennes hand och säger "god dag god dag" och ska kramas.

Haha hade jag haft lite mer tid hade jag skrivit det där inlägget. Sam har försökt ha ihjäl både katten och hunden och jag vill bara gråta. Igår var han helt hyper hela dagen trots att han sov middag och det tog en och en halv timme att lägga honom. Ikväll jobbar sambon från 18 så jag är själv med båda två.

de första dagarna innan tuttarna hade härdat sig körde jag ersättning var tredje matning och det räckte. Jag fick en liten spricka i ena vårtan men den är läkt igen. Nu kör vi på bröstmjölk 9 gånger av 10 och den 10e gången passar det bättre att ge flaska så då gör vi det.

Tillbaka till kaoset...

men observera att de båda är redheads och ser således mycket frächare ut med sin vita hy! ;):D
men förskämt fräscha är dom, ja håller med.
men ja blev ju lite nyfiken på Rasmus-förlossnings-bilden nu Jerseyko!

Vår_Vinter
17 kilo är en allderles lagom viktuppgång tycker ja. men ja vet hur du känner dig, ja hade som maxgräns upp till 110, dvs 16 kilo och sm abslut mest upp till 116, 22 kilo! en gång i teden vägde jag nämligen det och om jag inte gick upp till 116, så skulle ja inte heller va lika tjockis som ja va då (smart tänkt :idea: ) och blev inte så lite glad när vågen stannade på 115, 21 kilo upp!!!! :banana:
sen gick ja ner dom 15 kilona kvickt som attan, men nu jädrar har våg-fan stannat på 100 kilo prick. 99 är mitt första delmål, sååååå störigt å va såååå nära! å svinkallt är det ju, ja vägrar gå ut...... :mad:

hmmm...
elaka modern (jag) har varit framme igen och undersökt vad som händer när dottern blir lagd på mage! :love:
filmen
ignorera 100-kilosklumpen i den grå mysdressen och tofflor tack. :o

Fast jag är ju fejk röd ;)

Nu har båda mina bröstvårtor spruckigt :cry: Tilde käka varannan timme fram till 14 ungefär. Maken var ner på affäen och köpte en amningsnapp. Men den är typ 10 ggr större än min bröstvårta hon tar den men får ju inte ut någon mjölk!

Här är Rasmus ny, inte alls lika blå och fosterfettig.
phpop6imv.jpg

Pumpa tills du har läkt är mitt råd. Det är sjukt obekvämt med spruckna bröstvårtor!

Här är vi idag, tror inte det kommer hända speciellt ofta att de däckar båda två :D

Din film verkar inte funka, error occured står det här. Provar senare igen..

ska funka nu tror ja.....

jerseyko:
uh, ja lider med dig! :(
har du prövat mepitel? underbar sak för ömma vårtor. svindyrt, men du kan skölja av den och använda igen, det är ju bara dina egna bakterier, så det är ingen fara sa dom till mig bb.
å slår ännu ett slag för bapanthen, mys-salvan!

funkar det att handmjöka tills mjölken rinner till? är ju tungt som fan för dom att dra ut mjölken genom vårtnappen..... :crazy: (tyvärr!!)

Handmjölka funkar men de går trögt, mjölken är ju så j*vla fet! Men nu börjar de rinna på bättre för varje gång hon äter. Speciellt nu när hon håller sig 3 timmar i mellan så man får vila.

BB ringer i morgon, hoppas jag överlever natten.

Ja nu funkar den, hihi så stor hon är redan! Övning ger färdighet!

vårtnappen gjorde det bara värre för mig också, den är ju gigantisk! Pumpen och sen rätt tag hela tiden, ibland fuskar de ju. Och så att de får tid på sig att härdas... Jag är så sjukt glad att jag slapp denna gången, var mer nervös inför spruckna tits än förlossningen (fast nu i efterhand var det ju tvärtom :D)

Men guud vad söt då! :love:
*jag ska inte ha en trea, jag ska inte ha en trea*

Nä jag vet. Det kanske är Tilde som fuskar lite då? Eller så äter hon hårdare/oftare än vad Rasmus gjorde. Sam var som en liten piraja med mördarblick när han fick käk, Isaac är mer en liten njutare... Hoppas du läker fort i alla fall, jag vet precis hur ont det gör!

Och jag kunde ha skrivit detdär inlägget i våras! Det är inte ett dugg kul att kombinera syskonreaktion med terrible twos. Det som funkade här var att ge storisen massor med uppmärksamhet och lektid när lillisen sov. Och att göra som med hästarna, ge två positiva förstärkningar för varje negativ. Men de värsta dagarna var det jättesvårt att hitta något positivt att berömma bland allt det negativa :( Det vänder, lovar. Speciellt när den lille började jollra, skratta och vifta med armarna när storisen pussar honom. "MIIN nilleboj" säger den store då :love:

ett tips bara, vårtnapparna som säljs i vanliga mataffärer , från esska, är helt värdekassa. de jag fick på bb hette tip medica, från apoteket. de vakuum:ade man fast så vårtan åkte in i struten utan att bebisen behövde suga in den sas=mycket mindre ont :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka