Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

kl

Hopppar in här och önskar alla nyförlösta världens största GRATTIS!!!! :love:

(Jag blir såååååååå bäbissjuk när jag ser era bilder på alla nya godingar!!!! Nu vill jag oxå bli gravid!)

Nu sitter jag i bilen på väg till förlossningen! Vattnet gick i sängen för 30 min sen. Har lite värkar men är mest jävligt nervös faktiskt å trött hann nog bara sova knappt 1 timme.

Ligger ni och sover? Jag ammar min snart 1 timme gamla dotter. Mer uppdatering senare när vi är klara å jag sovit. Kan ni nog få en bild oxå. 4.40 kom hon.

Men va f...?

Ja, här ligger vi inte o drar oss. Här går det undan!

Stort grattis till er och att det gick så snabbt.:bump:

Klockan 03.48 den 1 januari 2010 så tittade lilla Isaac ut efter ett 5 timmar långt krystarbete, helt utan bedövning. Kommer mer information senare men tänkte bara uppdatera er. Är en stolt mamma till en frisk & kry liten grabb!

Åh, grattis!:banana:

Så det blev att titta på nyårsraketerna från förlossningen m a o.;)

Gläh!

Morgonpiggelinbacillusken har slagit till med full kraft. Har ett tag kunnat sova läääääänge på morgonen till sambons förtjusning. Han gillar att ligga och dra sig och klämma på Norpan hela morgonen. Men jag fixar inte att ligga kvar när jag vaknat längre.

Fast jag borde ligga ner så mycket som möjligt. Får så himla ont fram på em och kvällen under magen annars. På nyårsafton när vi var på väg till sambons syster som bor ca 1,5 km från sjukhuset så frågade sambon om vi inte skulle åka in till förlossningen istället. Hade på en halvtimma tre fina smärtvågor och fick öva rejält på att andas så där som bm visat. Men det hela gick över när man kunde lägga sig ner i en soffa. Det är väl bara så att kroppen förbereder sig på en framtida förlossning. Det känns inte som att det är färdigt ännu men jag har ändå bäddat med handdukar under vår madrass, ska lägga plastade frottélakan under med om vattnet skulle gå.

Och muskelkramp på insidan av låren har jag också. Aj aj.

Och sen undrar jag var min livmodertapp tagit vägen. Någon som sett den?

Träningsvärk i jumskarna klagade jag över kvällen innan vattnet gick!

Natten har vart kanon, det är en snäll och matglad tjej. Vi har sovit och ätit några ggr under natten, inge gnäll, bara lite pip och underbart bebis knorr :love:

Jag är så jävla lycklig :love:

*kl*

Grattis Ferarri och Jerseyko!:banana:

Nu börjar det ploppa ut bäbisar lite titt som tätt :D

Själv har man en förfärlig hosta och har så fruktansvärt ont i magmusklerna av allt hostande. Lillen är inte alls förtjust i att jag hostar så mycket. Är fruktansvärt trött eftersom jga inte kan sova på nätterna.

Men en sak som är bra, det är att vi är klar med renoveringen!! :bump: Det är bara lite småsaker som skall på plats så är det klart. Så i natt sov vi i vårt nya fina sovrum. Ska lägga ut före och efter bilder så fort jag fått upp lite gardiner mm.

Sen har jag varit duktig nyss och lagt in om föräldraledighet from 10-01-14, så nu är det klart. Tur att man får sista lönen i januari ifall det skulle strula så är man inte i behov av pengar iaf. Så nu ska jag bara jobba månda,torsda o freda nästa vecka samt mån-onsdag veckan därpå sen går jag hem *skönt*.

Nu ska jag lägga in en uppdatering.

Det började redan den 30/12 att jag kände hur värkarna började tränga sig på, åkte hem till mina föräldrar på nyårsafton, runt 12 tiden. Både jag och D var båda förberedda på att vi skulle vidare till bb den kvällen då mina värkar ökade i smärta & hastighet. Klockan 4 åkte vi in, halv 5 var jag inlagd. Fick förfrågan om jag ville satsa på den sista 2009:an eller försöka dra ut på det, berättade att jag ville ha en 2010:a.

Sa med en gång att jag ville ha ryggmärgsbedövning, det skulle fixas. Vattnet hade inte gått så det hade de tänkt göra vid 10 om det inte hänt innan. Vid 10 kommer en ny barnmorska, och därefter blev inget som planerat. Jag fick varken bedövning och vattnet gick av sig självt vid 11, jag var helt öppen och hade krystvärkar strax efter att vattnet gått. Minns att jag sa att barnmorskan var dum i huvudet och inte kunde något, skrek en hel del pga smärtan, D sa att det hördes i hela avdelningen. Stackars de som inte börjat med krystvärkarna ännu och höra mig ha så ont :crazy:

Klockan 03.48 så kom till slut lilla Isaac ut, mättes till 51 cm lång och 3520 gram tung. Helt perfekt med andra ord! Dock så har han lindrig hypospadi, så vi kommer få en remiss till kirurg. Men den var mycket lindrig så läkaren var bara positiv angående det, lustigt att man aldrig hört talas om det innan då det är den vanligaste missbildningen hos pojkar, en på 300 har hypospadi.

Kom hem igår, på bb så gick amningen alldeles utmärkt, men han har sedan 6-tiden igår haft ganska ont i magen och inte riktigt velat amma. Men efter mycket försökande och en hel del skrik så har han faktiskt fått i sig tillräcklig mängd. Kan inte vara lätt för lillkillen nu när magen ska komma igång ordentligt. Men jag kör på bröstpump just nu lite extra för att hålla igång mjölkproduktionen, det rinner på bra och jag kan lätt fylla upp 40 ml på en kvart iallafall :D

Bilder kommer när min dator vill samarbeta :D Är en mycket stolt mamma som dock fortfarande har enooormt ont i kroppen, fruktansvärd träningsvärk överallt :o

Kirurg i göteborg, undrar om han kommer vara på samma ställa som Matilda, vet du det?
Var tvungen att googla lite om det, jag visste inte vad det var, men det verkar ju vara en ganska vanlig och enkel sak att fixa till som tur är.

å fy dig, att skrämma alla ännu-icke-mammor med dina vrål! :devil: undrar hur många skällsord alla stackars förlossningsteam har fått öst över sig ggenom åren egentligen. :D
ska bli kul å se bild på den lille!
varför fick du inte EDA? hann ni inte?

Jerseyko: en smurf som blev en korv som blev en bäbis! korvbilden är ju huuuuur underbar som helst! och du ser ju faktiskt oförskämt glad och pigg ut på första bilden.
å bäbisknorr....
å bäbisdoft...
vem blir inte lycklig av det? :love:

Vad är hypospadi?

Grattis Ferrari till din lilla Isaac!!!:bump::bump:

Och grattis Jerseyko till lilla smurfflickan!!:banana: När jag såg första bilden blev jag först helt förskräckt, en BLÅ bebis???, sedan hann hjärnan ifatt och jag förstod att hon var lite kletig :D

Och grattis Jerseyko till lilla smurfflickan!!:banana: När jag såg första bilden blev jag först helt förskräckt, en BLÅ bebis???, sedan hann hjärnan ifatt och jag förstod att hon var lite kletig :D

Hon var ganska blå, men jag vet inte vad hon hade för apgar. Rasmus hade mkt finare färg när han kom ut.

Min förlossning:

Vi skulle kolla på film, men jag kände att jag vill sova istället. Berätta för maken att de drar i jumskarna känns lite som träningsvärk. Till middag smällde jag i mig en hel pizza (mkt ovanligt) + sallad + efterrätt.

Kom i säng vid 12-tiden. Men hade svårt att somna som tidigare nätter. Vaknar strax före 2 av att något sippra till. Bebis levde om så jag tänkte först att hon kanske tryckte till på urinblåsan. Gick upp och kissa och tog på mig trosor + en binda för att kunna se om det var fostervatten. Lite trådigt slem på pappret. Tänkte att de kan ju vara från slemproppen.

La mig i sängen, fungera på om jag skulle väcka maken och säga att jag tror jag har pyspunka. Klockan blir typ 2 och någon drar ur pluggen. Fostervattnet forsar och jag väcker maken.
Han ringer sin mamma som kommer ut och tar hand om Rasmus. Jag ligger kvar tills de inte forsar längre, blir sådär rolig och typ skrattar och är livrädd samtidigt.
Ringer förlossningen och säger att vi kommer in på en gång. De är väl inte så jätte pigga på det men jag ville åka säkert. 1 timme senare är vi framme, då har jag börjat få värkar.

Blir inskriven, kollar blodtryck och vikten. Har svårt att hitta någon bra ställning för det pressar något otroligt på fogen i blygdbenet.

Blir kopplad till CTG och sitter med det i 25 minuter. Sen börjar det göra för ont. Får komma in på ett förlossningsrum och börja med lustgas. Lustgasen tar bort värk-smärtan men inte smärtan i blygdbenet och det gör verkligen otroligt ont. Blir undersökt, 4 cm. Känner att de här kommer ju ta evigheter finns det något som kan få bort smärtan från fogen?
Det enda alternativet är EDA, vi satsar på det.

Jag får stå på knä i sängen och hänger på ryggstödet. Smärtan i fogen är det värsta jag vart med om och jag skriker på barnmorskan och undersköterskan om varma handdukar och klagar på att de är för varma eller för kalla. Dessutom får de nog höra några gånger om hur trött jag är och att jag vill sova!

Får tillåtelse av barnmorskan att trycka under värkarna. Underbart. Jag lyckas få ner henne i förlossningskanalen och förbi blygdbenet och smärtan släpper äntligen.

Får en kort krystvärk. Jag kopplas loss från droppet och ryggstödet fälls ner. Jag lägger mig på sida och på 3 värkar krystar jag ut lilla Tilde :love:
Så fort jag ser hennes lilla huvud sträcker jag mig efter henne och när hon gled ut fick jag henne på en gång. Hon skrek till men la sig sen och vila och låg och småpep och knorra.

Maken tar lite kort och så får han klippa navelsträngen. Tilde får komma upp ännu längre på bröstet och visar tidigt vad hon är ute efter. Navelsträngen känns superläbbig och kittlas när de börjar städa undan.

Försöker krysta ut moderkakan, den vill inte. Får ligga ett tag till men den vill fortfarande inte släppa. Bara bm känner nedanför naveln så strålar det i blygdbenet. Jag får lustgas och ger okey tecken när jag börjar bli full och barnmorskan masserar loss moderkakan.

Sen undersöks jag, inga bristningar.

Vi lämnas ensamma och Tilde ligger och ammar i över 1 timme, jag klagar fortfarande på att jag vill sova. Får sen frukostbrickan, jag får duscha av mig allt bebisslem och byta om. Sen låg vi länge för de blev skiftbyte innan Tilde blev mätt och vägd, 48 cm lång och 3320 gram tung. Vi somna sen igen alla 3 och jag ringde några ggr på klockan för att va på dem att rulla upp oss.

På BB sen fortsatte vi sova alla 3.

Jag stannade en natt pga medicinerna jag äter. Tilde har god aptit och både kissar och bajsar. Natten var lugn, kan amma henne liggande så jag somnar ju om. Jag vakna av alla andra bebisar som skrek hela natten, Tilde vakna vid 22 och sen 03, knorra lite och fick ny blöja och mat och sov sen vidare.

Idag har hon käkat var 3e timme och äter länge. Mina tuttar gör ont så jag hoppas produktionen kommer igång ordentligt nu, för det här är en hungrig dam :)

Grattis! Vilken sötnos!

Jag såg ut såhär :eek:när jag gick in på magbilder-tråden och såg att du hade lagt in bebis-bild! det senaste jag läste från dig var för ett par dagar sen att du skrev att du trodde det skulle ta ett bra tag till:p

sen kan jag inte fatta hur både du och vindvissla kan se så pigga ut efter pluppningen, haha ni skulle se min första bild! vit som ett lik och ser helt drogad ut:rofl: fast jag hade ji iof inte sovit på typ 80 timmar:p

Oj vad här har hänt grejer!!!

Jag får börja med att skicka ett stort grattis till Vindvissla, vilken söt liten gosse!:love:

Och ett stort grattis även till dig Jerseyko, din lilla Tilde var också underbar!:love: Skönt att ni hann in till förlossningen och att du slapp att spricka!

Och så givetvis också ett stort grattis till Ferrari!!!

Jag säger som de andra, vad fräscha och snygga ni ser ut för att precis ha tryckt ut era små godingar!

Träningsvärk i jumskarna klagade jag över kvällen innan vattnet gick!

Natten har vart kanon, det är en snäll och matglad tjej. Vi har sovit och ätit några ggr under natten, inge gnäll, bara lite pip och underbart bebis knorr :love:

Jag är så jävla lycklig :love:

Så underbart vackert och härligt! :love:
Fick mitt hjärta att hoppa!

Grattis till tösen :laugh:

kl

Efter två långa veckor i norrland är jag äntligen hemma med datorn igen ;) Stort grattis till er som fått bebis under jul och nyår! Nu börjar min nedräkning på allvar. 44 dagar till BF!

sen kan jag inte fatta hur både du och vindvissla kan se så pigga ut efter pluppningen, haha ni skulle se min första bild! vit som ett lik och ser helt drogad ut:rofl: fast jag hade ji iof inte sovit på typ 80 timmar:p

Man lär sig till andra gången, att den bilden kommer man visa för så många människor att det är värt att platta håret, sminka sig och rycka upp sig när kameran tas fram :D

Ska försöka komma ihåg det......

Sitter på jobbet - halvkul. Sonen har vattukopper (heter det så eller vattenkopper?) och vi sover inte så mycket just nu. Så jag är ganska halvseg.... för att inte säga helseg. Börjar fundera på det där med att ta det lite lugnt, kanske ska anamma det iallafall.:crazy:

Man lär sig till andra gången, att den bilden kommer man visa för så många människor att det är värt att platta håret, sminka sig och rycka upp sig när kameran tas fram :D

ska försöka att komma ihåg det :)

Grattis jerseyko :bump: hon ser jättefin ut :love: nu längtar jag tills våran lill* tittar ut.. får dock stå ut ett par veckor till!! går in i vecka 32 på måndag..

och Grattis till alla er andra som oxå har fått! :bump:

tillfällig sinnesförvirring typ... går in i vecka 33 idag :o

55 dagar kvar till BF :love: nedräkningen har börjat! Fattar inte att det har gått så fort bara :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka