Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*lalalalalala* "hörde" inte de där om din syster :angel:

Xylocain är kanon, visste inte om de innan först en kompis berätta om det. Går ju att ha på sår, myggbett, blåsor i munnen (därför vet jag hur illa de smakar)

Ni vet när man har sånna blåsor att man inte kan äta/borsta tänderna, på med lite salva. Smakar fördjävligt, när smaken försvinner är man helt bortdomnad i hela munnen och då är de bara att vräka i sig eller borsta tänderna utan att de gör ont :)
Ska vara bra om man har hemorrojder oxå står de i bipacksedeln, något som man faktiskt kan dra på sig under graviditeten och även om man krystar hårt under förlossningen ska man tydligen kunna få de oxå.

*viskar* Var försiktig Norpan!

Trodde nästan att jag fick värkar i natt, men kanske var det bara fis på tvären i kombination med sammandragningar? Jag har ju inte packat någon väska...

Intressant, tack för infon!

Lustigt det där med lokala dialekter, jag är från Österlen och har aldrig hört det :)

Det varierar rätt bra vad man får från BB i Sverige. En del ger blöjor, andra inte osv. Hos mig får man blöjor, det är bra att slippa släpa det med tycker jag.

*kl*

Rekommenderar ingen höggravid kvinna med en mage ivägen att sitta på golvet och rycka lister. Urs, nu har jag illamåendet from hell bara för det.

Nu är vi iaf inne i vår andra del på renoveringen. :banana: 2 hallar avklarade, nu idag ska heltäckningsmattan rivas ur från vardagsrummet o nytt golv ska börja läggas (därav min insats med att ta bort lister, lyckades bara med 2 av 4). Sen är det bara sovrummet kvar :banana:

Harligt med nytt golv, varfor ar lister sa urbota trakiga? Jag har nog fem mil lister att mala och satta upp i vart hus, det far bli ett annat ar!

Haha, ja lister är tråkiga. Här måste vi sätta upp listerna eftersom panelen inte är målad hela vägen ner till golvet. :mad: Fast måla dom o sätta dit dom är inte så farligt. Det är värre att ta bort dom. Hade kunnat ryckt ALLA lister inne i vardagsrummet, om det inte hade varit för att det sitter rör till elementen precis ovanför listerna så jag vet int ehur jag ska få bort dom o är livrädd att förstöra något rör :angel:

Ja har har de inte putsat ner till golvet, fast jag bad dem flera ganger... Inte det minsta snyggt det heller... Trakigt ar det i alla fall att satta upp dem.

Här börjar det nog att dra ihop sig... Är i början av vecka 34 och var in till MVC igår sedan första gången sedan vecka 29 då jag har flyttat och så emellan. Hon tyckte bebis kändes klar för att komma och verkade fixerad. Är inte det väldigt tidigt??? Ska kolla exakt hur den ligger nästa gång med ultraljud...

Spannande! Fast fixera sig kan de ju gora langt innan det ar dags. Men kanske bast att packa vaskan anda :)

Samma här. Är i v 35 och Norpan visade sig vara fixerad. Och har garanterat varit det de senaste två veckorna då jag tydligt kännt hur det tryckt ner i fjuttiluttan.

Tur att de kan ligga så ett tag. Men hur länge brukar de ligga som längst? Det glömde jag fråga min BM idag.

Rekommenderar ingen höggravid kvinna med en mage ivägen att sitta på golvet och rycka lister. Urs, nu har jag illamåendet from hell bara för det.

:D

Samma sak när man ska raka benen på sin häst. Mätt o belåten o höggravid i vinkelvolten. Usch o blä. Men tur att man har en vrålsnäll häst när det gäller sådant.

Sen så är det spöstraff för den som inte visar bilder. *ger onda ögat* Jag vill gärna se före o efterbilder på renoveringen.

Senast ändrad:

Bilder kommer, jag lovar. Dock tänkte jag vänta med det tills alla rummen är klara och inredda som dom skall vara. För nu ser det inte speciellt fint ut med alla saker överallt ;)

ja tror aldrig vi får komma hem.
har hon inte vänt vikten och börjat gå upp i vikt med den fria amningen blir vi inlagda på avdelningen igen. hon har gått ner ca 150 på 2 dagar. i morgon MÅSTE hon väga mer!
vi har börjat väga henne före och efter maten igen.......

jag känner mig som världens sämsta mamma och önskar mig låååååångt bort från allt detta.

visar det sig nu att hon har nått fel på tarmarna åxå och inte kan tillgodogöra sig maten vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Ah nej, jag trodde ni nastan var hemma nu! Men hon har ju gatt upp fint i vikt innan, da borde det val inte vara nagot fel pa tarmarna? Tror de att det kan vara sa?

Du ar verkligen inte varldens samsta mamma, inget av det har ar ert fel! Och ni ar i goda hander! Hoppas hon har gatt upp mer imorgon.

Manga kramar

Du är INTE världens sämsta mamma!!!

Tänker på er, och håller tummarna för viktuppgång! Kom igen nu, miniCilla!

Ang vattnet så vet ingen när mitt gick :confused:, kände inget hemma och med bebis kom det bara ut liite liiite. Så behöver inte komma floder :p.

Jag kom in på söndagen och åkte hem onsdag fm.

Du är inte alls någon dålig mamma! Du är i en jättejobbig situation och ni kämpar på så bra! Skickar massa styrkekramar!!

kl

Jag har ridit idag! :love: Eller, åkte runt ett par varv på en gammal nordis. Shit vad jag har saknat hästarna! Och så gott dom luktar i sin vinterpäls :love: :love: :love: Jag är lycklig!

*KL*

Var till barnmorskan idag, magen mätte samma SF-mått som med Rasmus i den här graviditetsveckan, fosterljuden var starka och fina och mitt blodtryck kanonbra.

Blodet jag upptäckt var inget att bry sig om, bara att nuppa på :D Rumpan pressa hon mot mina revben och huvudet var fortfarande rörligt, Rasmus fixerade sig tidigt men de var inget jag behövde bry mig om så länge huvudet är åt rätt håll!

Frågade även hur de är med att donera mjölk och mina mediciner. Hon sa att det beror på efterfrågan. Att medicinen säkert inte alls är något hinder för det är tydligen vanligare än man tror att gravida/ammande äter det *phu*

Sen tror jag att jag såg en klasskompis! Kolla bara snabbt på henne när jag satte mig i väntrummet och jag kände igen henne men koppla inte vart, för de var nog inte så likt henne, eller? Så ropade USK:an och då måste de vart hon för namnet stämde med personen jag tänkte på! Hon skulle på inskrivning :D Hoppades på att efter USK:an skulle de få sitta ner och vänta igen men de fick gå direkt till BM. Så jag kunde ju inte fråga om de var hon!

Sen träffade jag en 1 månaders :love: Hur söt och fin som helt med massa hår och lät och knorra sådär mysigt bara nykläckta kan :love: När mamman smekte dom runda goa äppelkinderna log bebisen :love: Tyckte den var PYTTE liten men bebis vägde tydligen 4,8 kg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka