Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja det later ratt normalt. For mig tog det typ 10 timmar fran det borjade bli "pa riktigt" sa det var inte heller nagon lang forlossning. Men jag minns att barnmorskan sa runt ett pa natten att jag var helt oppen men att han lag med huvudet pa fel hall, sa jag fick vanta tre timmar till innan det var dags att krysta.

Norpan ligger stadigt med rumpestumpen till vänster o terroriserar mina revben på höger sida. Tror jag iallafall.

Vid UL för fem veckor sen så låg ju Norpan så och läkaren sa att de brukar inte vända sig när de väl lagt sig så. Var i v 30 på sista ul.

Idag är det 40 dagar kvar då. Om jag i min gravidgrötiga hjärna räknat rätt. Nedräkning på gång.

Ah sa spannande, det borjar narma sig "slutet" for alla har i vintertraden! 40 dagar ar ju ingenting!

(mina 6 dagar daremot kanns som en hel evighet :D)

*KL*

På tal om vattenavgång... Jag tänkte aldrig på det förra gången eftersom mitt gick på förlossnignen, men vad sjutton gör man om vattnet går och man inte är hemma? Svar: Ringer förlossningen.

Nej men ärligt talat, har ni vantrat runt med extrakläder och sånt i förebyggande syfte i flera veckor innan BF? Tar man på sig en nattbinda eller räcker inte det?? För vattnet fortsätter väl att komma? Hur har ni gjort?

Jag hoppades pa det basta, och mitt vatten gick ocksa pa sjukhuset. Tack och lov sager jag haha det var inte den lilla floden! Jag har inte med mig ombyte eller bindor denna gangen heller men jag undviker att aka langre bort an en halvtimme ifall det skulle satta igang.

Om vattnet skulle ga pa Ica far jag losa det da... Gomma mig bakom glassdisken och ringa min sambo eller nat :D

Jag var på vändningsförsök förra veckan, och det gick inte.

Ärligt talat, jag hade nog inte försökt ens, om valet fanns. :o Jag tyckte det var extremt obehagligt och inte ville tösen vända sig heller.

Den 22/12 har vi tid för planerat snitt istället. Om nu inte den där spjuvern vänt sig!

Oj då. Men barnet borde väl kunna hinna vända sig innan den 22:e?

Ja, de har egna åsikter redan i livmodern de små knyttena.:D Min kompis son vände sig strax innan förlossningen så det blev akut snitt istället. Han hade legat med huvudet ned som han skulle tidigare.

Ja, fast nu har jag ställt in mig på snitt den 22:a, så jag hoppas nästan att hon inte vänder sig. :o Hjärnan programmerar ju in sig...

Läkaren berättade om en mamma vars bebis låg i säte. Dagen innan och på snittets morgon gjordes extra kontroller. Jodå, bebis låg i säte. Mamma rullas in för snitt. Mamman öppnas och en bebis vänd på rätt håll plockas ut! :D

Men har de inte ultraljudat da? For pa ett ultraljud borde man ju se om det ar en huvuddel eller en bakdel, eller?

Jag sitter har med varktimer.se och kollar, har forvarkar (tror jag) som varar i en minut en gang i kvarten/var 20e minut ungefar :D Jag tror inte att det ar pa g pa riktigt, men vissa varkar trycker pa ratt sa bra nerat :bump:

wiiieee! Men varför skulle det inte kunna vara på g egentligen? Det är ju dags nu ju!

hejja hejja!!:bump::bump::bump:

Att komma en vecka tidigare är väl lika vanligt som en vecka senare?

Hoppas att det är en knort på gång så du slipper vänta mer.

Ah, jag kanner det i nerverna, han kommer inte an... :D Men tack for hejandet!

A-K, jag vet inte, en knort lat inte sa trevligt faktiskt :D

Titta, mina sammandragningar hittade hela vägen till dig! :bump:
Var det inte du som körde på Nutella förra gången? Dags att sätta i sig en burk eller två kanske, och be mannen om färdknäppningar? ;)

:bow: TACK!!! :bow:

De gor sig mycket battre har hihi. Ja Nutella var en bra ide, fardknapp tyvarr omojligt idag, han jobbar ikvall. Kanske imorrn! Nu ska jag ga hem fran jobb i alla fall, jag uppdaterar om det hander nagot spannande.

A-K, jag vet inte, en knort lat inte sa trevligt faktiskt :D

Funderar på om inte knort är ett västgötsk ord. Säger man så om småttingar på andra ställen?

Jag har iallafall en liten knortis i min mage jag.:D En som har vaknat efter att ha sovit halva dagen.
Och så tror jag att jag har börjat känna av foglossningar ina da Pussy-bone. Ilade rätt bra i fram när jag knatade från Ica. (Tänk att det gick att flytta Ica ännu närmare än tidigare. Hade inte långt dit tidigare, nu ligger det bara ett par hus bort. Dagens I-landsbekvämlighet).

Det kan det säkert vara. Knodd har jag hört men inte knort, det låter som nån slags rumpnisse på dåligt humör :D

Verona tack ska du ha, tyvärr verkar det inte hjälpa än i alla fall :D

Då är det nog jag som varit borta för länge för jag har aldrig hört det förr :D

Du börjar bli som Dolph med andra ord! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka