Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jaaaa precis när som helst!!!! :bump:

Jag måste få vara med i rödklubben, fast mitt är väldigt självvalt! Och en väääldigt trött Sam hihi.

*Delvis lite knapplån*

Du passar ju verkligen jättebra som rödhårig Vindvissla! Gud, vad härligt för dig att du inte har så lång tid kvar! Jag blir så avis! Men men, den som väntar på något gott...

Ja, och jag passar ju också in i din statistik angående mörkhåriga ammande mammor, dock har man en del blonda kompisar som heller inte haft några som helst problem. Jag var skitdålig på att läsa på om amning (och förlossningen också). Vi hade ju pratat om det på föräldragruppen och sen visste jag att de skulle ha hela vårtgården i munnen (hrm, eller så mycket som möjligt i mitt fall då som har sådana stora :o). Sen på BB tjatade jag på dem flera gånger att de skulle kolla så jag gjorde rätt både liggande och sittande. Enligt dem såg det bra ut så jag körde på så. Det gäller att bulla upp med kuddar bara så det blir rätt vinkel. Denna gången ska jag köpa en sån jättestor amningskudde som min svägerska har tänkte jag, med fullt av små "kulor" i (fast man får väl se så man verkligen ammar först). För det är lite bökigt med vanliga kuddar. Jag lånade 2 stycken anmingskuddar av kompisar sist, men de var inte alls så bra som svägerskans. Den ena var för liten och den andra var som en vanlig kudde i stoppningen. Ofta fick jag använda båda samtidigt för att de skulle räcka till...

Ferrari: Jättefint kort på dig och din brorsa!!!

Senast ändrad:

Uj uj uj, hur ska det då gå för mig som föddes blond, men haft blåsvart de senaste åren (färgat förstås)? :laugh:

DSCN9272.jpg

Den som lever far se :) Du far bidra till statistiken efter den 22a!

Anmäler mig till undersökningen som mörkhårig och helt utan amningsproblem ;)

Ska hårfärgen ha någon betydelse?

Jag är blod naturligt, med Rasmus hade jag mjölk för ett helt gäng ungar. Fick aldrig några sår på bröstvårtorna eller mjölstockning. Kunde nog inte få mjölstockning med det tryck jag hade i brösten alla tyckte så synd om Rasmus som blev helt dränkt av mig och knappt hann med att andas ;)

Det var jag som sa att de jag kanner som ar morkhariga har haft mindre problem an de som ar ljusa. Men du gick ju mot trenden dar :p

Men jag tror jag faktiskt har läst de på fler ställen att ju ljusare man är ju känsligare är man.
Vet inte hur de var för mamma (vi har samma hårfärg) hon hade som mig massor med mjölk i alla fall och ammade oss tills vi slutade själva (eller brorsan fick inget mer efter att han högg henne...) men jag vet inte hur hon hade de i början.

Men jag tror det kan ha gått bra för henne oxå. Hon kom ju hem till mig när Rasmus var nyfödd och hjälpte mig och som sagt slapp jag både sår och stockningar.

Har jag berättat att Rasmus hittat alla bebisleksaker? Han går runt och leker med dem och säger "Bebis låna sen" och så går han till vaggan "Rasmus gunga bebis vagga. Försiktig!" och så gungar han på vaggan :)

Hihi sa sott! Sam ocksa! Han lekte med babygymet hur lange som helst haromdagen och blev overfortjust for alla mjukdjur vi hittade.

Jag tror att mycket av amningen, speciellt om man ar kanslig, handlar om bra teknik. Sam tog garna tag for langt ut pa brostvartan, dessutom sa de at mig att mata honom sa fort han ville ha, vilket pa den tredje dagen utan mjolk innebar tvatimmarspass och en liten stunds vila emellan innan han skrek igen. Tror pa tio timmar att jag ammade atta, helt seriost. Konstigt man far sar?

Jag fick ju veta redan på förlossningen att bebis måste gapa stooort och så mkt som möjligt ska in i munnen. Vänta med bröstet tills han gapar ordentligt som han skulle gäspa sa undersköterskan när han började picka efter bröstet. Sen när jag kände utdrivningen så släckte dom ner och lämna oss ifred :love: :bow:

När jag fick W fick man låna bröstsnäckor av bb. Det var som vanliga snäckor som man droppade ett par droppar bröstmjölk i och hade på bröstvårtorna mellan amningarna. Hur bra som helst. Hade sår o blåsor först som försvann då jag fick snäckorna. Jag hade dem i cA3-4 veckor. De var kanonbra!

Sana har de pa stranden har, sa jag hade faktiskt hemma och provade. Det var skont for tuttarna men tryckte lite hart runt om tycker jag. Dessutom fylldes de ju med mjolk pa nolltid :D Och det var inte sa snyggt heller, lite Madonna 80-tal over det hela :D Men jag forstar att vartorna mar bra av att bli lamnade ifred.

ta en nagelfil och slipa till kanterna! man får ha vadderade kupor så syns de inte!

här säger de att hela bröstvårtan/vårtgården ska in i munnen, men jag har så stora vårtor (ändå inte hiskeligt stora) och det finns inte en chans att Moa får in hela :crazy:

Tror inte Rasmus hade in allt i munnen heller i början, för de fanns inte plats! Sen satt han där han satt, det är helt otroligt vilket vaccum de blir när man ammar! Skulle jag ställa mig upp skulle han säkert hängt kvar i bröstet;) Fick lirka och lirka med lillfingret i mungipan för att få in luft så man kom loss.

Ska hårfärgen ha någon betydelse?

Jag är blod naturligt, med Rasmus hade jag mjölk för ett helt gäng ungar. Fick aldrig några sår på bröstvårtorna eller mjölstockning. Kunde nog inte få mjölstockning med det tryck jag hade i brösten alla tyckte så synd om Rasmus som blev helt dränkt av mig och knappt hann med att andas ;)

Samma för mig, jag är också naturligt blond och skulle kunna mätta en hel ungskock med min mjölk :p.
Har aldrig heller haft problem med sår och skit.

Ja själva mjölken har det inte varit nåt fel på här heller, det ingick inte i undersökningen. Sam åt inget annat innan han var ett år så när vi väl fått rätt tag så gick allt som smort.

*kl*

Har alla försvunnit från Föräldra forumet idag eller!? :eek: Jag är förvånad att INGEN tråd har blivit uppdaterad sedan 11,30 ungefär. Vart är ALLA??? :confused: Alla andra forum är uppdaterade...

Uppdatering!

Hmm, undra om det antingen har varit något fel på Buke eller om det är mitt internet?? För nu helt plötsligt så finns juh massor av inlägg :confused: Mysko

Haha, nä detta är konstigt. Enda sättet för MIG att läsa nya inlägg är att välja " svara på detta" :confused: Annars står allt som attdet inte finns några nya inlägg o inte heller mitt finns med. Nä måste vara fel på Buke :mad:

kl

Ööörk. Proppmätt å höggravid å dunderförkyld å uttråkad...

Bläääääääääää

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka