Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Men hon kan väl få heta Molly (nästan som Mollis).
Det heter min ena dotter och hon är väldigt nöjd med sitt namn.

Ja, Molly står på listan! :laugh: Men jag ville ju ha Mollis för att det var ett "eget", lite udda men ändå inte konstigt namn. Äh det löser sig. Varje vecka seglar nya alternativ upp...

det är bra....
man ska känna att man lever!!!

vi är på permis vi!
får sova hela natten på huset, slipper dropp, har fri amning och är superhappy! utom matilda, som är jättetrött och jättehungrig därimellan. köpte större amningsnapp idag, oj, vilken skillnad det blev! nu får hon ju IN vårta i munnen och inte bara tuttar på den.
hon har lyckats göra ett nyt sår på den ena, men med nya nappen känns det jättebra. :D

amningskudde är kanon!!!! en stor blå banan att lägga både bäbis och armar på. :love:

lite nervös, en hel natt utan nattsköterskor, hur ska detta gå? :D

och nu var det visst mat!
bra att ha en händig sambo.... :love:

Känna att man lever?

Du har humor du...:p
En uttråkad och övertrött AK är vad som väntar sambon när han kommer hem från kvällsskiftet. Stackars sate säger jag bara.:devil: Jag tänker vara lite gnällig jag. I-landsproblem är inte att leka med.

Men skönt att ni får åka på permis och att ammningen fungerar fortfarande. Du har ingen aning om när ni kan få åka hem permanent?

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
21/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Jahapp, vem var det nu som stod på tur. Det var väl Chou-Lan som hade värkar nyss. Hon måste väl ändå vara inne på BB nu.

Sen är det Vindvissla som får klämma lite. För mig dröjer det förhoppningsvis ett tag till.

KL
Jag har varit hos bm idag. Allt bra. Bebisen snurrar hej vilt så jag fick extra tid om två veckor för lägeskontroll, om den fortfarande inte ligger med huvudet ner då får man komma på vändningssamtal. Den som lever får se, det vore ju om inte annat en ny erfarenhet!

Det verkar vara ena riktiga rumpungar i den här tråden! Jacko har väl varit på vändningsförsök? Jag ska på koll den 17 december, och har hon inte vänt sig då så blir det vändningsförsök här med! Och så har du en busig rumpunge! Då håller vi tummarna får att de små slår vars en kullerbytta!

Molly är ju världens finaste namn :love: ;).
Min lilla flicka på 11 veckor heter så :D.

Vändningssamtal? Ska ni försöka snacka omkull bebisen?:D

Skämt å sido, det måste vara lite oroligt att den inte lagt sig till rätta den sista tiden. Min låg uppåner redan i v 30 och verkar ha legat likadant sen dess. Sparkar med fötterna på min högra sida. Revbenen håller än.

kl

Min bm ringde idag, hon hade fått svaren på proverna jag lämnade förra veckan. Jag måste in med ett nytt urinprov i morrn, hade för mkt äggvita.. :( Hon trodde inte att det var någon fara, men jag ska lämna ett nytt för säkerhets skull.
Annars är det full fart på bebis, huvudet ner och sparkar på min högra sida så jag är alldeles öm. Har ganska mkt förvärkar, vaknar på nätterna av de t o m. Mindre än 30 dagar kvar nu! :banana::D

Ingen som vet hur det gått för Chou Lan??

*kl*

Jaha, det var då tydligen fel på buke på jobbet men här funkar det bra. Det tog nog kanske 4-5 tim innan jag upptäckte att något var fel. *suck* Mysko var det iaf.

Uppdaterar listan:

17/11/09 - Verona Elise, 10/10/09
19/11/09 - Cilla
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi, Gustav föddes 3/12.
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
21/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Bukes sida har inte funkat för mig på ett par dagar men här kommer iaf en liten uppdatering:

Här är allt bra, Gustav har lite gulsot som vi håller koll på med billi-check varje dag, förhppningsvis slipper vi dem turerna till sjukhuset från och med imorgon, han har hållt sig precis utanför solgränserna än så länge så vi hoppas vi slipper solningen denna gången. I övrigt är allt bara kalasbra med oss, förlossningen var en dröm och gick av raket fart och jag har inte haft några problem alls efter trotts att jag blev sydd rätt mkt även den här gången. Inga trasiga tuttvårtor denna gången hurra :bow:

Så nu ska vi bara få in rutiner för hur man bäst tar hand om en 2-barnsfamilj! :)

Och TACK alla för gratulationerna!!

nu ska jag läsa ikapp alla nya inlägg som jag missat!

Åh vad gulligt med en Gustav! Vad heter din andra son?

Jag har varit lite frånvarande idag, har pysslat ihop en massa bröllopsinbjudningar till min bästa kompis bröllop, en stor irländsk baluns kommer det att bli, superskoj! Och eftersom jag ska vara bridesmaid och bröllopet är i maj har jag en bra morot att klättra runt i bergen efter förlossningen :D Och rida såklart!

Jag var på sjukhuset idag, de säger att jag har lite socker i urinen men inget jättefarligt. Kan det vara all chokladen jag äter? Eftersom vi är oense om datumen kommer jag få ett ultraljud i veckan tills bebisen kommer så jag ska tillbaka nästa måndag. Allt såg bra ut iaf, där var gott om fostervatten och moderkakan och navelsträngen såg frisk och fin ut. Blodtryck perfekt, jag har gått upp från 68 till 84 och det blir nog inte så mycket till kan jag tänka. Om bebisen inte tänker komma innan den 20e kan den gott stanna tills efter nyår, men jag själv har gissat på den 19e. Jag ska jobba ett par dagar till först tänkte jag, dessutom har jag inte ens börjat köpa julklappar!

Är det bara min bebis som har rumpan till höger och benen till vänster? Sam låg likadant, läste igår att det kan ge längre förlossningar men vet inte om det är någon slags myt.

Vändningssamtal? Ska ni försöka snacka omkull bebisen?:D

Skämt å sido, det måste vara lite oroligt att den inte lagt sig till rätta den sista tiden. Min låg uppåner redan i v 30 och verkar ha legat likadant sen dess. Sparkar med fötterna på min högra sida. Revbenen håller än.

Man kan ju alltid prova ;) Vet inte riktigt vad det är, antar det är lite info eller nåt. Men jag känner mig faktiskt inte ett dugg orolig, vänder den sig inte blir det snitt och så länge bebisen mår bra och jag mår hyfsat bra bryr jag mig faktiskt inte så hårt om hur den kommer ut.

Men jag läste nu att sonen också fortfarande var rörlig nu fortfarande, dock låg han med huvudet ner - den här snurrar som sagt hej vilt fortfarande.

Cassic: Gustav är riktigt fint - och grattis till en bra förlossning!

Jag hade också socker i urinen + lite äggvita för några veckor sen. Fick komma tillbaka någon vecka senare för nytt urinprov. Då försökte jag att sköta mig i ett par dagar innan så jag inte intog så mycket fika, godis och coca cola... och det hjälpte! Så nu ska jag se till att sköta mig i ett par dagar inför varje BM-besök tänkte jag.

Nämen, vad jag blir avis på att alla får springa på ultraljud! Jag vill också se min bebbe... Då kanske man hade kunnat få ur dem vad det är för kön... Men men, det är ju inte såååå lång väntan kvar. Snart får man väl se till att tvätta lite bebiskläder och filtar och förbereda BB-väskan. Jag kommer nog vara ute i god tid känns det som.

Egentligen vet jag inte hur min bebis ligger, men alltid när jag känner någon liten fot, hand eller vad det nu är så känns den på min högersida. Men längre förlossningar vill vi inte ha för det ju, så det är säkert en myt låtsas vi!

Cassic: Åååh vad mysigt med en liten Gustav! Skönt att ni mår bra och att allt gått smidigt och bra! Ni får gärna visa upp era bebisar i denna tråden också, för jag är så dålig på att vara inne och kika i "skruttråden".

Rasmus låg på höger sida, läste samma sak jag att de blir en längre förlossning då. 4 timmar innan vattnet gick var jag upp och kissa och då låg han mitt i magen. På förlossningen låg han oxå på högersidan när BM klämde på honom. Jag låg ju på sida och krysta och jag låg på högersida så då hade han väl inte så mkt val än att ligga kvar där. Sparkarna kände jag på högersida under förlossningen (Och i min lilla lustgasfylla säger jag när han sparkar: Han tänker väl inte krypa in igen?) :rofl:

Den här vilden är överallt än så länge, men ligger för de mesta på högersida.

Och nu har även maken börjat kalla magen för Tilde ;)

Tilde ar :love: :love: Jag hade tva mjukisdjur som min mormor sydde till mig, de hette Tudor och Tilde!

Men da vande sig Rasmus innan det startade eller? Sa han hade ryggen pa vanster sida istallet. Sam lag ju med nasan upp och det gjorde tydligen att det tog ett par timmar extra for han fick snurra ett halvt varv forst innan han borjade komma ut. Denna bebisen har nog bestamt sig for att stanna sahar, for han har haft rumpestumpen till hoger i nastan tva veckor.

Inatt har jag insett hur bortskamd jag varit, Sam vaknade vid 03:30 och tyckte det var dags att ga upp. Det visade sig att vallingen tagit slut igar och Paddy hade gett honom ersattning istallet for att fraga mig (eller oppna skafferiet, karlar....) om mer valling. Sa mitt i natten var Sam hungrig igen. Det tog nastan tva timmar att fa honom att somna igen. Jag hade varit ivag hela kvallen och var inte i sang forran halv ett, och sen upp i morse halv atta for att jobba. Ar lite trott nu, tur man kan ga och lagga sig tidigt ikvall!

Eller hur :love: Dessutom lätt för Rasmus att säga, och de låter ju så gulligt när han säger "Ti-de".
Rasmus verkar så medveten nu om vad som ska hända, de känns ändå som han inte borde förstå så mkt av de för han är ju så liten! De visar sig väl när hon kommer ut.

Rasmus självförtroende är de inget fel på, meningar som sägs ofta just nu "Rasmus är bäst" och "Rasmus, Stooooor Kille" ;)

Nej han låg på högersida hela tiden vad jag vet. Men jag kände att han snurrade runt där inne. Hela han skruvade sig lixom under blygdbenet de var ashäftigt! Han kom ut med ansiktet åt rätt håll. Och fort gick det!

Rasmus har gått från att vara jätteduktig och somna i sin säng vid 19 tiden till att vara omöjlig och super gnällig. *zzz* Du kanske har märkt att mina natt-inlägg har försvunnit ;)
Han kan somna sent, igår somna han i vår säng. Tjatar om välling hela tiden (han har aldrig vart en välling-kille utan han har ätit en slurk innan sovdags) så nu erbjuder vi honom vatten istället. Men de går lika bra då suger han i sig en liten flaska och ska ha mer. Men vi är lite förkylda nu alla 3 så de är väl inte så konstigt igentligen.

Kanske ar nagot 2-ars mojs med somnen da? Fast i vart fall berodde det nog pa den uteblivna vallingen pa kvallen. Vi har tagit bort Sams middagssomn helt och hallet i nastan tva veckor nu, vilket resulterar i att han somnar pa en kvart klockan 20 istallet for pa en timme klockan 22. Sen sover han till 07-08. Plus att vi slipper kora omkring honom i bilen i en halvtimme for hans middagsvila, det ar inte killen som somnar frivilligt liksom... Sen att han ar dodstrott klockan 17 kan inte hjalpas, det har funkar anda battre for alla.

Sam kom ocksa med ansiktet pa ratt hall till slut men det tog ett par timmar extra for honom att vanda pa sig.

My låg med rumpan till höger och benen till vänster, men jag hörde aldrig något om att det skulle bli längre förlossning pga det. Hur som helst så bytte hon sida när förlossningen satte igång =) Det tog 13,5 timme från vattenavgång, rätt normal tid för förstagångsföderska har jag hört.

//Julia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka