Vinslöv semi 4-års

gylle

Trådstartare
Var ju en hel del här inifrån som skulle starta semin i Vinslöv idag. Hur har det gått ?? Någon som har varit där som vill ge en nyfiken lite rapport ?

Sv: Vinslöv semi 4-års

"Min" ryttare blev tia idag. Den andra hästen gick inte så bra, som väntat. Men som vanligt har jag ingen koll på de andra ekipagen. Det skulle vara mer "tittiga" hinder imorgon.

/Timsetim

Resultatlistan kom ut nu ikväll, de jag vet skulle starta här inifrån (är säkert fler än de jag vet vem de är här inne) gick det ju tyvärr inte så lysande för.

Blev däremot nyfiken på vem som är "din" ryttare, den enda av de som kom 10,a (var ju 3 som delade) som hade mer än en häst var Ö som hade 3 st är det h*n du kallar "din" ryttare ?

Hm, hon har nog snurrat till det lite, "min" ryttare. Jag tittade på listan nu och hon var inte tia hon var delad sjuttonde!

/Timsetim

Det blev ingen final. Hur kan det komma sig att en häst som utan överdrift hoppat vattenmatta i olika variationer vid samtliga hoppträningar det senaste halvåret och gjorde det utan att blinka så sent som i torsdag, plötsligt tycker att det är läskigt och smiter förbi? Om hon inte gjort det hade det räckt till en 6:e plats och final. Hon fick mycket bra poäng och omdömme. Ja, det är härligt med hästar!

/Timsetim

Säg det du, har egen erfarenhet av det sedan pay and jumpen på Flyinge i onsdags han inte bara smet ut utan han tvärnitade fem meter innan och undrade om jag inte var klok, nära den ville han inte gå. Efter en del övertalning så gick han till slut med på att hoppa den och då hoppar han den som om det var ett litet travkryss för den var ju inte ett dugg äcklig.
Denna man har hoppat blå matta först i löshoppning sedan han var 2,5 år för att sedan hoppa den redan andra gången han hoppades uppsutten (skulle gå bruksprovet som 3,5 och där kommer den med). Så hur många gånger denna man har hoppat den går inte ens att räkna. Vi har dessutom 3 olika (olika blåa färger och utförande) varav den ena har vi oftast fylld med vatten exakt en likadan som den han tramsade för i Flyinge. Han har hoppat dem som räcke, oxer och bara utan att bry sig ett skvatt, så ibland undrar man vad som rör sig innanför pannbenet på dem, har i alla fall talat om för honom vad jag skall göra med honom om han upprepar det i finalen, undrar om det funkar med hot om kastrering......

Min häst hade tyvärr en riktigt dålig dag, var grinig redan från början o höll ett väldans liv i släpet på väg dit. När det var dags att hoppa och visa sig för domarna hade han redan lagt all sin energi på annat "trams":mad:
Han började väldigt fint inne på banan, men "bensinen" tog slut väldigt fort... Helt ok kritik från domarna, de såg att han var trött och spänd!
Nu är det välbehöhvlig vila för herrn som gäller och nya tag inför 5 års säsongen istället!

ia_ skrev:
Min häst hade tyvärr en riktigt dålig dag, var grinig redan från början o höll ett väldans liv i släpet på väg dit. När det var dags att hoppa och visa sig för domarna hade han redan lagt all sin energi på annat "trams":mad:
Han började väldigt fint inne på banan, men "bensinen" tog slut väldigt fort... Helt ok kritik från domarna, de såg att han var trött och spänd!
Nu är det välbehöhvlig vila för herrn som gäller och nya tag inför 5 års säsongen istället!

Blev det strul med ryttare eller ? Såg att det var ändrat i startlistan till NA men i resultatlistan så stod det IV ? Blev lite konfunderad.

gylle skrev:
Blev det strul med ryttare eller ? Såg att det var ändrat i startlistan till NA men i resultatlistan så stod det IV ? Blev lite konfunderad.

NA hade inte plats i sitt stall veckan innan så IV tog över och red därmed semin också.

JAg var där hela helgen. Alla hästar som WoWhoppade första dagen gick vidare typ... och så 3 andra... hihi!
Andra dagen var de allt lite slitna. Inte alls samma stuns som första dagen... Men rysligt va dom är välridna.. länga- korta- trångt- långt... man skulle hlst visa allt...
Fina hästar var där!!!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 879
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar