Har dessa från lagerhaus. Har de höga och låga dricksglasen med :)

0fbe2defde8e7142de4a8ef2bc5461ac.jpg

Här har alla glas gått i kras ...
efter att jag började använda dem till vardags.
Tunna och fina för mycken dryck men ack så dålig hållbarhet.

Vad har ni för vinglas? Har ni olika till vitt respektive rött vin? Behöver köpa nya och vill ha lite inspiration!

Har nog för många vinglas. Och dessutom olika märken. De som används mest är Ikeas stora för rött vin. Tror jag har runt 20 st.

Sen har jag äldre vinglas som jag köpte när jag gick gymnasiet och då skulle även vinglasen självklart vara färgade. Rosa alldeles för tjocka från Indiska. 12 st.

Några jag fått jättefina! Med guldkant. Ingen aning om märke. Men supersnygga med tillhörande karaff! 6 st.

Vinglas i kristall. Imperial. För finare tillfällen. 8 st.

vinglas Iitala för rött vin 2 st och för vitt vin 2 st med tillhörande karaff. Lite avskalad stil. Gillar iitala. Fått dessa i present. Med Iitalakaraff.

Hade kanske varit bättre med samma serie. Men gillar alla (utom möjligen de från indiska då de är för tjocka).

Förutom IKEA har jag en massa glas från Luminarc/Arcoroc. Jag gillar formen på dem, jag vill ha enkla, stilrena glas. De har nästan lika krossmässigt pris som IKEA också :D

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar