Viltstängsel

FrittePower

Trådstartare
Är viltstängsel tillåtet att sätta runt tomt där lösa hundar springer?
Är viltstängsel tillåtet att sätta som hundgård?
Hur stor är skaderisken att dem kan fastna i 'hålen' och kan dem rymma ur viltstängsel? (pratar inte om hund modell mindre nu)

Mina föräldrar har fått en schyst deal på viltstängsel men är det en bra ide´?

Svara ni med erfarenhet av denna stängseltyp:laugh:

Sv: Viltstängsel

Jag har egentligen ingen aning men i typisk bukeanda tänker jag svara ändå:angel:

Jag kan väl inte tänka mig att det skulle vara olagligt att hägna in en tomt och speciellt inte ne hundgård.

När jag gogglar på det hittar jag andra som köpt viltstängsel till sina tomter + hundar så det torde ju inte vara helt olagligt men frågan är ju om det är lämpligt? Det måste jag få svar på för isåfall känns ju viltstängsel som en riktigt smart lösning:idea:

Jag skulle utan tveka hägna in gården med viltstängsel om jag fick tag på tillräcklig mängd :)

Jag har då en "bekannt" som har stängslat in gården med viltstängsel och har både hundar, hästar och andra djur gående lösa på gården ibland. Personen har även haft besök av hälso - och djurinspektörer i omgångar och ingen har då sagt nåt om det så det torde inte vara olagligt i allafall...

Okej tack så mycket för era svar, nu känns det bättre och då är det väl bara att jag ger dem mitt klartecken:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 644
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka