Vilopuls på häst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Gabriel
  • Startdatum Startdatum
G

Gabriel

Hej,
vad ligger vilopulsen på ungefär? Och vad är maxpulsen?
Läste att Maharajah hade 50 i puls efter körjobb på 2,1 mil. Det säger mig ingenting, men skulle tydligen vara väldigt bra...

Sv: Vilopuls på häst?

vilopulsen ligger på ung 24-40 på en häst, ju lägre desto bättre och att han kom in med 50 i puls efter ett sånt pass är ju bra, men han har knappast sprungit fort utan bara jpggat lätt.

Men vad kan pulsen ligga på efter ett lopp tex?

Vid målgång mellan 200 och 240, sen dalar ner till normalt lite drygt 100 efter 5 min.

Uttalandet säger inte mig ett dugg heller och jag har hållit på och pulstränat pållarna i ett antal år... :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 221
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 452
Senast: Hedwig
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 622
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?